Gjest Får ikke til :( Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Sitter her med bachelor oppgave og klarer ikke å lage en innholdsfortegnelse i word på riktig måte. En med kapittler og underkapittler. Er det noen som vet hvordan man gjør det? 0 Siter
Mirabell Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Ja, jeg vet det. En automatisk funksjon gjør det for deg, men det krever at du har satt opp alle overskrifter og underoverskrifter riktig, og med automatisk nummerering av kapitler osv. Har du gjort det? 0 Siter
Gjest Får ikke til :( Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Ja, jeg vet det. En automatisk funksjon gjør det for deg, men det krever at du har satt opp alle overskrifter og underoverskrifter riktig, og med automatisk nummerering av kapitler osv. Har du gjort det? Tusen takk:) Nei, det har jeg ikke gjort. Skal jeg bare skrive alle overskriftene under hverandre da? er helt grønn på dette 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Tusen takk:) Nei, det har jeg ikke gjort. Skal jeg bare skrive alle overskriftene under hverandre da? er helt grønn på dette La overskriftene stå med f.eks det som heter "overskrift 2" i word. Da har du en slik overskrift pr avsnitt, kapittel eller hvordan oppgaven din er delt inn. Deretter kan du sette inn innholdsfortegnelsen under fanearket "referanser" i word. Hvis du går inn på denne og klikker først, vil du skjønne hvordan systemet med de ulike overskriftene funker. 0 Siter
laban Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Tusen takk:) Nei, det har jeg ikke gjort. Skal jeg bare skrive alle overskriftene under hverandre da? er helt grønn på dette Nei, du skal ikke sette opp innholdsfortegnelsen selv. Du skal "vise" word hva som er hovedkapittel, underkapittel osv., ved å bruke de overskriftsnivåene som er definert. Så går du dit du vil ha innholdsfortegnelsen og velger Sett inn fra menyen: Sett inn -> Referanse - Stikkordsregister og tabeller -> Innholdsfortegnelse. Søk på "enkel innholdsfortegnelse" i hjelpefunksjonen og les litt der først, så blir det nok klarere. Gå gjerne ut av hoveddokumentet ditt og prøv deg fram i et tulledokument med to sider og 2-3 overskriftsnivåer på hver av dem, så ødelegger du ikke noe. 0 Siter
Gjest Får ikke til :( Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 La overskriftene stå med f.eks det som heter "overskrift 2" i word. Da har du en slik overskrift pr avsnitt, kapittel eller hvordan oppgaven din er delt inn. Deretter kan du sette inn innholdsfortegnelsen under fanearket "referanser" i word. Hvis du går inn på denne og klikker først, vil du skjønne hvordan systemet med de ulike overskriftene funker. Tusen takk dere:) Skal prøve meg frem, håper jeg får det til 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Tusen takk dere:) Skal prøve meg frem, håper jeg får det til Og - du kan søke på "innholdsfortegnelse" i hjelpefunksjonen i word, og printe ut oppskriften. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.