Gå til innhold

Hva gjør Pepsi Max med meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• hidi, the scorpion

9

• tonie

8

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

Ja, og så liker jeg ikke søtsaker eller desserter, det hjelper òg;)

Liker sunne middager, grønnsaker og frukt:)

Er nok som deg der, bortsett fra at jeg har en eller annen hang til sjokolade (leser alt jeg kommer over om at det er sunt med sjokolade :P)

Enig, men man går ikke ytterligere ned ved å slutte å drikke Pepsi Max. Det funker ikke to ganger å slutte med brusdrikking! :glis:

Med vennlig hilsen

Sant nok;)

Søstra mi gikk ned sikkert 30 kg ved å kun unne seg Pepsi Max i tillegg til sunn kost ellers;)

Du er ikke den eneste :)

Nei, jeg mistenker at det flere av oss:) Når jeg skriver kort at aspartam er et søtningsstoff med dårlig rykte(hvilket er fakta faen samme hvordan man vrir og vender på det), og uten å si et ord om hva jeg selv mener om saken, og han begynner å kverulere på det, ja da vet man hvordan fortsettelsen blir. Han kommer ikke til å lytte til et ord av det jeg sier uansett, så det er fullstendig bortkasta tid. Jeg er så lei av oppførselen hans, og av å bli tillagt meninger, at jeg blir irritert bare jeg ser ham. Da er det like greit å styre unna.

Aner ikke hva det er med Pepsi Max (og har ikke lest hele denne tråden), men de tre mest overvektige personene jeg kjenner drikker alle STORE mengder akkurat Pepsi max, og jeg er hellig overbevist at det ikke gjør dem noe godt i hvertfall. Det er ingen næring eller sunne ting i skvipet. Ingen ting kroppen din trenger. Ta et glass juice til frokost, og drikk vann ellers. Kaffe er greit hvis du trenger koffeinet. Om ikke Pepsi Max er direkte skadelig (noe jeg tror det er), er det uansett ikke sunt. Bli hekta på frukt istedet!

Annonse

tzatziki1365380058

Aner ikke hva det er med Pepsi Max (og har ikke lest hele denne tråden), men de tre mest overvektige personene jeg kjenner drikker alle STORE mengder akkurat Pepsi max, og jeg er hellig overbevist at det ikke gjør dem noe godt i hvertfall. Det er ingen næring eller sunne ting i skvipet. Ingen ting kroppen din trenger. Ta et glass juice til frokost, og drikk vann ellers. Kaffe er greit hvis du trenger koffeinet. Om ikke Pepsi Max er direkte skadelig (noe jeg tror det er), er det uansett ikke sunt. Bli hekta på frukt istedet!

Jeg tipper at flesteparten av de overvektige som drikker mye pepsi max, var overvktige før de begynte å drikke det.

Det er naturlig å tenke seg at folk som sliter med vekta i utgangspunktet er mer tilbøyelig til å erstatte sukkerbrus med lettbrus enn andre folk er, spesielt siden lettbrusen ikke smaker så godt i starten (synes de fleste, i alle fall). Så folk som ikke trenger det, beholder derfor sukkerbrusen sin.

Dersom lettbrus på en eller annen måte fører til overvekt, så må det i tilfellet skyldes at det trigger sukkerbehovet ellers. For kcalorier inneholder brusen definitivt ikke, og den fører heller ikke til blodsukkerstigning, og skal vel dermed heller ikke frigjøre insulin.

Jeg slanket meg mange kilo mens jeg samtidig drakk lettbrus, for en del år tilbake, og har holdt vekten siden, selv om jeg fremdeles drikker en del av "skvipet".

For skvip er det jo :) Jeg tviler på at brus akkurat er sunt, uansett om den har sukker eller ei.

Jeg tipper at flesteparten av de overvektige som drikker mye pepsi max, var overvktige før de begynte å drikke det.

Det er naturlig å tenke seg at folk som sliter med vekta i utgangspunktet er mer tilbøyelig til å erstatte sukkerbrus med lettbrus enn andre folk er, spesielt siden lettbrusen ikke smaker så godt i starten (synes de fleste, i alle fall). Så folk som ikke trenger det, beholder derfor sukkerbrusen sin.

Dersom lettbrus på en eller annen måte fører til overvekt, så må det i tilfellet skyldes at det trigger sukkerbehovet ellers. For kcalorier inneholder brusen definitivt ikke, og den fører heller ikke til blodsukkerstigning, og skal vel dermed heller ikke frigjøre insulin.

Jeg slanket meg mange kilo mens jeg samtidig drakk lettbrus, for en del år tilbake, og har holdt vekten siden, selv om jeg fremdeles drikker en del av "skvipet".

For skvip er det jo :) Jeg tviler på at brus akkurat er sunt, uansett om den har sukker eller ei.

Men folk, altså voksne folk, folk flest, flertallet, drikker da ikke brus HVER dag? De trenger det i hvertfall ikke? Ingen jeg kjenner drikker brus, man drikker vann, øl, vin, juice, kaffe og "chailatte-med-soya", men brus? Jeg kjenner ingen som koser seg med Pepsi Max, bare disse tre som er helt avhengige og som drikker en to-liter om dagen, på jobb også. Det er snålt. Jeg tror det er en sammenheng!

Men folk, altså voksne folk, folk flest, flertallet, drikker da ikke brus HVER dag? De trenger det i hvertfall ikke? Ingen jeg kjenner drikker brus, man drikker vann, øl, vin, juice, kaffe og "chailatte-med-soya", men brus? Jeg kjenner ingen som koser seg med Pepsi Max, bare disse tre som er helt avhengige og som drikker en to-liter om dagen, på jobb også. Det er snålt. Jeg tror det er en sammenheng!

Tror jeg kjenner mange som tar seg et glass PMax hver kveld;) Blir ikke hver kveld jeg gjør det, men kanskje i snitt fire kvelder i uka og da bare et glass..

Jeg kjenner mange som drikker mye brus. Det blir kjedelig å drikke flere liter med vann om dagen og jeg må i hvert fall drikke noe annet innimellom. Jeg drikker gjerne en halv flaske cola, (1,5l) om dagen og så drikker jeg kanskje to liter vann og en kopp kaffe.

Gjest sjøstjerna

Tror jeg kjenner mange som tar seg et glass PMax hver kveld;) Blir ikke hver kveld jeg gjør det, men kanskje i snitt fire kvelder i uka og da bare et glass..

Du trenger ikke unnskylde deg for å drikke pepsi max noen kvelder pr uke. ;-)

Hva skal feks jeg si da? som gjerne vil ha et glass VIN hver kveld?

Annonse

Gjest ærnte de se

Ikke sikkert det gjelder deg heller, men de fleste som drikker lettbrus, føler søthunger.

Godt det ikke gjelder deg;)

''Ikke sikkert det gjelder deg heller, men de fleste som drikker lettbrus, føler søthunger.''

Nei, det gjelder heller ikke meg. Jeg drikker lettbrus når jeg tror jeg er sulten. Det er imidlertid sjelden sulten jeg er, men tørst. Jeg orker bare ikke å bøtte på slike mengder med vann, og da fungerer lettbrus utmerket som en erstatning iblant. Lettbrusen gir meg da også den metthetsfølelsen jeg søker, noe jeg ikke får hvis jeg stapper innpå mat i steden. Jeg ville høyst sannsynlig fått samme metthetsfølelse av å døtte innpå vann, men iblant blir det så utrolig smakløst.

Nei, jeg mistenker at det flere av oss:) Når jeg skriver kort at aspartam er et søtningsstoff med dårlig rykte(hvilket er fakta faen samme hvordan man vrir og vender på det), og uten å si et ord om hva jeg selv mener om saken, og han begynner å kverulere på det, ja da vet man hvordan fortsettelsen blir. Han kommer ikke til å lytte til et ord av det jeg sier uansett, så det er fullstendig bortkasta tid. Jeg er så lei av oppførselen hans, og av å bli tillagt meninger, at jeg blir irritert bare jeg ser ham. Da er det like greit å styre unna.

Men det er jo riktig det du sier om aspartam.

Tror vi bare får la være å svare når han begynner å kverulere. Kjenner jeg blir irritert selv :P

Ja, det har et "dårlig rykte", men det er ikke rykter som er helseskadelig, men om det faktisk er farlig.

Og faktum forblir, uansett hvordan du vrir og vender på det, at din egen link konstaterte at etter 30 års forskning så har de ikke funnet noe link.

Med vennlig hilsen

Tror vi bare får la være å svare når han begynner å kverulere. Kjenner jeg blir irritert selv :P

Vel, bortsett fra at det som står i Tonies link er bl.a. følgende setning:

''Aspartam er i tredve år forsøkt koblet med hjernesvulster, søvnmangel og humørsvingninger, uten at dette har blitt støttet av senere forskning''

og

''Aspartam er samtidig det produktet som er mest studert.'' (Uten at de har funnet noe.)

samt:

''For å redusere inntaket av sukker, mener helsemyndighetene at produkter med kunstig søtning kan være et godt alternativ.''

Hvilket er ganske så entydig.

Jepp, bare se hvor flink jeg er til å overse. Enda han atter en gang tillegger meg meninger til tross for at jeg ikke har sagt et kløyva ord om hva jeg mener. Han er nok litt forelsket i meg siden han ikke vil la meg være i fred:)

Jepp, bare se hvor flink jeg er til å overse. Enda han atter en gang tillegger meg meninger til tross for at jeg ikke har sagt et kløyva ord om hva jeg mener. Han er nok litt forelsket i meg siden han ikke vil la meg være i fred:)

Hehe kanskje det kanskje? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...