Gå til innhold

Hva gjør Pepsi Max med meg?

Anbefalte innlegg

Det rare er at jeg ikke fikser sukkerbrus... det byr meg nesten imot... Får en følelse av et sukkerbelegg på tennene etterpå, men aner ikke om det er en psykisk greie eller ikke;)

Pepsi Max er stort sett den eneste brusen jeg drikker... drikker vel nesten en halvliter i uka og det tviler jeg på er "farlig"? :/

''Det rare er at jeg ikke fikser sukkerbrus... det byr meg nesten imot... Får en følelse av et sukkerbelegg på tennene etterpå, men aner ikke om det er en psykisk greie eller ikke;)''

Hm, slik har jeg det også - da er vi i hvert fall to;)

Sukkerholdig drikke får meg til å føle belegg på tennene og bli ekstra tørst.

Fortsetter under...

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• hidi, the scorpion

9

• tonie

8

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

''Det rare er at jeg ikke fikser sukkerbrus... det byr meg nesten imot... Får en følelse av et sukkerbelegg på tennene etterpå, men aner ikke om det er en psykisk greie eller ikke;)''

Det er normalt- altså at mye sukker gir tørsthet. :)

''Pepsi Max er stort sett den eneste brusen jeg drikker... drikker vel nesten en halvliter i uka og det tviler jeg på er "farlig"? :/''

Det er overhodet ikke farlig, togli;) Drikk med god samvittighet din halvliter pr. uke, så lenge du drikker sunnere drikker utenom....

*Så som rødvin, øl etc*

Godt å høre ;)

Drikker masse vann hver dag og en kopp te på jobb :)

Akkurat sånn jeg har det også...

Annonse

hidi, the scorpion

Tja, det er jo allerede to andre som har svart her at de har det akkurat som meg, så helt unormalt kan det jo ikke være ;-)

Ikke sikkert det gjelder deg heller, men de fleste som drikker lettbrus, føler søthunger.

Godt det ikke gjelder deg;)

hidi, the scorpion

Godt å høre ;)

Drikker masse vann hver dag og en kopp te på jobb :)

Jeg drikker også bare vann! Drakk cola i flere år, sluttet brått i januar for ett år siden, og har gått ned ti kilo;))

Savner ikke Cola en plass, og spiser heller ikke søtsaker:)

Jeg drikker også bare vann! Drakk cola i flere år, sluttet brått i januar for ett år siden, og har gått ned ti kilo;))

Savner ikke Cola en plass, og spiser heller ikke søtsaker:)

Oi, godt gjort!!! Hørt om mange som mister flerfoldige kilo bare ved å kutte ut sukkerbrusen :)

Oi, godt gjort!!! Hørt om mange som mister flerfoldige kilo bare ved å kutte ut sukkerbrusen :)

Pepsi Max har jo omtrent like mange kalorier som vann, så det er neppe årsaken til at man går ned i vekt. ;-)

Derimot kan man ha sluttet å spise andre ting, men det er mer psykologisk (at man går på kjøkkenet for å drikke brus, og så finner man noe mat samtidig).

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

Eller så føler det søthunger, og drikker brus....

Med vennlig hilsen

NHD, sa at det tar en uke eller så uten sukker, så er du avvent. Det gjaldt meg. Har aldri vært glad i søtsaker eller desserter, men Cola drakk jeg litervis...(

Nå drikker jeg bare vann, og en øl i ny og ne;))

Pepsi Max har jo omtrent like mange kalorier som vann, så det er neppe årsaken til at man går ned i vekt. ;-)

Derimot kan man ha sluttet å spise andre ting, men det er mer psykologisk (at man går på kjøkkenet for å drikke brus, og så finner man noe mat samtidig).

Med vennlig hilsen

Man går selvsagt ikke ned i vekt av Pepsi Max, men drikker man det istedetfor sukkerbrus, så går man ned;)

Annonse

Man går selvsagt ikke ned i vekt av Pepsi Max, men drikker man det istedetfor sukkerbrus, så går man ned;)

Enig, men man går ikke ytterligere ned ved å slutte å drikke Pepsi Max. Det funker ikke to ganger å slutte med brusdrikking! :glis:

Med vennlig hilsen

NHD, sa at det tar en uke eller så uten sukker, så er du avvent. Det gjaldt meg. Har aldri vært glad i søtsaker eller desserter, men Cola drakk jeg litervis...(

Nå drikker jeg bare vann, og en øl i ny og ne;))

Joda, men det har vært mange som påstod at hvis man drikker lettbrus, så begynner kroppen å produsere insulin. Hvis det hadde vært sant ville man fått føling (slik diabetikere som har tatt for mye insulin) hvis man drakk lettbrus på tom mage.

Det gjør man ikke!

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

Joda, men det har vært mange som påstod at hvis man drikker lettbrus, så begynner kroppen å produsere insulin. Hvis det hadde vært sant ville man fått føling (slik diabetikere som har tatt for mye insulin) hvis man drakk lettbrus på tom mage.

Det gjør man ikke!

Med vennlig hilsen

Har jeg heller aldri påstått!

Men å drikke for mye brus, lett eller ikke, er ikke sunt...!

Det kan du vel være enig i?

Gjest nordnes

''Siden dette er kreftfremkallende kan man ikke si eksakt hvor mange som får kreft, og dør, av dette stoffet. ''

Hvorfor skulle man ikke kunne si det, hvis det faktisk var kreftfremkallende?

At du gidder å holde på i det uendelige med denne helvetes kveruleringen din. Har du ingen ting annet bruke fritiden på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...