Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Dansun 74

God dag! Jeg er en mann på 36 år som begynner å bli ganske frustrert. Frem til August 2010 var jeg i superform. Jeg trente 4-5 ganger i uken. Forholdsvis spinning og løping, i tillegg litt styrketrening. August 2010: Legen fjerner noe stein fra galleblæren min. Etter operasjonen får jeg indre blødninger. Og HB(blodprosent) Går fra over 15 til 10. Legen på sykehuset sa at jeg ville være tilbake i fysisk aktivitet etter 2 uker. Jeg begynte tidlig å jobbe igjen, jobber på en bibleskole. Kjente at det strammet seg i brystet når jeg presset kroppen, men jeg ignorerte kroppens signaler. Da Hb en var oppe i 12-13 begynte jeg å trene igjen. Kjente meg ofte sliten da jeg var ute å løp, men tenkte at det var sånn det skulle være, og at jeg snart ville være tilbake i toppform. I begynnelsen av November var jeg ute å løp en tur, og etter 2-3 kilometer sa det bare stopp. Dagen etter gikk jeg på spinning, men måtte gi meg etter en halv time. Gjennom hele vinteren har jeg vært redusert, og bare fungert i halv jobb. Men begynte å jobbe fullt igjen i mars. I begynnelsen av april fjernet jeg galleblæren. I vår har jeg begynt å gå litt turer, og prøvd å svømme litt. Det går greit med korte turer på ett par kilometer. For to uker siden gikk jeg en 2,5 kilometers tur/retur i moderat oppoverbakke i skogen. Da var jeg helt utslitt i 2 dager etterpå. Dette er en tur som jeg gikk de dagene jeg ikke trente før, altså de dagene jeg hvilte fra trening. På søndag svømte jeg i en halv time, og har vært sliten hele denne uken. Nå har det i tillegg vært travelt program i to uker før denne svømmeøkten. Gjennom vinteren har jeg vært mye til legen, jeg har sjekket lunger, hjerte, allegier og tatt haugevis med blodprøver og legen finner ingenting gale med meg. Jeg har egentlig konkludert med at jeg har kjørt kroppen tom. Men lurer på følgende: Hva har fysisk skjedd med kroppen? Hva kan jeg gjøre for å bygge meg opp igjen? Er det noen plass jeg kan få noe oppfølging? Kan det være bra å begynne med lett styrketrening? Er det noe spesielt jeg må spise? Kostilskudd/vitaminier? Er det noe legen min bør sjekke? Jeg spiser over gjennomsnittet sunt. Problemet mitt er at når jeg kjenner meg bra en dag, så glemmer jeg alle dager som ligger bak også tømmer jeg meg fysisk igjen. Er altfor positiv :) Håper at du kan gi meg noen gode råd :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364561-kroppen-er-tom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...