Gjest ny situasjon Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Er aleneforsørger til to barn, må redusere min stilling pga helse (ingen kompensasjon i lønn). Jeg kommer til å ende opp med rundt 300.000 brutto inkludert barnetrygd. Boutgifter (fellesutgifter og renter på huslån) er pr i dag på 8000 i mnd (har fått avdragsfrihet i noen år nå, så har ikke mer å gå på der. Aner ikke hva jeg gjør hvis renten stiger. Ligger likevel for høyt til å få bostøtte. Vi bruker ikke mer enn nødvendig på klær (får endel brukt). Jeg har bil. Hvordan er inntekten i forhold til standard budsjett? Jeg føler meg fryktelig pessimistisk og trenger noen råd. 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 http://script.sifo.no/cgi-bin/standard/standard.cgi Denne gir bare en pekepinn... Kan det være at bostøtte og ekstra barnestøtte kan komme i tillegg for deg? 0 Siter
Gjest klarer meg fint Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Har du bare 8000 i boutgifter tror jeg du skal klare deg greit. Du får sette opp budsjett på hva du skal bruke på mat, klær osv... Jeg pleier å handle for maks 1000 kr i uka (av og til litt mer hvis jeg hamstrer middag osv på tilbud som jeg har i frysern). Så setter jeg av 8000 til faste utgifter. Da har jeg 3-4 tusen som jeg kan bruke til det jeg vil (klær, sparing, fritidsaktiviteter osv). 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Det kan sikkert gå (og bør kanskje gå?), men folk som mestrer slike vilkår imponerer meg en smule. Lykke til. 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. april 2011 Skrevet 27. april 2011 Du klarer deg på halvparten så slapp av og ta ting som det kommer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.