Gå til innhold

Reise med fly: låse bagasjen, eller ikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sånn er det hos oss

Låser aldri baggasjen.

Har toalettmappe,klær og muligens noen håndklær og leker i kofferten som sjekkes inn.

I håndbaggasjen har jeg pass, papirer, leker til barna på flyturen, DS-spillkonsoll,kjeks og kamera/videokamera.

Jeg låser ikke koffert, skal de inn for å sjekke går de inn uansett, og jeg vil helst ikke ha ødelagt koffert. Men jeg var ikke klar over at det fantes en lås tollere har universalnøkkel til.

Vi reiste hjem fra USA i fjor sommer med seks kofferter, to ble sjekket av amerikanske myndigheter på veien hjem.

Men jeg pakker aldri verdigjenstander i kofferten uansett - og har aldri mistet noe.

jubalong70

Vi har reist ganske mye, og har aldri blitt frastjålet noe. Har aldri låst koffertene, men til USA har flere av koffertene blitt sjekket.

Har ikke verdisaker i koffertene (har sjelden verdisaker med meg på reise). I håndbaggasje har jeg f.eks. spillkonsoller til barna, pass, billetter, penger, mat, drikke, da barna var små hadde jeg ekstra klesskift til dem, lesestoff, iPod og øretelefoner osv.

Ja, jeg låser bagasjen. Enten skallkoffert med innebygd kodelås, eller hengelås merket med "US security" el hva det står på den.

Jeg har aldri blitt frastjålet noe.

I håndbagasjen har jeg slikt som kamera og eventuelt pc, men eventuelle smykker som jeg ikke har på megg ligger i kofferten. Det er uansett ikke snakk om tiaraer og slikt ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...