Gå til innhold

Medisin mot sukkersug?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lowcarb

Det eneste som nytter er å kutte ned og ut. Forsøk lavkarbo.

Du kan lage mye godt på lavkarbo. Men det blir uansett mindre søtt.

Personlig tror jeg man kan få diabetes 2 av å spise for mye godterei.

Hold deg i det minste til en eller to ganger i uka. Alternativt spis LITT søtt hver dag. Men forsøk foreksempel smoothie og sunne ting.

Gjest Sjokoladeelsker

Det ble en gang gjort forsøk på rotter.

En beholder med kokain, og en med sukker.

Hver gang de ble sluppet inn der beholderne var, så gikk de bestandig først til sukkeret.

Så de er en sterk avhengighet ja.

Jeg har vært uten søtbehovet i mange år, men de siste året har det vært akuelt igjen.

Jeh ble syk, mistet 16 kilo, ble operert, og driver nå å legger på meg igjen.

Da spises alt, og nå er jeg litt søt-avhenging igjen.

Når jeg når idealvekten, så skal det stupes helt igjen for søtsaker.

Annonse

Hvis du greier å avsukre deg ved å holde deg borte fra alt søtt i vel en uke, forsvinner sukkersuget.

Tenk om det hadde vært så enkelt. Men over de siste drøyt 30 år har jeg i det lengste klart det i to uker, så skjærer det seg.

Selvfølgelig fordi jeg ikke bare er fysisk avhengig, men også psykisk. Det usunne er det eneste som gir meg ro - i en stakket stund.

Gjest sjøstjerna

Unngå sukker og raske karbohydrater, så ordner det seg. :-)

Feks dropp yougert, og innfør yougert naturell som du selv søter med banan.

Spis ellers som vanlig, men erstatt lyst brød med meget grovt brød eller knekkebrød.

Øk mengden grønnsaker og kjøtt/fisk/egg/ost.

Unngå selvsagt godteri, boller og kaker samt brus.

Annonse

Unngå sukker og raske karbohydrater, så ordner det seg. :-)

Feks dropp yougert, og innfør yougert naturell som du selv søter med banan.

Spis ellers som vanlig, men erstatt lyst brød med meget grovt brød eller knekkebrød.

Øk mengden grønnsaker og kjøtt/fisk/egg/ost.

Unngå selvsagt godteri, boller og kaker samt brus.

''Feks dropp yougert, og innfør yougert naturell som du selv søter med banan.''

Øh? Banan kjører jo blodsukkeret rett i taket! Ikke akkurat det rette å anbefale om man skal kutte ned på inntaket av raske karbohydrater...

Gjest sjøstjerna

''Feks dropp yougert, og innfør yougert naturell som du selv søter med banan.''

Øh? Banan kjører jo blodsukkeret rett i taket! Ikke akkurat det rette å anbefale om man skal kutte ned på inntaket av raske karbohydrater...

Yougert naturell + banan. Eller vanlig sukkeryougert. Hva velger du?

Er bringebærsyltetøyet tilsatt kunstig søtningsmiddel?

I så fall står jeg over. :)

Isomalt og sukralose. Jeg sliter litt med akkurat det der, innrømmer det. Holder meg unna det meste av kunstig søtning, men spiser litt av det syltetøyet + at jeg har suketter i teen...

Tenk om det hadde vært så enkelt. Men over de siste drøyt 30 år har jeg i det lengste klart det i to uker, så skjærer det seg.

Selvfølgelig fordi jeg ikke bare er fysisk avhengig, men også psykisk. Det usunne er det eneste som gir meg ro - i en stakket stund.

Hva med å prøve psykiatrisk medisin som kan gi deg litt ro? Det finnes. Kanskje antidepressiva? Har hørt at det kan hjelpe på spiseforstyrrelser.

Jeg har det samme problemet. Greier heller ikke kutte det ut. Det er en viktig glede for meg i hverdagen at hvis jeg skulle trenge det, kan jeg skaffe meg det. Det er ikke bra for vekten. Det ser jeg jo, men synes det er viktigere at jeg har det bra i hverdagen. Trener regelmessig, men det er ikke nok til å gå ned i vekt desverre. Alternavtiv er mørk sjokolade eller frukt med yoghurt på, hakkede nøtter og litt kanel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...