Gå til innhold

Har dere peiling på førerhunder?

Anbefalte innlegg

Gjest navnesurr

Min venninne har nylig fått førerhund. Hunden har et navn fra før, og hun har blitt instruert i at det navnet bare skal være et innkallingsnavn, og bare av henne. Hunden har da ett navn på folkemunne og ett innkallingsnavn.

Hvordan blir det hvis noen andre skal rope på bikkja? Hun går mye tur med foreldre og tantebarn.

Fortsetter under...

Gjest navnesurr

Hun må nok rope inn hunden sjøl så lenge den jobber. Det er jo ikke lov å la andre gå tur med den eller mate den engang. Strenge regler for å få en hund. Men jeg vet ikke hvor nøye folk egentlig er.

Men hun kan jo sette den bort dersom hun skulle reise et sted hvor hun ikke kan ta med hunden. Da vet jeg ikke om den skal være hos forverter. Skal de heller ikke få lov til å bruke innkallingsnavnet?

Men hun kan jo sette den bort dersom hun skulle reise et sted hvor hun ikke kan ta med hunden. Da vet jeg ikke om den skal være hos forverter. Skal de heller ikke få lov til å bruke innkallingsnavnet?

Det vet jeg ikke. Kanskje de har lettet litt på reglene? Jeg hadde litt lyst på hjelpehund for noen år siden, men slo det fra meg for jeg hadde ikke orket å gå ut med den om morgenen en kald vinterdag. Og jeg kunne ikke ha sendt ut minstemann med den for det fikk jeg ikke lov til.

Så da ble det til at jeg skaffet meg katter i steden, de trenger ikke luftes og kan overlates til andre hvis jeg vil reise bort.

Gjest navnesurr

Det vet jeg ikke. Kanskje de har lettet litt på reglene? Jeg hadde litt lyst på hjelpehund for noen år siden, men slo det fra meg for jeg hadde ikke orket å gå ut med den om morgenen en kald vinterdag. Og jeg kunne ikke ha sendt ut minstemann med den for det fikk jeg ikke lov til.

Så da ble det til at jeg skaffet meg katter i steden, de trenger ikke luftes og kan overlates til andre hvis jeg vil reise bort.

jeg tror nok du valgte klokt. Om en ikke har mulighet eller lyst til å gå eller trille tur med bikkja morgen og kveld så kan det være like så bra å ha en katt? eller personlig assistent?

Denne venninne har en haug med andre sykdommer, blant annet lungeproblemer. Jeg lurer litt på hvordan hun skal få til å gå luftet den hunden hver dag når hun er såpass skral som hun er. Men det må de vel ha tenkt på ,de som tildelte henne hunden?

jeg tror nok du valgte klokt. Om en ikke har mulighet eller lyst til å gå eller trille tur med bikkja morgen og kveld så kan det være like så bra å ha en katt? eller personlig assistent?

Denne venninne har en haug med andre sykdommer, blant annet lungeproblemer. Jeg lurer litt på hvordan hun skal få til å gå luftet den hunden hver dag når hun er såpass skral som hun er. Men det må de vel ha tenkt på ,de som tildelte henne hunden?

Jeg kom jo aldri så langt men jeg tror de stoler på at man gjør det man har forpliktet seg til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...