Gå til innhold

Skikkelig vondt i kneet

Gjest josefine

Anbefalte innlegg

Gjest josefine

Hei,for en uke siden fikk jeg skikkelig smerter i V. Kne. Vondt når jeg bøyer det, om natten, veldig når jeg går ned trapper, setter meg, reiser meg osv. Kjennes ut som om smertene sitter på utsiden og litt høyt oppe på kneet.Har holdt det i ro en uke nå, men det er ikke blitt bedre. Har en stgg ankelskade i H.ben, som kanskje kan føre til feil belasting og ha noe med dette å gjøre..? Burde jeg oppsøke lege og hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

josefine.

Når smertene ikke har bedret seg det minste på 1 uke, så synes jeg klart du bør la legen se på det. Ut fra det du beskriver, vil jeg ikke utelukke en meniskskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke menisk skade, men nok det der kaldes lateralt hyperpressions syndrom.

Det er en tilstand, hvor knæskallen arbejder lidt for langt ude mod udsiden på lårbenet.

Kræver ireglen aflastning, eller operation (lateral release; se evt. www.ortkirkoege.suite.dk).

mvh

jvbruun, ortopæd, dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...