Gå til innhold

Kan en familie på 3 leve av 300.000?

Anbefalte innlegg

Gjest ny situasjon

Er aleneforsørger til to barn, må redusere min stilling pga helse (ingen kompensasjon i lønn). Jeg kommer til å ende opp med rundt 300.000 brutto inkludert barnetrygd.

Boutgifter (fellesutgifter og renter på huslån) er pr i dag på 8000 i mnd (har fått avdragsfrihet i noen år nå, så har ikke mer å gå på der. Aner ikke hva jeg gjør hvis renten stiger. Ligger likevel for høyt til å få bostøtte.

Vi bruker ikke mer enn nødvendig på klær (får endel brukt). Jeg har bil.

Hvordan er inntekten i forhold til standard budsjett?

Jeg føler meg fryktelig pessimistisk og trenger noen råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363832-kan-en-familie-p%C3%A5-3-leve-av-300000/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klarer meg fint

Har du bare 8000 i boutgifter tror jeg du skal klare deg greit. Du får sette opp budsjett på hva du skal bruke på mat, klær osv...

Jeg pleier å handle for maks 1000 kr i uka (av og til litt mer hvis jeg hamstrer middag osv på tilbud som jeg har i frysern). Så setter jeg av 8000 til faste utgifter.

Da har jeg 3-4 tusen som jeg kan bruke til det jeg vil (klær, sparing, fritidsaktiviteter osv).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...