Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått avslag på særtilskudd fra faren til minstemann ang tannregulering. Vi har omtrent akkurat det samme utbetalt, begge har ung ufør og han betaler 390 kr mnd i bidrag.

Selvfølgelig synes jeg det er urettferdig at han ikke skal være med på å dele tannreguleringen, så jeg skal anke. Han har utbetalt 16 231 kr i mnd, han har ektefelletillegg fordi ektefellen har lav inntekt.

Noen som har noen gode ideer på hvilke argumenter jeg skal bruke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363897-avslag-p%C3%A5-s%C3%A6rtilskudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At han hadde for lav inntekt. Men jeg har omtrent det samme og jeg skal da ha råd til å betale hele tannreguleringa alene. Det blir da helt feil, gjør det ikke det?

Ja, og i tillegg har jo han en kone som han kan dele sine utgifter med, husleie f.eks. Det høres helt feil ut at du skal betale hele tannreguleringen alene.

Annonse

Haha, da må jeg i så fall bare le. Det går jo ikke an at de bare ser på hans inntekt, det er jo du som søker, og av en grunn.

Jeg kjenner en dame som har studert trygderett og hun hjelper meg å klage. Hun sier det er helt feil, dette er ikke bidrag, men tilskudd og at faren skal betale halvparten, særlig siden vi har samme inntekt

Jeg kjenner en dame som har studert trygderett og hun hjelper meg å klage. Hun sier det er helt feil, dette er ikke bidrag, men tilskudd og at faren skal betale halvparten, særlig siden vi har samme inntekt

Ja, det høres i alle fall mest rettferdig ut i mine ører.

Så utrolig urimelig! Håper det hjelper å anke!

Jeg har vel erfaring med at søknader ofte blir avslått for deretter å gå igjennom når man anker. Neste år skal minstemann konfirmeres og da vil jeg jo få avslag på tilskudd da også, men da slipper jeg i hvert fall å be hans familie.

Står du registrert med formue? I så fall kan det kanskje være noe av grunnen for avslag. Jeg kan ikke reglene på dette, altså.

Ja, men jeg har mindre enn han i formue så jeg tror ikke formuen teller. Han har leilighet og hus i Thailand og noe penger. Jeg har leilighet og noe penger. Hytta står ikke på meg, men på dattera mi.

Annonse

Jeg har vel erfaring med at søknader ofte blir avslått for deretter å gå igjennom når man anker. Neste år skal minstemann konfirmeres og da vil jeg jo få avslag på tilskudd da også, men da slipper jeg i hvert fall å be hans familie.

Vil ikke minstemann ha dem der da?

Vil ikke minstemann ha dem der da?

Jeg tror nok at siden han har valget mellom meg,søsteren og broren eller faren med familie så kan han vel velge hvem han vil. Og jeg betaler ikke noe selskap for hans familie, jeg stiller i kirken og betaler dressen og så kan han velge. Jeg kan ikke tvinge de eldste til å være med faren til minstemann og de har all grunn til å ikke ville. Vi kan gå ut å spise middag en annen dag.

Er det mulig at du kan søke sosialkontoret om stønad til dette? Hvis en anke til NAV ikke nytter altså?

Jeg er helt enig med deg at det høres urettferdig ut.

Er det mulig at du kan søke sosialkontoret om stønad til dette? Hvis en anke til NAV ikke nytter altså?

Jeg er helt enig med deg at det høres urettferdig ut.

Nei, jeg eier leiligheten min og har fått beskjed om før at de ikke vil sponse meg som sitter på en leilighet som er verdt flere millioner. Det er ikke pengesummen jeg er mest sinna på, jeg kan klare å betale den, jeg er sinna på urettferdigheten at fedre slipper så innmari lett unna økonomisk når det er noe. Han kan til og med bestemme at ungen skal på sommerleir og den må jeg betale. Jeg har heller ikke noe i mot sommerleir jeg altså, men jeg synes at han kunne spleise siden samværsavtalen vår går på at han skal ha minstemann i sommerferien. Og han mener at jeg skal betale lommepengene til minstemann når han er hos ham i ferier.

Poenget er altså at vi har like mye eller lite penger og at han slipper unna å betale fordi NAV anser at han ikke har råd til å betale når vi sitter med omtrent samme summen, jeg tror han har 200 kr mer enn meg brutto i mnd og betaler under 400 kr i bidrag. Hvordan mener de da at jeg skal klare å betale det doble?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...