Gå til innhold

Til Nickløsheletiden...

Anbefalte innlegg

''Gidder du å være så snill og ta deg en tur ut og bli overkjørt eller no, eller? Hadde vært stas! :)''

Hvis du svarer slik i RL når folk prøver og si sin mening, så er kanskje duket for en konflikt eller to?

Når jeg leser disse ordene hører jeg stemmen til den unge blondinen på Kongsvik ungdomsskole:)

Fortsetter under...

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• laguna1

21

• Colette

17

• tonie

5

Mest aktive i denne tråden

''Gidder du å være så snill og ta deg en tur ut og bli overkjørt eller no, eller? Hadde vært stas! :)''

Hvis du svarer slik i RL når folk prøver og si sin mening, så er kanskje duket for en konflikt eller to?

Men her var det jammen på sin plass å "kjefte" litt, for makan til slenge-med-leppa-berte skal man lete lenge etter;)

Det var da et meget passende svar fra laguna1, tatt i betraktnin hva vedkommende skrev til henne.

Er det ikke lov til og si sin mening her inne, uten og bli ønsket død/overkjørt? Og jeg kan ikke se at det er noe annet som har blitt gjort. Men hvis det er en personlig fornærmelse og bli motsagt, så skjønner jeg jo argumentet ditt. For det er jo ikke noe annet som har skjedd.

Ting er ikke sort/hvitt. Samspill mellom mennesker er komplisert.

Er det ikke lov til og si sin mening her inne, uten og bli ønsket død/overkjørt? Og jeg kan ikke se at det er noe annet som har blitt gjort. Men hvis det er en personlig fornærmelse og bli motsagt, så skjønner jeg jo argumentet ditt. For det er jo ikke noe annet som har skjedd.

Ting er ikke sort/hvitt. Samspill mellom mennesker er komplisert.

Det som ble skrevet der er ikke å "si sin mening". Bare nicket "venter spent på fortsettelsen" (når det gjelder andre folks samlivsproblemer) sier egentlig nok.

Annonse

Det som ble skrevet der er ikke å "si sin mening". Bare nicket "venter spent på fortsettelsen" (når det gjelder andre folks samlivsproblemer) sier egentlig nok.

Bla, bla, bla....:-( Det må fortsatt være lov til og si sin mening, selv om tråden er laget av en "god, gammel dol'er".

Bla, bla, bla....:-( Det må fortsatt være lov til og si sin mening, selv om tråden er laget av en "god, gammel dol'er".

laguna1 sa da vel sin "mening"?

Er det ikke nettopp det du kritiserer henne for? Du får bestemme deg - har laguna1 lov til å si sin mening?

Hvis hun har det, hva er så problemet?

laguna1 sa da vel sin "mening"?

Er det ikke nettopp det du kritiserer henne for? Du får bestemme deg - har laguna1 lov til å si sin mening?

Hvis hun har det, hva er så problemet?

Er det mulig? Det kommer svar fra en annen bruker, som har sin egen oppfatning av de innleggene hun leser. Og hun sier sin mening ut fra dem. Er det feil - eller er det mulig her inne? Uten og bli ønsket livet av?

Kranglefant:-(

Er det mulig? Det kommer svar fra en annen bruker, som har sin egen oppfatning av de innleggene hun leser. Og hun sier sin mening ut fra dem. Er det feil - eller er det mulig her inne? Uten og bli ønsket livet av?

Kranglefant:-(

Du bare kverulerer igjen.

Den andre brukeren ønsker åpenbart bare å lage kvalm for laguna1, og fikk et passende svar. Enkelt og greit.

Du bare kverulerer igjen.

Den andre brukeren ønsker åpenbart bare å lage kvalm for laguna1, og fikk et passende svar. Enkelt og greit.

Og du har alltid rett, som vanlig. Den eneste korrekte virkelighetsoppfatningen er den Sør står for? Det kan jo se slik ut. Jeg er kvalm av hele deg. Sorry .-(

Og du har alltid rett, som vanlig. Den eneste korrekte virkelighetsoppfatningen er den Sør står for? Det kan jo se slik ut. Jeg er kvalm av hele deg. Sorry .-(

Så du mener det er bare du som har lov til å si din mening, for når jeg gjør det så blir det slike sure oppstøt som du kom med der?

Skjerpings, Colette!

Gjest Elextra

Skjønner godt hva du mener. Jeg forsøkte også forsiktig å påpeke at de fleste vanskelige relasjoner har to sider eller versjoner, men ble blankt avvist. Applaus og ensidig støtte av den part som uttaler seg, uten forsøk på å analysere situasjonen, er det eneste som duger.

Annonse

Så du mener det er bare du som har lov til å si din mening, for når jeg gjør det så blir det slike sure oppstøt som du kom med der?

Skjerpings, Colette!

Jeg sier at både du og jeg har lov og si vår mening. Og at begges meninger skal respekteres. Men jeg respekterer ikke deg, så lenge du ikke respekterer meg. Og akkurat det har du aldri gjort. Jeg har aldri kunnet si min mening her inne, når du er til stede, uten at du kaster deg over meg og skal korrigere/kjefte/irettesette. Og det er jeg mildest talt trøtt av. Du får ha dine kjepphester så mye du vil for meg. Men at du applauderer død over andre brukere, går mildest talt over min forstand.

Jeg sier at både du og jeg har lov og si vår mening. Og at begges meninger skal respekteres. Men jeg respekterer ikke deg, så lenge du ikke respekterer meg. Og akkurat det har du aldri gjort. Jeg har aldri kunnet si min mening her inne, når du er til stede, uten at du kaster deg over meg og skal korrigere/kjefte/irettesette. Og det er jeg mildest talt trøtt av. Du får ha dine kjepphester så mye du vil for meg. Men at du applauderer død over andre brukere, går mildest talt over min forstand.

Jeg har aldri reagert på "deg", men på det du skriver - akkurat som jeg ville reagert på det samme hvis andre skrev det.

Laguna1 brukte 2 smilefjes i den kommentaren, og det er meget åpenbart at det er en "figure of speech".

Det som derimot ikke er en "figure of speech" er oppgulpet som laguna1 fikk servert.

Skjønner godt hva du mener. Jeg forsøkte også forsiktig å påpeke at de fleste vanskelige relasjoner har to sider eller versjoner, men ble blankt avvist. Applaus og ensidig støtte av den part som uttaler seg, uten forsøk på å analysere situasjonen, er det eneste som duger.

''Skjønner godt hva du mener. Jeg forsøkte også forsiktig å påpeke at de fleste vanskelige relasjoner har to sider eller versjoner, men ble blankt avvist. Applaus og ensidig støtte av den part som uttaler seg, uten forsøk på å analysere situasjonen, er det eneste som duger.''

Jeg har sett hva du prøver og si:-) En ting har alltid minst 2 sider. Og når man står overfor en slik umodenhet/selvopptatthet fra en 40-åring, så blir jeg skeptisk til det som blir framsatt. Det er veldig skummelt og gi uforbeholden støtte i slike saker. Og det kan gjøre mye mer skade enn nytte.

Det handler da faktisk ikke om det i det hele tatt.

En slik konflikt er ikke en rettssak, hvor noen skal bestemme om A eller B har rett, eller om "dette bør laguna1 tåle".

Det blir like håpløst som å argumentere for at noen skal være kjæresten din.

Hvis ikke laguna1 liker at svigermor invaderer så er det faktisk hennes perrogativ.

Med vennlig hilsen

Det har jeg også erfart. Det er bortkastet energi å prøve å hjelpe her, tror jeg. Man skal jatte med og ta bølgen.

Gjest Elextra

Det handler da faktisk ikke om det i det hele tatt.

En slik konflikt er ikke en rettssak, hvor noen skal bestemme om A eller B har rett, eller om "dette bør laguna1 tåle".

Det blir like håpløst som å argumentere for at noen skal være kjæresten din.

Hvis ikke laguna1 liker at svigermor invaderer så er det faktisk hennes perrogativ.

Med vennlig hilsen

''Hvis ikke laguna1 liker at svigermor invaderer så er det faktisk hennes perrogativ.''

Antar du mener prerogativ.

Bakgrunnen for at enkelte av oss forsøkte å se saken fra flere sider var jo nettopp å hjelpe - ikke å dømme. Her er du helt på jordet.

Jeg har aldri reagert på "deg", men på det du skriver - akkurat som jeg ville reagert på det samme hvis andre skrev det.

Laguna1 brukte 2 smilefjes i den kommentaren, og det er meget åpenbart at det er en "figure of speech".

Det som derimot ikke er en "figure of speech" er oppgulpet som laguna1 fikk servert.

Du er temmelig unyansert, for og si det pent. Og klarer tydeligvis ikke og forholde deg nøkternt til noe annet enn brukere/kjente nick - framfor problemstillinger..Det hele får et preg av smisking, framfor et reelt ønske om og hjelpe/gi råd, til andre brukere.

Og det er ganske motbydelig og være vitne til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...