Gå til innhold

Bake kake til i morgen - men hva?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Er bare for at du ikke har smakt min det, skjønner du. :-)

Jeg bruker sæterrømme i lag 2, det gjør noe spesielt med kaka altså. :-)

Neida, vi er forskjellige, jeg er ikke så veldig begeistret for ostekake bestandig jeg heller. Noen er direkte smakløse og kjedelige, men den jeg lager nå har først kjeksbunn, så et lag med ost, rømme, melis og vaniljesukker, så et lag med fromasj av kremfløte og sitrongele - og på toppen rødt gelelokk. Den er Rolls Royce-utgaven av ostekaker! :-)

En ting til: Noe som virkelig løfter enhver ostekake er bærsaus! Du har vel ikke tilfeldigvis frosne jordbær eller annet i fryseren? Tin dem, ha på godt med sukker og mos i blender så det blir en tynn saus. Yummy!!!

Fortsetter under...

Må være noe gærn't med meg, for jeg har aldri helt skjønt fascinasjonen for ostekake, som svært mange har. Og det enda jeg er en kakemons, i gitte situasjoner.

Ostekake er den beste kaka jeg vet, men det finnes jo mange forskjellige. Tror ikke det er noe galt med deg. :-)

En ting til: Noe som virkelig løfter enhver ostekake er bærsaus! Du har vel ikke tilfeldigvis frosne jordbær eller annet i fryseren? Tin dem, ha på godt med sukker og mos i blender så det blir en tynn saus. Yummy!!!

Niks, ikke på denne med gelelokk - det blir bare klissete og usmakelig.

Er forøvrig enig i at noen er helt nydelig med sånn saus, ja. :-)

''kringle laget av gjærdeig må serveres aldeles nylaget for å være saftig og god syns jeg....dagen derpå blir den oftest tørr og kjedelig.''

Det er jeg enig i. Det var først etter svaret mitt at trådstarter presiserte at hun måtte bake kaken dagen før.

''Det var først etter svaret mitt at trådstarter presiserte at hun måtte bake kaken dagen før.''

Beklager, det burde jeg selvfølgelig ha skrevet i hovedinnlegget.

Samtidig - hadde jeg gått for en langpannevariant hadde jeg hatt tid til å bake den i morgen tidlig.

Må være noe gærn't med meg, for jeg har aldri helt skjønt fascinasjonen for ostekake, som svært mange har. Og det enda jeg er en kakemons, i gitte situasjoner.

''Må være noe gærn't med meg, for jeg har aldri helt skjønt fascinasjonen for ostekake, som svært mange har. Og det enda jeg er en kakemons, i gitte situasjoner.''

Samme her, ostekake er da ikke spesielt godt? Min svigerinnes svigermor lager en ostekake som alle synes er såååå fantastisk. Jeg bare smiler pent og tar et bittelite stykke for syns skyld. *hehe* De fleste kaker er da mye bedre enn ostekake!

''Må være noe gærn't med meg, for jeg har aldri helt skjønt fascinasjonen for ostekake, som svært mange har. Og det enda jeg er en kakemons, i gitte situasjoner.''

Samme her, ostekake er da ikke spesielt godt? Min svigerinnes svigermor lager en ostekake som alle synes er såååå fantastisk. Jeg bare smiler pent og tar et bittelite stykke for syns skyld. *hehe* De fleste kaker er da mye bedre enn ostekake!

Jeg synes ostekake er så godt fordi det er friskt og ofte litt syrlig, bunnen pleier også å være veldig god.

Annonse

Samme her.

Ostekake er uspennende og smaker virkelig ikke godt,

synes

Gjest signert

Hm, mulig jeg misforstår her, men salte vafler? Eller mente du vafler + noe salt?

Jeg har forresten bestemt meg for ostekake, og fant fram en oppskrift jeg ikke har brukt på maaaange år. Gleder meg til å sette i gang! :-)

Jeg mente pålegg, ost.

candyqueen_83

''Hvis kakene bare blir servert på en serviett, er det begrenset hvor avansert kakene kan være og da kan en kringle av gjærdeig være et alternativ.''

kringle laget av gjærdeig må serveres aldeles nylaget for å være saftig og god syns jeg....dagen derpå blir den oftest tørr og kjedelig.

Ikke hvis den oppbevares i kjøleskap :o)

candyqueen_83

Jeg syns ikke bærsaus er godt til ostekake. Kaka bør ha gele på toppen :o)

candyqueen_83

Høres godt ut!

Etter tips her innefra lagde jeg for et par år siden nøttebunn til ostekaken, og trodde dét skulle gi den det nødvendige løft, men nei - ikke for meg, i hvertfall. Synes oftest den ostemassen blir litt smakløs og mektig på en gang.

Prøv å lage ostemassen med appelsingele, og litt revet appelsinskall. Det er kjempegodt med bringebærgele som lokk :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...