Gå til innhold

Russ, ølkork vs vinkork, hva er tryggest?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymretgudmor

Jeg hadde besøk av min guddatter, som er russ. Hun og noen andre jenter hadde bestemt seg for å ta en av "drikkekorkene" til russelua. Med en gang sa jeg at hun ikke måtte gjøre det, men hun har vært ensom store deler av skoletiden, og har nylig fått venner. Hun svever, og har ikke lyst til å skille seg ut.

Det er snakk om en kasse øl på 24 timer eller en flaske vin på 40 minutter. Jeg rådet henne til å ta vinen hvis hun "må" ta noen av dem. Ser for meg at det er mindre farlig, men har jeg rett? Jenta er ganske kraftig, men har ikke voldsomt med alkoholerfaring. Har blitt skremt av det som er skrevet om disse korkene, jeg.

Fortsetter under...

Jeg tok vinflaska da jeg var russ, men jeg husker ikke hvor lang tid det var på, mange år siden. Jeg likte ikke øl så det var helt uaktuelt.

Den vinen jeg drakk den gangen har jeg aldri drukket igjen siden.

På en flaske vin er det vel ca. 4 glass? Det må da være mindre farlig å ta en vinflaske da enn en hel kasse med øl?

PS! Egentlig har jeg veldig lite greie på dette.

Mammantil3

Øl-kassa er vel mindre farlig, siden det i snitt blir 1 flaske i timen om man er smart. Problemet er å orke å drikke så sakte, holde på så lenge. De fleste drikker vel fortere.

Vinflaska på 40 minutter er jo et "snilt" krav, da. I min tid var det 6 minutter, og i etterpåklokskapens lys var det neppe en smart greie å gjøre. Men vi gjorde det, styrtdrakk og ble usannsynlig dårlige og drita. Urk.

Uansett hvordan man snur og vender på det, russetida er ikke sunn og helsebringende, men jeg forstår jo hvorfor jenta så gjerne vil være med...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...