Gå til innhold

Fisk døde mens jeg passet den

Anbefalte innlegg

Gjest mislykket fiskepasser

Jeg har passet en fisk for noen venner som er på ferie. Pluteselig, for noen dager siden lå den død. Jeg har pratet med eieren, og jeg tilbød meg å kjøpe en ny, men eieren sier at jeg ikke trenger det. Det er en helt vanlig slørhaleaktig fisk.

Bør jeg kjøpe ny fisk selvom de sier jeg ikke trenger å gjøre det? Det var ikke min feil at den døde, jeg matet den og gjorde som jeg skulle, den døde uten videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363807-fisk-d%C3%B8de-mens-jeg-passet-den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, jeg synes ikke du trenger å kjøpe en ny fisk.

De har satt bort jobben til deg, som sikkert gjør det helt gratis bare for å være grei :-) Risikoen er deres.

Jeg har hatt akvarie, og fisker dør plutselig rett som det er. Slik er det bare.

Annonse

Gjest Modern77

Jeg hadde bytta den ut med en maken uten at eieren hadde fått vite det. Uærlig som jeg er. ;)

Det hadde jeg også gjort ;-)

Men fisker dør hele tiden, det skal veldig lite til.

Så lenge trådstarter stelte og matet fisken som han hadde fått beskjed om så var det jo ikke hans/hennes feil.

Det hadde jeg også gjort ;-)

Men fisker dør hele tiden, det skal veldig lite til.

Så lenge trådstarter stelte og matet fisken som han hadde fått beskjed om så var det jo ikke hans/hennes feil.

''Men fisker dør hele tiden, det skal veldig lite til. Så lenge trådstarter stelte og matet fisken som han hadde fått beskjed om så var det jo ikke hans/hennes feil.''

Enig.

Gjest slørhale

Fisk dør, sånn er det bare. Har du gjort alt som du skulle, så trenger du ikke kjøpe noen ny fisk, nei. Dersom du derimot vet at du har gjort et eller annet riv ruskende galt som å slå av varmepumpen, tømme øl i akvariet eller lignende så tror jeg du bør krype til korset og fortelle det (og ike bare kjøpe ny fisk, for da vil de nok uansett ikke ha deg som fiskepasser neste gang)

Men igjen, tilbake til det som trolig har skjedd: Nei, fisk dør, og du trenger ikke kjøpe ny. Trist at den døde mens du passet den, men det er slikt som kan skje.

Jeg hadde bytta den ut med en maken uten at eieren hadde fått vite det. Uærlig som jeg er. ;)

Det gjorde vi. Det var nabojentas fisk og mannen min tok den med til dyrebutikken i en pose og sa "Jeg vil gjerne få kjøpe en slik fisk, bare at den må være levende."

Annonse

ShitDiddelyDo

Med mindre du passet på den i et akvarium med fisk som spiser andre fisk, har du ditt på det tørre, og du trenger ikke kjøpe ny fisk.

Dersom du slang den oppi et akvarium med fisk som spiser annen fisk, kan du trøste deg med at du har bra humor. :)

Det gjorde vi. Det var nabojentas fisk og mannen min tok den med til dyrebutikken i en pose og sa "Jeg vil gjerne få kjøpe en slik fisk, bare at den må være levende."

''Det gjorde vi. Det var nabojentas fisk og mannen min tok den med til dyrebutikken i en pose og sa "Jeg vil gjerne få kjøpe en slik fisk, bare at den må være levende."''

Herlig historie! Jeg gjorde noe liknende da jeg var ansvarlig for eldstedatteras akvarium mens ho var på ferie. En stakkars liten fisk døde, jeg kjøpte en ny artsfelle, men gjett om ho oppdaga det ;-)

Jeg skal si det til jentungen, så slipper du å passe hennes fisk.

Fisk har personlighet. Nei, jeg visste det ikke, og ja, det er en av tingene jeg har sånn passe ufrivillig lært etter at jeg ble bestemor for rundt 20 fisk.

Dyr dør, og med midnre du hadde salmiakk i vannet el lignede, er det ingen grunn til å kjøpe ny.

Min undulat døde mens naboen passet den, og naboen var naturlig nok veldig lei seg, men det var rene tilfeldigheter som skyldtes at fuglen la på røret akkurat da (fuglen var forresten hjemme, og naboen kom innom hver dag for å sjke mat& vann, så det var ikke nye omgivelser som gjorde at den vandret heden.)

Onsdag1365380628

Dette er grunnen til at jeg ikke lar noen passe og mate fiskene mens jeg er borte. Alene er det like fint og fiskene friske og raske om jeg er vekke opptil en uke. Om noen skal se etter og mate dem er det garantert noen døde, og akvariumet blir grønt og skittent. Og fiskepasseren har selvsagt holdt seg helt etter forskiftene og ikke gjort noe utenom boka.

Merkelig, men det har skjedd flere ganger.

Men jeg har ikke forventet at den uheldige fiskepasseren skulle kjøpe ny fisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...