Gå til innhold

kan jeg røre alkohol igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest wordtrigger

har hatt endel år med alkoholproblemer(ca 7-8 år)

det var såpass at jeg kunne drikke fra morgen til kveld i perioder, hadde en fast drikkedag, som etterhvert sklei ut og ble til flere ganger pr uke. jeg gjemte alkohol overalt, sånn at jeg kunne drikke uten at andre så.

tok anonyme alkoholikere test på nett, hvor jeg nesten fikk full score. nå har jeg ikke drukket noe alkohol på 3-4 mnd, så lenge uten alkohol har jeg ikke gått siden før jeg begynte å smake på alkohol. er nesten redd for å drikke, redd for å gå tilbake til det gamle behovet som aldri fikk nok.

jeg klarer meg fint uten alkohol nå, selv om andre drikker i mitt nærvær, men kan ikke se for meg syden uten alkohol. har lest at folk som drikker mye får økt toleranse og det skjer noe kjemisk i hjernen som bare fører til økt be hov ved store inntak.

det jeg lurer på er, om jeg holder meg vekk fra alkohol i mange måneder, så vil jo dette behovet dempes? slik at hvis jeg skulle drikke litt igjen så vil jeg ikke tømme innpå som før? altså, hvis jeg skulle ta meg en øl f.eks...så vil ikke det føre til at jeg MÅ ha enda en, og kun tenke på alkohol hele tiden? noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363932-kan-jeg-r%C3%B8re-alkohol-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du virkelig villig til å ta den sjansen?

Er du virkelig villig til å drikke litt, for så å se om du ender opp "der nede" igjen? At du så mye som vurderer det viser jo nettopp at du ikke bør drikke.

Det er åpenbart ikke en sjanse du bør ta, men heller lære deg å fokusere på andre ting.

Med vennlig hilsen

Jeg leste relativt nylig (husker ikke hvor, men det var seriøst) om en som hadde holdt seg edru i flere år (tror jeg det var) og klart å redde jobb, ekteskap osv. av den grunn.

Så tok han én øl på flyet på vei til ferie med familien og ødela alt med det. Drakk hele ferien og alt gikk rett vest.

Ikke ta den risikoen. Skal du teste dette noen gang - ikke gjør det i syden hvor det er billig alkohol overalt.

Annonse

Jeg leste relativt nylig (husker ikke hvor, men det var seriøst) om en som hadde holdt seg edru i flere år (tror jeg det var) og klart å redde jobb, ekteskap osv. av den grunn.

Så tok han én øl på flyet på vei til ferie med familien og ødela alt med det. Drakk hele ferien og alt gikk rett vest.

Ikke ta den risikoen. Skal du teste dette noen gang - ikke gjør det i syden hvor det er billig alkohol overalt.

Jeg har en slektning som hadde alkoholproblemer da h*n var ung. H*n klarte å slutte og rørte ikke en dråpe på ca. 30 år. Så skjedde det noe i vedkommendes liv, som gjorde at h*n skled utpå igjen og er i dag gammel alkoholiker. Tragisk.

Gjest wordtrigger

tusen takk for alle tilbakemeldinger

ja, det er sikkert like så greit å holde seg unna, for det er jo kun rusen jeg er ute etter alikevel. selv om jeg virkelig ikke ser for meg en sommer uten alkohol...for ikke å snakke om et liv uten alkohol.

det er jo ikke sånn at jeg kan kose meg med 1 øl heller, jeg må minst ha 10, og det må være bokser.(det blir jo endel rus for en normalvektig ung kvinne)

det er bare patetisk å kaste vekk tiden og livet på rus, selv om rusen er fantastisk, får vel heller stå oppreist og takle livet uten rus. og ha det moro edru....

jubalong70

Siden du har hatt problemer med å kontrollere inntaket av alkohol, så bør du unngå alkohol for resten av livet.

Du bør i alle fall IKKE tro at det er greit å ta en øl når du er i syden. Jeg skal vedde mye på at den ene ølen blir til fryktelig mange, og at den dårlige tendensen er noe du vil ta med deg hjem igjen.

Jeg vil gratulerer deg så utrolig mye med at du har holdt deg unna alkohol så lenge som du har. Fortsett med det :D

Gjest togli

tusen takk for alle tilbakemeldinger

ja, det er sikkert like så greit å holde seg unna, for det er jo kun rusen jeg er ute etter alikevel. selv om jeg virkelig ikke ser for meg en sommer uten alkohol...for ikke å snakke om et liv uten alkohol.

det er jo ikke sånn at jeg kan kose meg med 1 øl heller, jeg må minst ha 10, og det må være bokser.(det blir jo endel rus for en normalvektig ung kvinne)

det er bare patetisk å kaste vekk tiden og livet på rus, selv om rusen er fantastisk, får vel heller stå oppreist og takle livet uten rus. og ha det moro edru....

Nå ser jeg det er rusen du er ute etter (spurte deg i mitt forrige innlegg;)). Det står stor respekt av at du har greid å slutte å drikke alkohol, så ikke ødelegg dette med å begynne på igjen... Man trenger ikke være rusa for å ha det gøy! Husk det:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...