Gjest joggedame Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg er over 30 år og har vært en typisk periodetrener siden jeg var 17. Nå er jeg i gang med jogging igjen, liker å løpe i skogen i sommerhalvåret. Problemet mitt er treningshodepine. Den har jeg slitt med siden jeg var 17 og gikk på aerobic. Den arter seg som en tung "klump" på toppen av hodet, litt bak, og litt ned på begge sider over ørene. Den kan vare i et døgn. Det hjelper ikke å drikke mer, da jeg også får hodepine av å drikke mye væske. Prøver å drikke jevnt gjennom dagen, og litt ekstra før og etter treningen. Det hjelper å varme opp litt først, ikke bare løpe avgårde. Det hjelper også om jeg bruker tid på å gå meg ned - og jeg må absolutt unngå å sette meg ned eller bøye hodet ned før kanskje 20 min etter joggeturen. Men tross alt dette som hjelper så unngår jeg ikke hodepinen. Den er mitt største hinder mot å trene mer. Derfor har jeg begynt å ta Ibux før trening og Paracet etterpå for å unngå smertene. Jeg tar kun 1 tablett av hver, er det 200 mg tro? Vanlige pakker fra apoteket. Er det lurt eller ikke? Jeg vil gjerne jogge minst annenhver dag, så det blir jo noen tabletter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364364-treningshodepine-og-smertestillende-tabletter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.