Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Det tror jeg så gjerne. Nå jubler amerikanerne, og neste gang er det Al Qaida, Taliban eller noen andre som jubler. Så blir det atter en gang grunnlag for hevn, slik at amerikanerne atter en gang kan juble.

Vold avler vold.

Dette, og flere andre "kriger" kan ikke vinnes.

Nå blir det "spennende" å se hva Al Qaida svarer med....

Sist gang, så var de så intelligente at de fikk fly opplæring i USA, slik at de kunne fly inn i the Twin Towers.

Det er nå sendt et kraftig signal til alle Bin-ladens tilhengere, om at du vil bli innhentet og likvidert dersom du hengir deg til terrorisme.

Hvordan det er mulig å tyne så mye negativt tull ut av hva som bør være en gledelig hendelse som dette, er helt ubegripelig.

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

21

• Mary Poppins

10

• Mandolaika

5

• tonie

2

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins

Jeg svarte på den uttalelsen om at jeg ikke har pårørende som var berørt av WT. Sånn sett greier jo jeg å være mere nøytral, altså jeg mener at jeg ikke er så følelsesmessig berørt av dette som dem.

Det er mange ting i verden som er veldig ille. F.eks synes jeg jordskjelvet i Japan får alt for lite oppmerksomhet i media. Det virker som at når det skjer terror og skrekkelige ting i den vestlige verden, så er dette mye verre enn om det skjer i asia, afrika, afganistan og andre slike land. Hvorfor er det sånn? Er ikke en asiater like mye verdt som en hvit mann/dame?

Hvor mye terror er det som hele tiden skjer i verden? WT har fått masse oppmerksomhet, mens andre ting som skjer i verden blir nevnt så vidt i nyhetene. Er dette rettferdig?

Du skjønner altså ikke hvorfor det som må regnes som den verste terrorhandlingen i historien, som drepte 3000 mennesker, og som en gjeng nisser har skyld i, får så stor oppmerksomhet?? I alle dager..

Tsunamien i Phuket, og jordskjelvet i Japan og Haiti har begge fått veldig mye mediadekning, men i motsetning til terrorhandlinger, er det ingen som har noe skyld i naturkatastrofer. Og etter en slik katastrofe er det ikke annet å gjøre enn å forsøke å bygge opp landet igjen. Det er begrenset hvor mye man kan skrive om det i media i ettertid.

Gjest Gjøkenibure

Det er nå sendt et kraftig signal til alle Bin-ladens tilhengere, om at du vil bli innhentet og likvidert dersom du hengir deg til terrorisme.

Hvordan det er mulig å tyne så mye negativt tull ut av hva som bør være en gledelig hendelse som dette, er helt ubegripelig.

Du er forferdelig flink å kalle andres meninge for tull.

Det er tydeligvis kun dine meninger som er riktige her inne.

Les kommentarer andre steder også, og du vil få se at folk har foskjellige meninger om denne siste " hendelsen" i Pakistan.

Tror du oppriktig at verden ble/blir et fredliger sted å leve etter at de likviderte Bin Laden ?

Annonse

Mary Poppins

''En jobb som måtte gjøres. Jeg jubler ikke.''

Nettopp. Jubel hører ingen sted hjemme, det vil bare bidra til å øke hatet mot amerikanerne og vesten.

''Jubel hører ingen sted hjemme''

Jeg synes det er noe arrogant å si noe sånt. At vi ikke burde juble rundt i gatene her er jeg helt enig i (og så vidt jeg vet er det heller ingen som gjør det), men at ganske mange mennesker i USA jubler, deriblant de som mistet familiemedlemmer pga denne mannen, synes jeg er en ganske naturlig reaksjon. Du hadde kanskje jublet littegranne du også om et av barna dine, eller mannen din, hadde blitt drept under 11/9, og endelig etter så mange år var den skyldige tatt/drept.

Mary Poppins

Les kommentarer andre steder også, og du vil få se at folk har foskjellige meninger om denne siste " hendelsen" i Pakistan.

Tror du oppriktig at verden ble/blir et fredliger sted å leve etter at de likviderte Bin Laden ?

''Tror du oppriktig at verden ble/blir et fredliger sted å leve etter at de likviderte Bin Laden ?''

Sannsynlgivis ikke, men mener du da at man heller skulle latt Bin Laden fortsette med planene sine?

Gjest Nord og ned.

Du ønsker at Bin Laden ikke hadde blitt innhetet og drept, men fått være i fred for å angivelig _unngå_ mer terrorisme.

Ikke bare er det totalt virkelighetsfjernt og ulogisk tankerekke, men også nokså ubergripelige holdninger, spesielt med tanke på at du bor i et land som har tusenvis av unge norske gutter og jenter i Afghanistan som med livet som innsats bekjemper Taliba/Al Qaida.

Gjest Gjøkeniburet

''Tror du oppriktig at verden ble/blir et fredliger sted å leve etter at de likviderte Bin Laden ?''

Sannsynlgivis ikke, men mener du da at man heller skulle latt Bin Laden fortsette med planene sine?

Nei, selvfølgelig ikke. Men når det er sagt, så har nok Osama Bin Laden ikke vært mindre farlig noengang, enn de siste 10 årene.

Og helt 100 % prosent er det ikke bevist at han er hjernen bak 9/11 heller

Men poenget mitt her er ikke om han er død eller ikke, men at det nå kommer en ny " bølge" med hevn.

Det vil ikke stoppe.

Og det er det som gjør meg trist.

Jeg har en jobb som gjør at jeg reiser mye ( ja, jeg var i USA 9/11 også blandt annet), og vi merker hvor mye mindre trivelig det er å reise rundt i verden ettersom tiden går.

Man kan spørre : Hvorfor angrep de USA den 9/11 ?

Sikkert nok hevn for et eller annet det også...

Problemstillingen kan nok bare løses med dialog. Her som alltid ellers.

Gjest Gjøkeniburet

Du ønsker at Bin Laden ikke hadde blitt innhetet og drept, men fått være i fred for å angivelig _unngå_ mer terrorisme.

Ikke bare er det totalt virkelighetsfjernt og ulogisk tankerekke, men også nokså ubergripelige holdninger, spesielt med tanke på at du bor i et land som har tusenvis av unge norske gutter og jenter i Afghanistan som med livet som innsats bekjemper Taliba/Al Qaida.

Nå konstruerer du konklusjoner på mine vegne her, og det liker jeg dårlig.

Det er den åpenlyse jubelen over at nok et menneske er drept i kampen mot terror jeg reagerer på.

Jeg tror ikke at en dritt er " vunnet" p.g.a. at lederen for Al Qaida er drept.

Dette er som et uhyre. Hugg et hode av, og det vokser ut 10 nye.

Tror du nord og ned at kampen mot terror nå er vunnet - eller at man har tatt et viktig skritt i retning av en seier ?

Gjest Nord og ned.

Det er den åpenlyse jubelen over at nok et menneske er drept i kampen mot terror jeg reagerer på.

Tror du nord og ned at kampen mot terror nå er vunnet - eller at man har tatt et viktig skritt i retning av en seier ?

Selvsagt er den ikke vunnet, og kommer aldri til å bli det heller. Hvem har egentlig sagt det? men jeg håper og tror at de ekspertene på dette som sier at Al Qaida er svekker, har rett. Alle monner drar.

Mary Poppins

Nei, selvfølgelig ikke. Men når det er sagt, så har nok Osama Bin Laden ikke vært mindre farlig noengang, enn de siste 10 årene.

Men poenget mitt her er ikke om han er død eller ikke, men at det nå kommer en ny " bølge" med hevn.

Det vil ikke stoppe.

Jeg har en jobb som gjør at jeg reiser mye ( ja, jeg var i USA 9/11 også blandt annet), og vi merker hvor mye mindre trivelig det er å reise rundt i verden ettersom tiden går.

Beklager men det du skriver er helt virkerlighetsfjernt.

''Problemstillingen kan nok bare løses med dialog''

In a perfect world ja. Men du kan vel ikke være så naiv at du tror det noen gang kommer ti å skje at Al Qaida setter seg ned med amerikanerne og kommer frem til fin og fredlig løsning på terrorisme? De er jo terrorismen.

Annonse

Gjest Elextra

''Jubel hører ingen sted hjemme''

Jeg synes det er noe arrogant å si noe sånt. At vi ikke burde juble rundt i gatene her er jeg helt enig i (og så vidt jeg vet er det heller ingen som gjør det), men at ganske mange mennesker i USA jubler, deriblant de som mistet familiemedlemmer pga denne mannen, synes jeg er en ganske naturlig reaksjon. Du hadde kanskje jublet littegranne du også om et av barna dine, eller mannen din, hadde blitt drept under 11/9, og endelig etter så mange år var den skyldige tatt/drept.

''Du hadde kanskje jublet littegranne du også om et av barna dine, eller mannen din, hadde blitt drept under 11/9, og endelig etter så mange år var den skyldige tatt/drept.''

Det er klart, men å julble personlig er jo noe annet enn å manifestert jubel i gatene, som ikke er egnet til annet enn å oppildne bin Laden-tilhengere.

Mary Poppins

Jeg skjønner ikke helt hvor du har det fra at kampen er vunnet?!? Det er da ingen som skriver det noe sted.

Gjest Gjøkeniburet

Selvsagt er den ikke vunnet, og kommer aldri til å bli det heller. Hvem har egentlig sagt det? men jeg håper og tror at de ekspertene på dette som sier at Al Qaida er svekker, har rett. Alle monner drar.

Da er er vi litt enige ihvertfall. Det som gjør meg i tvil om hele greia, er de faktum at "primitive" soldater fra Taliban og Al Qaida har ytt den motstand de har gjort i over 10 år. Dette mot verdens mest avanserte hær.

Det er sikkert mange som trodde at det skulle bli enklere å rydde opp og lage demokrati der borte, enn hva status viser pr.idag.

Så derfor gjentar jeg ordet dialog fremfor strid.

Mandolaika

Det vil ikke stoppe.

Det går ikke an å gå i dialog med terrorister.

Gjest Gjøkeniburet

Beklager men det du skriver er helt virkerlighetsfjernt.

''Problemstillingen kan nok bare løses med dialog''

In a perfect world ja. Men du kan vel ikke være så naiv at du tror det noen gang kommer ti å skje at Al Qaida setter seg ned med amerikanerne og kommer frem til fin og fredlig løsning på terrorisme? De er jo terrorismen.

Jeg kan få lov å ha håpet vel :-)

Da rusler jeg en tur ut i landsbygda her, og gleder meg over at det er fred her - enn så lenge :-)

Mary Poppins

''Du hadde kanskje jublet littegranne du også om et av barna dine, eller mannen din, hadde blitt drept under 11/9, og endelig etter så mange år var den skyldige tatt/drept.''

Det er klart, men å julble personlig er jo noe annet enn å manifestert jubel i gatene, som ikke er egnet til annet enn å oppildne bin Laden-tilhengere.

Ja det er jeg enig i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...