Gå til innhold

Væske på fly

Anbefalte innlegg

Gjest hva er lov?

Hvordan er nå reglene, mht. å ta med flytende produkter inn på fly? Ønsker å reise med kun håndbagasje (er innenlandsreise), men funderer på om toalettsakene vil passere sikkerhetskontrollen. Det blir jo en del flytende; deo, tannkrem, hudkrem, ansiktsvask, shampo, dusjsåpe... Vil bruke mini-flasker, men tenker spesielt på om det blir for mye, totalt sett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363979-v%C3%A6ske-p%C3%A5-fly/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest hva er lov?

http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje

Det er maks 1000 ml væske pr pose, og hver beholder i posen kan inneholde 100 ml. Du kan bruke så mange poser du vil.

Takk for svar! Ser de andre mener bare er en pose som er lov, men det var faktisk mer enn jeg trodde, skal nok klare meg med det:o)

Gjest hva er lov?

Det som er flytende må puttes i små beholdere på max 100 ml. hver, totalt max 10 slike beholdere til sammen. Så må disse i en gjennomsiktig plastpose med lukking.

Alt står her:

http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje

Takker og bukker! Når det var såpass mye som er lov, skal det nok gå bra:o) Sparer så mye tid på å kun ha håndbagasje.

Annonse

Gjest hva er lov?

Ja, man sparer mye tid på det. Både tannkremtube og deodorant får du kjøpt i 75 ml., bare å putte rett i posen.

Jeg sjekket deodoranten min nå, og den er faktisk bare 50 ml:o) Det var jo veldig greit. Går for minivariant av tannkrem, for jeg skal ikke være borte så lenge. Småflasker av shampo o.l. hadde jeg uansett tenkt å bruke, for å spare plass like mye som pga. reglene:o)

Mandolaika

Jeg sjekket deodoranten min nå, og den er faktisk bare 50 ml:o) Det var jo veldig greit. Går for minivariant av tannkrem, for jeg skal ikke være borte så lenge. Småflasker av shampo o.l. hadde jeg uansett tenkt å bruke, for å spare plass like mye som pga. reglene:o)

Ja, det var bare sjampo og balsam jeg måtte helle over på mindre flasker sist jeg var ute og reiste. Hudkremen min var også bare en liten krukke på 50 ml. eller noe og Asan hadde jeg i sånn miniflaske.

''Jeg sjekket deodoranten min nå, og den er faktisk bare 50 ml:o)''

Og hvis du kjøper tørrstift, frigjør du plass i posen :-)

de gangene jeg har reist med kun håndbagasje, synes jeg _plassen_ i den lille posen er mest begrensende.

På Gardermoen har man slike enliters poser med zip-lås, og man får absolutt ikke så mange beholdere oppi der at man får meg seg noe i nærheten av 1 liter flytende.

Gjest Elextra

''Jeg sjekket deodoranten min nå, og den er faktisk bare 50 ml:o)''

Og hvis du kjøper tørrstift, frigjør du plass i posen :-)

de gangene jeg har reist med kun håndbagasje, synes jeg _plassen_ i den lille posen er mest begrensende.

På Gardermoen har man slike enliters poser med zip-lås, og man får absolutt ikke så mange beholdere oppi der at man får meg seg noe i nærheten av 1 liter flytende.

Jeg har hatt med meg gjennomsnittlig toalettmappe i plast (kjøpt på Vita for ca. 20 kr) - den gjør samme nytten som gratisposene på flyplassen, har plass til noe mer, og en slipper pakkejobben i køen.

Jeg har hatt med meg gjennomsnittlig toalettmappe i plast (kjøpt på Vita for ca. 20 kr) - den gjør samme nytten som gratisposene på flyplassen, har plass til noe mer, og en slipper pakkejobben i køen.

Jeg har uansett aldri hatt pakkejobb i køen - jeg har skilt ut det som skal gjennom før jeg drar hjemmefra, og enten brukt poser fra supern eller en Gardermoen-pose jeg har fra før-

Men kan gjerne tenke meg at en toalettmappe blir bedre, da jeg antar den har "bunn", om du skjønner hva jeg mener :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...