Gå til innhold

Herlig å være støl!!

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Jeg trener ganske mye, og da både kondisjon og styrke. Jeg prøver å variere treningen så godt jeg kan, og blir derfor svært sjeldent støl.

Igår var jeg derimot på en time jeg ikke har vært på før, som heter Cardio Combat inspirert av kampsport. Og du verden som jeg føler det i kroppen idag!!!!! Hver muskel i ryggen og på siden verker!!!! Men FOR en FANTASISK følelse det er!! :-)))) Jeg som til og med pleier å fokusere mye på å trene ryggen, og _likevel_ er jeg sååå støl!! Tydelig at jeg har brukt noen helt andre ryggmuskler enn jeg pleier å trene. Åh jeg blir så glad når jeg finner en ny treningsform som trener andre muskler enn jeg er vant til!!:D Kjempedeilig, og jeg gleeeder meg allerede til neste Cardio Combat time!:-)) Woohoo!!

Såh, dette er en oppfordring til dere som er flinke og trener, husk å varier treningsformen med jevne mellomrom, plutselig dukker det opp noen bortglemte muskler! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363782-herlig-%C3%A5-v%C3%A6re-st%C3%B8l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Treningspolitiet

Ikke for ødelegge den gode følelsen din, men stølhet skyldes faktisk at du har påført rifter i muskelfibrene og bindevevet med for hard trening. Noe som gjør at musklene brytes ned i stedetfor å bygge dem opp..

Det er også derfor viktig at du ikke tøyer ut etter hard trening. Dette vil bare strekke ut riftene enda mer, slik at det blir verre.

Det lureste du kan gjøre er å la være å trene så hardt. Feks unngå å trene slik at du kjenner melkesyre. Det er nettopp dette som forårsaker riftene.

Hvis du først er støl er det viktig du hviler disse musklene noen dager slik at riftene leges. Du kan fortsatt trene, men bare unngå å trene de musklene som er støle!

Gjest sjøstjerna

Ikke for ødelegge den gode følelsen din, men stølhet skyldes faktisk at du har påført rifter i muskelfibrene og bindevevet med for hard trening. Noe som gjør at musklene brytes ned i stedetfor å bygge dem opp..

Det er også derfor viktig at du ikke tøyer ut etter hard trening. Dette vil bare strekke ut riftene enda mer, slik at det blir verre.

Det lureste du kan gjøre er å la være å trene så hardt. Feks unngå å trene slik at du kjenner melkesyre. Det er nettopp dette som forårsaker riftene.

Hvis du først er støl er det viktig du hviler disse musklene noen dager slik at riftene leges. Du kan fortsatt trene, men bare unngå å trene de musklene som er støle!

Jeg er også ei av dem som liker følelsen av stølhet.

Jeg fortsetter trene som planlagt til tross for stølhet, selv om jeg kanskje ikke klarer alle øvelser like godt.

Det som skjer er at stølheten forsvinner uansett. Og det som også skjer, er at jeg tåler mer og mer trening etter som tiden går -uten da å bli støl.

Mary Poppins

Jeg er også ei av dem som liker følelsen av stølhet.

Jeg fortsetter trene som planlagt til tross for stølhet, selv om jeg kanskje ikke klarer alle øvelser like godt.

Det som skjer er at stølheten forsvinner uansett. Og det som også skjer, er at jeg tåler mer og mer trening etter som tiden går -uten da å bli støl.

Min erfaring også. Hvis alle nybegynnere skulle passe på å trene såpass lite at de ikke ble støle så hadde det jo ikke blitt mye trening. Alle blir jo støle desom man trener muskler man ikke så ofte bruker.

Annonse

Det er vel når disse riftene repareres at det bygges muskler...?

Ha - ha! Jeg trodde overskriften var:

"Herlig å være steril!"

:-)

Ja, det er deilig når en har trent annerledes enn en pleier. Lenge siden jeg har trent styrke nå - men i går var jeg ute i skogen, og løp faktisk litt for første gang på nesten et år. Har bare gått raskt 2-3 ganger i vinter, og jeg merket at det ikke var så tungt å løpe som jeg trodde :-)

Ja, er det ikke herlig å være støl etter trening. Da kjenner man virkelig at man har stått på ! Jeg trener selv karate og man merker det i muskulatur etter trening! Da er jeg sååå fornøyd når treningsøkten er over og jeg har styrket kropp og sjel :-)

Gjest trening er sunt uansett

Nå er det vel egentlig slik at all styrketrening bryter musklene ned når du trener - det har iallefall jeg lært av min personlige trener. Det er vel derfor det er viktig med hvile av de musklene som har blitt trent, for å bygge seg opp igjen.

I tillegg brytes jo også kroppen ned under kondisjonstrening?

Gjest trening er sunt uansett

Jeg prøvde meg på kettlebell her for en tid siden, og ble så utrolig støl dagen etter. Men enig, god med den følelsen.

Samme skjedde når jeg prøvde cat-slide for første gang.

Jeg prøver også å variere treningen min, men blir litt mye sykkel ute akkurat nå i finværet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...