Gå til innhold

Katter er no dritt!

Gjest liker ikke kattehår overalt, derfor eier jeg heller ingen katt!

Anbefalte innlegg

Jo, men jeg stusser over folk som gidder å kreve at katteeieren skal gjøre noe slikt. Det er da bedre å bare gripe fatt i problemet selv?

Her var det en katt som stadig vekk var i garasjen og satte skitne poteavtrykk på panseret på husbondens veteranbil. Han kjeftet på meg, og mente at jeg lot garasjeporten stå åpen, slik at katta kom inn.

Jeg nektet, og vi fant senere ut at katta klatrer opp på utsiden av garasjen og inn under takutspringet, der det er en slags lufteglipe.

Da kjøpte vi inn hønsenetting og spikret fast foran glipa, og Vips! Problem solved.

Det kunne virkelig ikke falt oss inn i tussmørke å gå rundt på dørene i nabolaget for å finne ut hvem som eide katten og så be om å få kostnadene dekket.

Jeg ville selvsagt ikke selv sendt regningen (det var litt fleip), men jeg stusser litt over "selvfølgeligheten" at de som får kattehår og kattedritt overalt fra naboens katt, selv skal måtte forhindre det.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• Sør

4

• morsan

3

• BobbyPeru

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg ville selvsagt ikke selv sendt regningen (det var litt fleip), men jeg stusser litt over "selvfølgeligheten" at de som får kattehår og kattedritt overalt fra naboens katt, selv skal måtte forhindre det.

Med vennlig hilsen

Ja, rent formelt/prinsippielt skiller jo katter seg fra andre dyr, da det jo som oftest er noen som eier dem. Men personlig ser jeg ikke annerledes på katten som satte poteavtrykk enn jeg ser på hakkespetten som laget hull oppunder takutspringet på huset vårt.

Så fordi du ikke liker katteeieren skal du skyte kattene. Tror det er en oppfordring til lovbrudd i tillegg til å være lite intelligent.

skal man skyte katte-eieren da? synes du det er så forbasket intelligent.

Men du som er så smart kan sikkert gi gode svar på følgende spørsmål:

Hva er begrunnelsen for at noen mennesker skal ha en uforbeholden rett til å eie dyr som plager andre mennesker?

Er det et problem at det er for mange katter i samfunnet? Og er det et problem at det er for mange likegyldige katte-eiere?

Gitt diskusjonen av de svarene som må komme på spørsmålene over; hvorfor i helvete skal vi andre ta hensyn til både katte-eiere og kattene deres? Eier dere ikke måtehold?

På generelt grunnlag er katte-eiere inn i helvete selvsentrerte og intolerante overfor omgivelsene deres. Det er den riktige problemstillingen - og ikke omvendt. Selv oppegående katte-eiere med et snev av selvinnsikt, og bikkje-eiere som trosser båndtvangen for den saks skyld, skjønner disse sammenhengene.

Ja, rent formelt/prinsippielt skiller jo katter seg fra andre dyr, da det jo som oftest er noen som eier dem. Men personlig ser jeg ikke annerledes på katten som satte poteavtrykk enn jeg ser på hakkespetten som laget hull oppunder takutspringet på huset vårt.

Jeg tenker litt sånn på det også. Jeg betaler gjerne for det hvis jeg får vite at min pus er plagsom/har gjort skade, men så lenge jeg ikke hører noe om sånt..Så er jeg glad for..puseaktiviter utenfor.., barneaktiviteter utenfor..fugler, dyr & folk, og er det noe som plager meg mye, lager/kjøper jeg meg noe som kan få en slutt på sånt. Det skulle veldig mye til for at jeg skulle orke eller ville lage helvete og fuss med noe i nabolaget!

Jeg tenker litt sånn på det også. Jeg betaler gjerne for det hvis jeg får vite at min pus er plagsom/har gjort skade, men så lenge jeg ikke hører noe om sånt..Så er jeg glad for..puseaktiviter utenfor.., barneaktiviteter utenfor..fugler, dyr & folk, og er det noe som plager meg mye, lager/kjøper jeg meg noe som kan få en slutt på sånt. Det skulle veldig mye til for at jeg skulle orke eller ville lage helvete og fuss med noe i nabolaget!

Ja, enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...