Gjest togli Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Mora mi har en gammel katt som sier ifra om noe på komfyren koker over. Selv om han ligger og sover rykker han til og begynner å mjaue, slik at min halvdøve mor reagerer. En gang hadde mora mi besøk av et særdeles bråkete og viltert barnebarn. Katten liker ikke barn, så han holdt seg ute og viste seg ikke før en time etter barnebarnet dro. Det skal sies at besøket varte ca en uke, barnebarnet var borte på besøk til andre slektninger noen av dagene, eller på butikken (må ha bil). Ingen av gangene viste katten seg utenfor for å komme inn for å få mat. (Maten ble satt ut istedet.) Normalt sitter han klar klokken halv syv presis, fordi da vet han at matmor har stått opp og går inn på kjøkkenet for å sette på kaffen. Ikke så dum den katten. ;-) En annen ting som er litt merkelig er at den forstår når jeg vil hjelpe den, f.eks når han har skadet seg eller når jeg må klippe av litt pels. Han er en tidligere villkatt med mye pels, så klipping og kamming var ikke aktuelt i begynnelsen. Nå kommer han og legger seg ned når vi roper på ham. Han legger seg også til slik at vi kommer til når vi skal sjekke om han har skadet seg. Alltid litt skeptisk først, men det er ok når vi ikke holdet ham fast eller kliper for mye i ham. Katter er søte dyr 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363928-katter-er-fascinerende-dyr/page/2/#findComment-3157506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.