Gå til innhold

Er det normalt...

Anbefalte innlegg

peppermyntete

Nei, han er ikke det, han er veldig flink med mat osv. Men tror ikke han er vant med å drikke vann under oppveksten. Han er utenlandsk og en del eldre enn meg, så han vokste opp i en tid og et sted hvor det ikke var så galt å drikke brus og saft:-)

Aha, det var bra. (For hans del ikke minst.)

Alltid deilig å få fordommer avkreftet. :-)

Fortsetter under...

Aha, det var bra. (For hans del ikke minst.)

Alltid deilig å få fordommer avkreftet. :-)

Jeg tror ikke han er "vannmotstander" altså, emn foretrekker helst annen drikke.

Men når jeg tenker meg om, tror jeg nok at årene i Norge har gjort at han har vent seg til mer vanndrikking enn slik han hadde det før.

Gjest villevi

Ikke normalt for meg. Melk, juice er til mat (frokost og kvelds). Ellers drikker jeg vann. En kopp te kan være kos en kald kveld, men slukker ikke tørst. Brus er også kos og det blir jeg bare mer tørst av, hvis jeg er tørst. Vann med fersk ingefær er tørstedrikk sammen med iskaldt vann som jeg oppbevarer i glassflasker i kjøleskapet.

Jeg kan jo bare svare for meg selv og min familie.

Jeg drikker et glass juice til frokost, og en kaffe latte etter.

Resten av dagen drikker jeg vann. Med kullsyre da, vel og merke. Har egen kullsyremaskin.

I helgene drikker jeg 1 til 2 Munkholm/Clausthaler til maten. Noen ganger Pepsi Max.

Brus med sukker drikker jeg kun om jeg får det servert borte og det ikke er noe annet alternativ på bordet.

Annonse

Da jeg var barn og ungdom, drakk jeg veldig lite vann. Vi drakk først og fremst melk som tørstedrikk (til frokost, middag og kvelds). Ellers drakk vi appelsinsaft, og kanskje litt vann.

Først på videregående eller som voksen begynte jeg å drikke vann som tørstedrikk.

Nå er jeg veldig glad i vann, og jeg har klart å få ungene til å foretrekke vann som tørstedrikk. Mannen min var heller ikke vant til å drikke vann, men hjemmelaget saft. Han synes det er litt kjipt med vann til middag, vil helst ha hjemmelaget saft. Vi har en del flasker av det, og bruker det litt, men har oftest vann på bordet.

Vi bruker også en del juice til maten - her har vi nok drukket for mye av det, og vi er enige om at det skal reduserers.

Vi drikker lite brus - ofte en 1,5 liters brus på deling på 5 personer på en helg - men ikke hver helg.

Annonse

Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan man ikke kan like vann. Virkelig uforståelig.

Jeg drikker vanligvis vann. Etter å ha fått cellegift klarer jeg i svært liten grad å drikke vann. Det stopper liksom opp. Så jeg velger andre drikker. Inntil giften gradvis "slipper taket". Veldig snodig. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...