Gå til innhold

Dokumentere feil ligningsverdi på bolig

Anbefalte innlegg

peppermyntete

Jeg eier en relativt stor ettroms leilighet som dessverre ikke lar seg bygge om til toroms. Det ser ut til at skatteetaten har antatt at dette er en toroms og dermed satt ligningsverdi ut i fra det, noe som naturligvis blir for høyt. Jeg følger med på boligmarkedet i området og vet ca hva min leilighet ligger på, men nå det står helt stille for meg i prosentregning:

Hvordan finner jeg ut hva 100% er hvis 30% er 570 000?

På Skatteetatens sider står det at gyldig dokumentasjon er: '' - takst som er gitt av kvalifisert takstmann (du får ikke fradrag for honorar til takstmann)

- verdivurdering fra eiendomsmegler som har kjennskap til distriktet

- observerbar markedsverdi (det den aktuelle boligen eller tilnærmet lik bolig i samme område er solgt for)'' Jeg lurer mest på det siste punktet. Holder det å vise til finn.no? Det er en andelsleilighet, ellers kunne jeg vist til avhendingsregisteret.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...