Gå til innhold

Ocd og bekymring/grubling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bekymring og grubling en del av ocd? Eller er dette noe annet?

Er full av bekymring, grubling og katastrofetanker. I løpet av en dag angrer jeg på ting jeg sier, analyserer ting jeg har sagt - og tenker på konsekvenser av dette. Feks, mister jeg jobben pga at jeg sa dette på jobb..? jeg skal ut å fly om noen uker. Hva om jeg ikke rekker flyet? Jeg tenker masse på dette hver dag. Jeg må kanskje gå litt tidligere fra jobb - hva om noe skjer, at det er bare meg på jobb da, og ikke kan gå tidligere. Hva om sjefen ikke liker at jeg går tidligere - mister jeg jobben nå?

Sånn går no dagene;) Phu.

Sliten hilsen fra,

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Grubling er vanlig ved ocd - spesielt hos de som har tvangstanker.

Skrevet

Ok- takk for svar! Jeg har forøvrig mer tvangstanker enn tvangshandlinger for tiden.

Når jeg vet dette et vanlig ved min diagnose, blir det lettere å takle det... Vet ikke hvorfor jeg føler sånn men.

Skrevet

hvis du leser dette: er 20 mg cipralex ok for dette? Eller er det andre medisiner som hjelper mot sterk grubling, bekymring, analysering og mye uro i kropp og sinn? Ev øke dosen mer? Er i 100% jobb og er avhengig av å fungere veldig bra:)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

hvis du leser dette: er 20 mg cipralex ok for dette? Eller er det andre medisiner som hjelper mot sterk grubling, bekymring, analysering og mye uro i kropp og sinn? Ev øke dosen mer? Er i 100% jobb og er avhengig av å fungere veldig bra:)

Jeg tror dosen er for liten. Ved ocd må dosen oftes være det dobbelte av det en bruker ved depresjon.

Skrevet

Jeg tror dosen er for liten. Ved ocd må dosen oftes være det dobbelte av det en bruker ved depresjon.

Takk for svar. Tar det opp med legen ved neste time!

Ha en flott søndag! Nå skal jeg prøve å trene vekk litt tanker;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...