EnolaGay Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/-kvinner-bekymrer-seg-syke-3477568.html Kjenner meg igjen ja. Her om dagen spør noen mannen om hvordan han har det med stoffskiftet om dagen. Han blir taus i to sekunder, så urolig i blikket og så sier han; "Jeg tror kanskje du like gjerne kan spørre Enola om det..." *sukker* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363741-kvinner-bekymrer-seg-syke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg tror jeg har mye kvinne i meg. Jeg bekymret meg syk da jeg var yngre, og jeg merker at jeg kunne funnet på å gjøre det nå også. Men man kjenner jo seg selv etter hvert, og klarer å stoppe det når tegna er der. Jeg tror Bård og Harald forsto det da de begynte å tale til fordel for kvinner med uønsket atferd ved egen omsorg. Det var nok ikke et sekund for tidlig at noen talte deres sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363741-kvinner-bekymrer-seg-syke/#findComment-3154757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg tror jeg har mye kvinne i meg. Jeg bekymret meg syk da jeg var yngre, og jeg merker at jeg kunne funnet på å gjøre det nå også. Men man kjenner jo seg selv etter hvert, og klarer å stoppe det når tegna er der. Jeg tror Bård og Harald forsto det da de begynte å tale til fordel for kvinner med uønsket atferd ved egen omsorg. Det var nok ikke et sekund for tidlig at noen talte deres sak. Har du vurdert å senke deg selv fullstendig ned i bekymringsbillabongen? Det gjorde jeg i yngre dager. Jeg bekymret meg så til den milde grad for alt og ingenting og alle at jeg nesten kreperte, men så våknet jeg en dag og oppdaget at jeg var ferdigbekymret. Ferdigbekymret i an alder av 26! Jeg hadde brukt opp alle sammen. Siden har jeg ikke bekymret meg spesielt mye for noe som helst. Jeg er så ubekymret at det vel egentlig burde bekymre meg litt, men det gjør ikke det, altså... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363741-kvinner-bekymrer-seg-syke/#findComment-3154763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Har du vurdert å senke deg selv fullstendig ned i bekymringsbillabongen? Det gjorde jeg i yngre dager. Jeg bekymret meg så til den milde grad for alt og ingenting og alle at jeg nesten kreperte, men så våknet jeg en dag og oppdaget at jeg var ferdigbekymret. Ferdigbekymret i an alder av 26! Jeg hadde brukt opp alle sammen. Siden har jeg ikke bekymret meg spesielt mye for noe som helst. Jeg er så ubekymret at det vel egentlig burde bekymre meg litt, men det gjør ikke det, altså... Jeg har vært i den bekymringsløse ballongen jeg også, har har egentlig en generell gi-faen-holdning nå. Det var meget verre da jeg var ung og dro til meg alles problemer, og her snakker vi problemer også, så egentlig er det rart jeg ikke eksploderte som en ballong. Det var nære på noen ganger, dog. Men jeg tror mange år med dette gjorde meg relativt sterk, så jeg tåler en trøkk før jeg påvirkes i dag. Det er bare det at jeg nå ser at dette er en kvinnegreie, og jeg mener ... jeg henger på dol, gjør jeg ikke? Ikke liker jeg motor og bil eller militærdiskusjoner heller, og jeg liker kunst. Det er en del tegn som tyder på at jeg kanskje har en lesbisk kvinne inne i meg, men enkelte ting gjorde likevel at jeg kom ut som en slags mann. Men jeg liker Pondus, da, så jeg har et og annet mannlig i meg jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363741-kvinner-bekymrer-seg-syke/#findComment-3154768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg har vært i den bekymringsløse ballongen jeg også, har har egentlig en generell gi-faen-holdning nå. Det var meget verre da jeg var ung og dro til meg alles problemer, og her snakker vi problemer også, så egentlig er det rart jeg ikke eksploderte som en ballong. Det var nære på noen ganger, dog. Men jeg tror mange år med dette gjorde meg relativt sterk, så jeg tåler en trøkk før jeg påvirkes i dag. Det er bare det at jeg nå ser at dette er en kvinnegreie, og jeg mener ... jeg henger på dol, gjør jeg ikke? Ikke liker jeg motor og bil eller militærdiskusjoner heller, og jeg liker kunst. Det er en del tegn som tyder på at jeg kanskje har en lesbisk kvinne inne i meg, men enkelte ting gjorde likevel at jeg kom ut som en slags mann. Men jeg liker Pondus, da, så jeg har et og annet mannlig i meg jeg også. ''Men jeg liker Pondus, da, så jeg har et og annet mannlig i meg jeg også. :)'' Da er du herved friskmeldt Trodde Pondus var hovedsaklig fotballhumor, jeg, men etter din anbefaling for ei tid tilbake skal jeg gi serien en fair sjanse :-) *Hmm, hvor er lokalavisa med Pondus-striper?* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363741-kvinner-bekymrer-seg-syke/#findComment-3154781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg har vært i den bekymringsløse ballongen jeg også, har har egentlig en generell gi-faen-holdning nå. Det var meget verre da jeg var ung og dro til meg alles problemer, og her snakker vi problemer også, så egentlig er det rart jeg ikke eksploderte som en ballong. Det var nære på noen ganger, dog. Men jeg tror mange år med dette gjorde meg relativt sterk, så jeg tåler en trøkk før jeg påvirkes i dag. Det er bare det at jeg nå ser at dette er en kvinnegreie, og jeg mener ... jeg henger på dol, gjør jeg ikke? Ikke liker jeg motor og bil eller militærdiskusjoner heller, og jeg liker kunst. Det er en del tegn som tyder på at jeg kanskje har en lesbisk kvinne inne i meg, men enkelte ting gjorde likevel at jeg kom ut som en slags mann. Men jeg liker Pondus, da, så jeg har et og annet mannlig i meg jeg også. Pondus er ganske barsk, tror jeg:) Du har i alle fall plenty med selvirioni, hvilket vel også tyder i retning mann? Så får det så være med...Ja, du vet, det andre. Enda godt vi har utviklet teflonbelegg med årene, ellers kunne verden vært et brutalt sted å være;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363741-kvinner-bekymrer-seg-syke/#findComment-3154782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Her tror jeg dessverre vi har en lang vei å gå... De færreste tenker på kjønnsrollemønstre i det moderne Norge, eller nytten av å stå på barrikadene for priviligerte norske kvinner. Det trenger vi kanskje heller ikke i stort monn (for overnevnte gruppe), men det er mye som kan gjøres via kommunikasjon, små nettverk, bevisstgjøring, perspektiv osv. Dertil kommer situasjonen til kvinner (opprinnelig) fra andre land og kulturer - uten sammenlikning forøvrig. Utenrikspolitiske spørsmål er en heilt annen sak som krever andre virkemidler. Det er en balansegang, men vi må aldri bagatelliisere overtramp uansett hvem det gjelder. Og alle må lære seg å stille krav vedr egen integritet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363741-kvinner-bekymrer-seg-syke/#findComment-3154793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 ''Men jeg liker Pondus, da, så jeg har et og annet mannlig i meg jeg også. :)'' Da er du herved friskmeldt Trodde Pondus var hovedsaklig fotballhumor, jeg, men etter din anbefaling for ei tid tilbake skal jeg gi serien en fair sjanse :-) *Hmm, hvor er lokalavisa med Pondus-striper?* Det er jo en del fotball, men selv fotballkoner som ikke forstår mannen sin må jo kjenne seg igjen i beskrivelsene. Har du lest Fever Pitch av Nick Hornby? Tribunefeber. Den er også filmatisert, dog veldig vagt i forhold til boka. Både filmen og boka er gode. Nå er filmen en slags romantisk komedie og kan nok derfor likes av fotballhatende kvinner også, mens boka er ren og skjer fotballgalskap, men den er skrevet med såpass selvironi at jeg er ganske sikker på at selv de verste fotballhatere kan le seg skakke av denne boka. Alle kjenner noen sånne menn, og fotballmenn har det i seg (dog kanskje ikke like ekstremt) og kjenner dermed igjen sider av seg selv, og det gjør boka hysterisk morsom. Filmen er også veldig god, med han hunken dere kvinner ser ut til å elske (Colin Firth), og det er noen scener som virkelig setter seg på minnet der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363741-kvinner-bekymrer-seg-syke/#findComment-3154813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det er jo en del fotball, men selv fotballkoner som ikke forstår mannen sin må jo kjenne seg igjen i beskrivelsene. Har du lest Fever Pitch av Nick Hornby? Tribunefeber. Den er også filmatisert, dog veldig vagt i forhold til boka. Både filmen og boka er gode. Nå er filmen en slags romantisk komedie og kan nok derfor likes av fotballhatende kvinner også, mens boka er ren og skjer fotballgalskap, men den er skrevet med såpass selvironi at jeg er ganske sikker på at selv de verste fotballhatere kan le seg skakke av denne boka. Alle kjenner noen sånne menn, og fotballmenn har det i seg (dog kanskje ikke like ekstremt) og kjenner dermed igjen sider av seg selv, og det gjør boka hysterisk morsom. Filmen er også veldig god, med han hunken dere kvinner ser ut til å elske (Colin Firth), og det er noen scener som virkelig setter seg på minnet der. Jeg vet jeg gjentar meg selv nå, men jeg er altså helt enig med deg i at boka / filmen er kjempebra, uansett om man er fotballgal, blir gal av fotball eller befinner seg et sted i mellom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363741-kvinner-bekymrer-seg-syke/#findComment-3154815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det er jo en del fotball, men selv fotballkoner som ikke forstår mannen sin må jo kjenne seg igjen i beskrivelsene. Har du lest Fever Pitch av Nick Hornby? Tribunefeber. Den er også filmatisert, dog veldig vagt i forhold til boka. Både filmen og boka er gode. Nå er filmen en slags romantisk komedie og kan nok derfor likes av fotballhatende kvinner også, mens boka er ren og skjer fotballgalskap, men den er skrevet med såpass selvironi at jeg er ganske sikker på at selv de verste fotballhatere kan le seg skakke av denne boka. Alle kjenner noen sånne menn, og fotballmenn har det i seg (dog kanskje ikke like ekstremt) og kjenner dermed igjen sider av seg selv, og det gjør boka hysterisk morsom. Filmen er også veldig god, med han hunken dere kvinner ser ut til å elske (Colin Firth), og det er noen scener som virkelig setter seg på minnet der. ''Har du lest Fever Pitch av Nick Hornby? Tribunefeber. Den er også filmatisert, dog veldig vagt i forhold til boka. Både filmen og boka er gode.'' Ja, den har jeg både sett og lest - herlig! Og joda, Colin Firth er kjekk, men ikke kjekkere enn Hugh Grant i "Gutter er gutter" Har lest den boka også, "About a boy" på engelsk, har stor sans for Hornby 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363741-kvinner-bekymrer-seg-syke/#findComment-3154859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.