Gå til innhold

Hvordan er livet ditt akkurat nå?

Anbefalte innlegg

nitty-gritty

Du må finne mer rom til deg selv. Kanskje du kan begynne med en morsom treningsform? Trening hjelper mange som har lav energi og høyt stressnivå. Mange liker zumba, for eksempel.

Livet mitt er veldig fint. Elsker sambo, elsker ungene og ingen store problemer henger over oss. Jeg føler meg frisk og rask, denne helga skal jeg ha sammen med venner uten unger, jeg går på et studie jeg trives med og gjør det bra på.

Fortsetter under...

Gjest sivera

Klarer du å være fornøyd med det? Da er du i så fall mye flinkere enn meg ;o) Sånn helt ærlig så synes jeg livet er noe jævla dritt akkurat nå og har vært det de siste 10 årene. Og hadde jeg enda kunne snudd på flisa og forandret det, men det er ikke mulig.

''Klarer du å være fornøyd med det?''

Nei, for å være ærlig: Jeg er ikke fornøyd og kommer nok aldri til å bli det heller med denne formen som jeg har. Jeg tar på meg en maske som sier at jeg er fornøyd, jeg tuller mye, kompenserer for min dårlige form.

Jeg skulle så gjerne ha gjort noe mere fornuftig enn å sitte her, kanskje greie og gå en liten tur, kanskje besøke ei venninne, kanskje gå en tur i butikken, kjøre en tur...dette gir meg jo litt, men jeg er ikke skapt til å sitte i ro. Har hatt en uro inni meg siden jeg var ganske lita og denne gnager meg i stykker når jeg ikke kan røre meg så mye.

Men fornøyd med meg selv? Jeg kunne tenkt meg en ny kropp, slette "harddisken" og starte på nytt :-)

Jeg har en kortversjon som jeg liker godt (visste ikke at den kom fra Churchill): When you're in hell, keep moving...

Hadde en button før med : Life is a bitch, and then you die. Funka bra den også ;-)

Hehe, ja det er en god gammel en. Og uansett er det aldri så galt at det ikke kan bli verre.

Men nå tror jeg kanskje ikke vi er så oppmunterende lenger....? ;)

Hehe, ja det er en god gammel en. Og uansett er det aldri så galt at det ikke kan bli verre.

Men nå tror jeg kanskje ikke vi er så oppmunterende lenger....? ;)

''Men nå tror jeg kanskje ikke vi er så oppmunterende lenger....? ;)

''

Men det er jo en helt vanlig onsdag i dag, så tror jeg ikke vi trenger å være så oppmuntrende!

Litt mer alvorlig; jeg synes på sett og vis den med at "Life is a bitch and then you die", har et element av oppmuntring i seg. Man må ta tak i det livet man engang har, gjøre det beste ut av det osv. , for det er neppe noen grunn til å sitte stille og vente på paradiset. Eller noe sånt.

Tror jeg før har skrevet om forskjellen i virkelighetsoppfatning hos moren og tanten min. De vokste nok opp i noe som objektivt sett var en ganske tøff hverdag materielt sett (+ at moren deres døde tidlig), men moren min mener hun har hatt den perfekte barndom. Tante hevder derimot at hun er oppvokst i den ytterste armod. De andre 6 søsknene har vel oppfatninger som ligger litt midt i mellom mor og tante sin. Rart hvor ulikt mennesker kan oppfatte noe som objektivt sett må ha vært relativt likt.

Bra med gutta dine:-)

Livet mitt er akkurat nå en dans på papirark, papp, bøker,farger, printere, pc, blyanter, sakser, og en del andre ting som ligger omkring på gulvet, på bord og i ligger i bevisstheten og eksamensoppgaver på en skjerm og energi i anspente muskler og mage. -Nå er det tid for musikk til dansen!

''Klarer du å være fornøyd med det?''

Nei, for å være ærlig: Jeg er ikke fornøyd og kommer nok aldri til å bli det heller med denne formen som jeg har. Jeg tar på meg en maske som sier at jeg er fornøyd, jeg tuller mye, kompenserer for min dårlige form.

Jeg skulle så gjerne ha gjort noe mere fornuftig enn å sitte her, kanskje greie og gå en liten tur, kanskje besøke ei venninne, kanskje gå en tur i butikken, kjøre en tur...dette gir meg jo litt, men jeg er ikke skapt til å sitte i ro. Har hatt en uro inni meg siden jeg var ganske lita og denne gnager meg i stykker når jeg ikke kan røre meg så mye.

Men fornøyd med meg selv? Jeg kunne tenkt meg en ny kropp, slette "harddisken" og starte på nytt :-)

Jeg er også veldig urolig og rastløs, det skulle vært noe å gjøre med det. Men når jeg har gjort noe så roer jeg meg ned og synes det er godt at det bare er kattene og meg her ev minstemann.

Annonse

Bra med gutta dine:-)

Livet mitt er akkurat nå en dans på papirark, papp, bøker,farger, printere, pc, blyanter, sakser, og en del andre ting som ligger omkring på gulvet, på bord og i ligger i bevisstheten og eksamensoppgaver på en skjerm og energi i anspente muskler og mage. -Nå er det tid for musikk til dansen!

''Livet mitt er akkurat nå en dans på papirark, papp, bøker,farger, printere, pc, blyanter, sakser, og en del andre ting som ligger omkring på gulvet, på bord og i ligger i bevisstheten og eksamensoppgaver på en skjerm og energi i anspente muskler og mage. -Nå er det tid for musikk til dansen!

''

Hmmmm.... jeg ville syntes det hørtes morsommere ut om du danset _med_ og ikke _på_ alle disse tingene. Men de er kanskje ikke så villige til å lære seg trinnene?

''Livet mitt er akkurat nå en dans på papirark, papp, bøker,farger, printere, pc, blyanter, sakser, og en del andre ting som ligger omkring på gulvet, på bord og i ligger i bevisstheten og eksamensoppgaver på en skjerm og energi i anspente muskler og mage. -Nå er det tid for musikk til dansen!

''

Hmmmm.... jeg ville syntes det hørtes morsommere ut om du danset _med_ og ikke _på_ alle disse tingene. Men de er kanskje ikke så villige til å lære seg trinnene?

Jeg danser kun med preposisjoner. (Til musikk).

''Men nå tror jeg kanskje ikke vi er så oppmunterende lenger....? ;)

''

Men det er jo en helt vanlig onsdag i dag, så tror jeg ikke vi trenger å være så oppmuntrende!

Litt mer alvorlig; jeg synes på sett og vis den med at "Life is a bitch and then you die", har et element av oppmuntring i seg. Man må ta tak i det livet man engang har, gjøre det beste ut av det osv. , for det er neppe noen grunn til å sitte stille og vente på paradiset. Eller noe sånt.

Tror jeg før har skrevet om forskjellen i virkelighetsoppfatning hos moren og tanten min. De vokste nok opp i noe som objektivt sett var en ganske tøff hverdag materielt sett (+ at moren deres døde tidlig), men moren min mener hun har hatt den perfekte barndom. Tante hevder derimot at hun er oppvokst i den ytterste armod. De andre 6 søsknene har vel oppfatninger som ligger litt midt i mellom mor og tante sin. Rart hvor ulikt mennesker kan oppfatte noe som objektivt sett må ha vært relativt likt.

Ja, det kan være rart å se noen ganger. Så heldige vi som har humoristisk sans og en sta liten optimist innerst inne i oss er:) Det virker som folk med sans for humor takler motgang bedre enn andre, uansett hvor svart den nå er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...