Gå til innhold

Til Nickløsheletiden...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• laguna1

21

• Colette

17

• tonie

5

Mest aktive i denne tråden

''Det er noe av det jeg virkelig har stilt meg spørrende til i trådene mine om dette tidligere i trådene mine, at det ser ut til at mange uten videre synes at JEG skal justere atferd sånn uten videre, når det er jeg som blir plagd..;p

''

Har lagt merke til at du flere ganger har fremstilt deg selv som et offer. Mulig du er det. I tillegg så virker du ganske vanskelig. Det må være tøft for kjæresten din å ha en halvgal mor på den ene siden og en nesten like gal kjæreste på den andre. Lurer på hvor lenge han orker dette sirkuset.

Dette må være dagens latterligste innlegg.

Intet i det laguna1 skriver tyder på at hun er vanskelig eller har "offer-fakter".

Takk for det! :)

Jeg er enig med deg også..Man kan ikke alltid, og det er ikke alltid, ønskelig å møtes på halveien. Man må ha rett til å sette ned foten.

Det er noe av det jeg virkelig har stilt meg spørrende til i trådene mine om dette tidligere i trådene mine, at det ser ut til at mange uten videre synes at JEG skal justere atferd sånn uten videre, når det er jeg som blir plagd..;p

Jeg synes det er på sin plass både å grensesette andres kontrollerende og kjipe oppførsel, samt å beskytte seg selv.

Kjæresten min føler seg nok bare enormt skvisa akkurat nå, men vi har i allefall en dialog på temaet, og han er forståelsfull, og sier han skal være flinkere til å vise meg sin lojalitet, også ovenfor sin mor.

Det er jo flott, men jeg tror vi har et laaangt lerett å bleke her, her er det rett og slett "kulturforskjeller" også, han er oppvokst under en strengt kontrollerende (og manipulerende) dame, og en generell litt sånn der "respect the elders" og ikke si i mot greie, og er vel livredd for konsekvensene av åpen opponering. Jeg er oppdratt mye friere, med vekt på ha egne meninger, + forsvare disse og sin integritet og sånn i mye større grad.

Så jeg prøver meg med en hårfin balanse her, med å utvise forståelse for at dette er fryktelig vanskelig for ham, samtidig som jeg stiller enkelte (selvfølgelige) og ukrenkelige krav.

:)

Hei,

Jeg husker ikke årsaker, osv. til flyttingen til Svigerforeldrebyen - er det mulig at dere kan bo i hvert fall litt lengre borte.

1) Slik at du slipper å ha dem så ofte.

2) Slik at han slipper litt unna maktsfæren hennes?

Dette er altså vel så mye for at han skal bli "fri", som at du slipper å treffe på Dragen.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletiden

Det var da hyggelig å høre, selv om jeg ikke kom med noen råd:-)Vanskelig å vite hvordan man skal håndtere en slik svigermor, men tror det er lurt at du ignorerer utrivelige meldinger som kommer derifra, istedenfor å svare henne. Tror det er best for din egen selvfølelse at hun får stå for den dårlige oppførselen alene, men skjønner at det kan være vanskelig. Lykke til fremover:-)

Hei,

Jeg husker ikke årsaker, osv. til flyttingen til Svigerforeldrebyen - er det mulig at dere kan bo i hvert fall litt lengre borte.

1) Slik at du slipper å ha dem så ofte.

2) Slik at han slipper litt unna maktsfæren hennes?

Dette er altså vel så mye for at han skal bli "fri", som at du slipper å treffe på Dragen.

Med vennlig hilsen

Ja, det skulle jeg ønske, jeg tror flytting dit var et utrolig dårlig trekk (Men jeg visste ikke hvor hakke gale ting var, da vi planla det. Vio hadde ikke egentlig noen gode grunner, bare at vi likte byen begge to, og hadde noen litt sånn romantiske ideeer om "ut av Oslo", ha litt hage, puste inn sjøluft..Såpass vektige ting! ;p)

Men nå har vi malt oss litt inne der, depositum er innbetalt, møbler kjørt, kontrakter underskrevet, og jeg har leid ut min Oslo leil (Men heldigvis er den ikke solgt! ;D)

Såh..Jeg tenker litt at vi kan jo PRØVE et års tid, og ikke lage enda mer styr og rot i livene våre, og vite veldig at alle broer til Oslo ikke er brent, og at det er lov å snu, når som helst.

Og ha KLARE svigerfamilie regler mens det pågår..;p

Tenker jeg, uten å vite om dette er idelt, men jeg ser liksom for meg at alternativene er enda verre..

Annonse

Ja, det skulle jeg ønske, jeg tror flytting dit var et utrolig dårlig trekk (Men jeg visste ikke hvor hakke gale ting var, da vi planla det. Vio hadde ikke egentlig noen gode grunner, bare at vi likte byen begge to, og hadde noen litt sånn romantiske ideeer om "ut av Oslo", ha litt hage, puste inn sjøluft..Såpass vektige ting! ;p)

Men nå har vi malt oss litt inne der, depositum er innbetalt, møbler kjørt, kontrakter underskrevet, og jeg har leid ut min Oslo leil (Men heldigvis er den ikke solgt! ;D)

Såh..Jeg tenker litt at vi kan jo PRØVE et års tid, og ikke lage enda mer styr og rot i livene våre, og vite veldig at alle broer til Oslo ikke er brent, og at det er lov å snu, når som helst.

Og ha KLARE svigerfamilie regler mens det pågår..;p

Tenker jeg, uten å vite om dette er idelt, men jeg ser liksom for meg at alternativene er enda verre..

Du kan jo foreslå at Svigermor reiser på løve-safari? ;-)

Med vennlig hilsen

Det var da hyggelig å høre, selv om jeg ikke kom med noen råd:-)Vanskelig å vite hvordan man skal håndtere en slik svigermor, men tror det er lurt at du ignorerer utrivelige meldinger som kommer derifra, istedenfor å svare henne. Tror det er best for din egen selvfølelse at hun får stå for den dårlige oppførselen alene, men skjønner at det kan være vanskelig. Lykke til fremover:-)

Men du pinpointet på en måte jeg setter veldig pris på, hvorfor jeg fant noen av svarene...så håpløse! ;p

Også ble jeg så matt av hele tråden, at jeg ikke makta å svare i den engang, men du hjalp meg til å ikke fremstå som en komplett idiot allikevel, ved å ta argumentene & følelsene mine i forsvar.

Igjen, takk for det! :)

Eiesyke kvinnfolk er slitsomme å leve med.

Det har jeg gjort meg mine erfaringer med. Regner med at det ikke er helt lett å leve med stokkdumme, kjipe og kjerringaktige kjerringer heller forsåvidt. Regner med at din eventuelle kjæreste kunne hatt en kommentar til det? :)

Gidder du å være så snill og ta deg en tur ut og bli overkjørt eller no, eller? Hadde vært stas! :)

Det har jeg gjort meg mine erfaringer med. Regner med at det ikke er helt lett å leve med stokkdumme, kjipe og kjerringaktige kjerringer heller forsåvidt. Regner med at din eventuelle kjæreste kunne hatt en kommentar til det? :)

Gidder du å være så snill og ta deg en tur ut og bli overkjørt eller no, eller? Hadde vært stas! :)

Heia, Heia, Heia!! :))

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Men du pinpointet på en måte jeg setter veldig pris på, hvorfor jeg fant noen av svarene...så håpløse! ;p

Også ble jeg så matt av hele tråden, at jeg ikke makta å svare i den engang, men du hjalp meg til å ikke fremstå som en komplett idiot allikevel, ved å ta argumentene & følelsene mine i forsvar.

Igjen, takk for det! :)

Bare hyggelig:-)

''Gidder du å være så snill og ta deg en tur ut og bli overkjørt eller no, eller? Hadde vært stas! :)''

Hvis du svarer slik i RL når folk prøver og si sin mening, så er kanskje duket for en konflikt eller to?

''Gidder du å være så snill og ta deg en tur ut og bli overkjørt eller no, eller? Hadde vært stas! :)''

Hvis du svarer slik i RL når folk prøver og si sin mening, så er kanskje duket for en konflikt eller to?

Det var da et meget passende svar fra laguna1, tatt i betraktnin hva vedkommende skrev til henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...