Gjest eggeeggg Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Det sier vel kanskje mest om hvor spennende det er på dol akkurat nå. lol, støttes, hehehe 0 Siter
Gjest eggeeggg Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 ''Hvordan i all verden blir den bedre? Det er jo liksom bare egg vispa sammen da.'' Ikke vet jeg, verken OM laget fra scratch er bedre og isåfall hvorfor det er bedre, men det kan jo tenkes at sammenblanding av eggehvite og plomme over tid kan gjøre at noe av smaken taper seg. er ikke dette bare plommer da? 0 Siter
frosken Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 er ikke dette bare plommer da? Nei, det er ikke bare eggeplommer. 0 Siter
morsan Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 er ikke dette bare plommer da? Nei, bare plommer er ikke så lurt i omelett - da henger den ikke så godt sammen. 0 Siter
Gjest eggeeggg Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Nei, bare plommer er ikke så lurt i omelett - da henger den ikke så godt sammen. Mulig det, jeg aner ikke. Bruker den til pasta og sånn, men altfor grisedyr til å brukes ofte. 0 Siter
Gjest tenker jeg Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Nei, bare plommer er ikke så lurt i omelett - da henger den ikke så godt sammen. Fire hvitter og en plomme derimot (eller var det fire hvitter og et helt egg?). Det er det alle deffere bruker :-p 0 Siter
Gjest webrar Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 På reklamen nå nylig sier de at du finner den i kjøledisken 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 28. april 2011 Forfatter Skrevet 28. april 2011 ''Omelett med melk i er da mye bedre.'' Jeg tilsetter ikke noe væske i omelettene mine. ) Visper sammen eggene og hiver oppi det krydderet jeg vil ha (Chicken&steak er godt) og evt. løk, kjøtt av noe slag og grønnsaker og rører det sammen. Hiver det i panna og legger osteskiver (som jeg skjærer selv!) oppå evt. rasper ost over. Nammenam. Jeg trodde det var helt nødvendig å tilsette væske i omelettrøra, jeg ???? 0 Siter
tonie Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Men det er jo liksom meningen at du kan adde ting du liker da, er liksom bare egg vispa sammen, ta i en skvett melk og urter liksom. Men å kakke eggene er vel det som tar minst tid her, så hvorfor ikke bare lage den selv? Billigere blir det også. 0 Siter
morsan Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Jeg trodde det var helt nødvendig å tilsette væske i omelettrøra, jeg ???? Nei, nødvendig er det ikke. 0 Siter
tonie Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 ''Omelett med melk i er da mye bedre. '' Blir enda bedre med fløte. Enig. Jeg pleier også å bruke det når jeg har:) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Men det å "adde" ting kan man jo like gjerne gjøre i de eggene man visper selv ;-) Det kan man selvfølgelig. Etter å ha selv dissa dette produktet i forrige uke, ble jeg oppmerksom på en ting: Sett fra et samfunnsnyttig ståsted er det faktisk et ok produkt, med tanke på alle egg som ikke kommer gjennom nåløyet for salg. Ferdigknekka egg er altså laget av disse eggene, dermed er tanken ganske bærekraftig. Men prisen burde da selvfølgelig vært lavere, slik at folk tjente på å kjøpe produktet framfor vanlige egg, også siden disse eggene er "annensortering". 0 Siter
tonie Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Hvis man er kjapp går de også relativt greit å blande eggene direkte i panna, men det blir ikke like godt blandet som hvis man visper i en bolle først, da, men helt ok for en kjapp eggerøre/-omelett .-) Kanskje man kan blande det før plata rekker å bli varm? Hjelpes, nå kan det ikke bli mer lettvint!. Eller jo, det måtte være om stekepannen kunne rense seg selv etterpå Men den tygginga...Det må vel kunne gjøres kjappere? 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Jeg trodde det var helt nødvendig å tilsette væske i omelettrøra, jeg ???? Jeg er ikke noe "egge-menneske"- dvs er ikke så himla glad i egg. Men lager jeg omelett, så visper jeg bare noen egg og blander i skinke og ost før steking. 0 Siter
morsan Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Kanskje man kan blande det før plata rekker å bli varm? Hjelpes, nå kan det ikke bli mer lettvint!. Eller jo, det måtte være om stekepannen kunne rense seg selv etterpå Men den tygginga...Det må vel kunne gjøres kjappere? ''Men den tygginga...Det må vel kunne gjøres kjappere?'' Man får bare begynne å drikke rett fra kartongen ;-) 0 Siter
fyrlykt Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Hvorfor skal du kjøpe Prior omelett, når omelett er det enkleste man kan smelle sammen selv? Mye bedre blir den også Regner med at eggene de bruker i den søla si er eggene som ikke består lys-testen. 0 Siter
morsan Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Det kan man selvfølgelig. Etter å ha selv dissa dette produktet i forrige uke, ble jeg oppmerksom på en ting: Sett fra et samfunnsnyttig ståsted er det faktisk et ok produkt, med tanke på alle egg som ikke kommer gjennom nåløyet for salg. Ferdigknekka egg er altså laget av disse eggene, dermed er tanken ganske bærekraftig. Men prisen burde da selvfølgelig vært lavere, slik at folk tjente på å kjøpe produktet framfor vanlige egg, også siden disse eggene er "annensortering". Jeg har ikke tenkt tanken påå at dette produktet kunne være laget av egg som ikke ville bestått testen for salg i kartong... I og for seg fint at ting kan brukes, men jeeg blir litt skeptisk. Men nå vet jeg jo ikke hva som skal til for at egg ikke er salgbare. 0 Siter
fresja Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 De hadde på vår Kiwibutikk. Så den også på Rimi i dag. Var ikke så mye dyrere enn eggene. 0 Siter
fresja Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Jeg er ikke noe "egge-menneske"- dvs er ikke så himla glad i egg. Men lager jeg omelett, så visper jeg bare noen egg og blander i skinke og ost før steking. Omelett uten veske, blir ikke det speilegg da? 0 Siter
Gjest eggeeggg Skrevet 28. april 2011 Skrevet 28. april 2011 Men å kakke eggene er vel det som tar minst tid her, så hvorfor ikke bare lage den selv? Billigere blir det også. Billigere så absolutt. Men ikke mer lettvinnt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.