Gå til innhold

Skal spise hest i dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Da jeg var barn fikk vi "danske bøffer" laget av hestekjøtt, egentlig var kjøttet veldig tørt.

''Da jeg var barn fikk vi "danske bøffer" laget av hestekjøtt, egentlig var kjøttet veldig tørt.''

Stekt i leirgryte blir det vel mørt og godt tenker jeg. :o) Kanskje jeg skal høre på Mega om de har? Eller må jeg på Ultra tro?

Gjest brøllabøff

''Da jeg var barn fikk vi "danske bøffer" laget av hestekjøtt, egentlig var kjøttet veldig tørt.''

Stekt i leirgryte blir det vel mørt og godt tenker jeg. :o) Kanskje jeg skal høre på Mega om de har? Eller må jeg på Ultra tro?

En periode hadde de på Maxi, men det varte ikke så lenge. Det var vel da Maxi var nytt. Nå har jeg ikke sett det i Trondheim på lenge, heller ikke på Meny (eller Ultra da det het det) men det er jo mulig de kan bestille.

Jeg personlig synes hestebiff var kjempegodt.

En periode hadde de på Maxi, men det varte ikke så lenge. Det var vel da Maxi var nytt. Nå har jeg ikke sett det i Trondheim på lenge, heller ikke på Meny (eller Ultra da det het det) men det er jo mulig de kan bestille.

Jeg personlig synes hestebiff var kjempegodt.

''Nå har jeg ikke sett det i Trondheim på lenge, heller ikke på Meny (eller Ultra da det het det) men det er jo mulig de kan bestille.''

Er det ikke Ultra på Solsiden lenger? Jeg er aldri der. :o)

Gjest brøllabøff

''Nå har jeg ikke sett det i Trondheim på lenge, heller ikke på Meny (eller Ultra da det het det) men det er jo mulig de kan bestille.''

Er det ikke Ultra på Solsiden lenger? Jeg er aldri der. :o)

Nei, det har nok blitt Meny det også:

http://www.ultra.no/UltraInformasjon/Kart/

Annonse

For 20 år siden var jeg og mannen min invitert til venner på grilling. Når verten bar ut brettet med de rå delikatessene som skulle legges på grillen og «gjøre kvelden» så jeg til min forferdelse at det var uvanlig mørkt og ante at dette var hverken okse eller svin. Og verten sier i samme øyeblikk smilende at de hadde kjøpt en halv hest tidligere på året fordi det var så mye billigere. Ugh, som tidligere «hestejente» syns jeg det var på kanten å servere til intetanende gjester, og det var ingen andre valgmuligheter heller… Det blir som å servere hund til hundeeiere…

For 20 år siden var jeg og mannen min invitert til venner på grilling. Når verten bar ut brettet med de rå delikatessene som skulle legges på grillen og «gjøre kvelden» så jeg til min forferdelse at det var uvanlig mørkt og ante at dette var hverken okse eller svin. Og verten sier i samme øyeblikk smilende at de hadde kjøpt en halv hest tidligere på året fordi det var så mye billigere. Ugh, som tidligere «hestejente» syns jeg det var på kanten å servere til intetanende gjester, og det var ingen andre valgmuligheter heller… Det blir som å servere hund til hundeeiere…

Det var litt rart at de ikke hadde et alternativ ja.

''Det blir som å servere hund til hundeeiere…''

Nei. det synes jeg ikke kan sammenlignes. Greit nok at du ikke selv vil spise hestekjøtt, men hestekjøtt brukes jo i mat i Norge - i motsetning til hund.

''Det blir som å servere hund til hundeeiere…''

Nei. det synes jeg ikke kan sammenlignes. Greit nok at du ikke selv vil spise hestekjøtt, men hestekjøtt brukes jo i mat i Norge - i motsetning til hund.

For meg så spiller det ingen rolle at andre spiser hest i Norge. Jeg syns det er rart å servere det som en selvfølge til gjester. Mange har hester som venn og kjæledyr, akkurat som noen har hund. De spiser forresten hunder i andre land.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...