Gå til innhold

Sendte mail til saksbehandleren min om at

Anbefalte innlegg

Gjest Fredsom
Skrevet

presset han påfører meg kan føre til selvmord. Synes dere det er ok?

Skrevet

Nei. Saksbehandleren gjør bare jobben sin, og har et regelverk å følge.

Gjest Fredsom
Skrevet

Nei. Saksbehandleren gjør bare jobben sin, og har et regelverk å følge.

Men han sa at han ikke ville presse meg til å gjøre noe jeg ikke vil, noe han gjør nå.

Gjest Fredsom
Skrevet

Nei, det er ikke ok.

Hvordan tror du han vil reagere?

Dark-Angel 82
Skrevet

Det vil jeg ikke tro noenting om, men jeg syns det er en stygg måte å gå frem på, for å få viljen sin.

Gjest Lakota
Skrevet

Syns ikke andre skal få skylden for ditt selvmord, det ansvaret må du ta selv! Å hvis det er trussel er det forferdelig stygt gjort!

Gjest xbellax
Skrevet

Selvsagt er det ikke ok. Du oppfører deg umodent og grenseløst ansvarsfraskrivende.

Skrevet

Nei, det er selvsagt ikke OK, og det vet du godt.

Du burde sende en ny epost med en uforbeholden unnskyldning, at det var dumt skrevet, og at han ikke har noe å frykte fra deg.

Du kan selvsagt forklare hva som plager deg, og at du ikke mestrer press/arbeid nå, men du skal selvsagt ikke ansvarliggjøre ham. Du kan også fortelle ham at du skal snakke med behandleren din om dette.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Han kan videresende det til noen som kan tvangsinnlegge deg.

Med vennlig hilsen

Gjest Høstløv
Skrevet

Nei, jeg synes ikke at en kan bruke trusselen om å ta sitt eget liv som pressmiddel i noen sammenheng.

Skrevet

Helt urealistisk, men lek litt med tanken:

Saksbehandleren sender deg en e-post tilbake der han forteller hvor utakknemlig han synes du er. Han sover dårlig om natten og mister gleden ved arbeidet sitt. Du får ham til å ønske å ta livet av seg.

Hvordan vil du like at folk brukte selvmordtrussel mot deg for å få viljen sin?

Små barn legger seg på gulvet å hyler, skriker, sparker og slår for å trumfe gjennom viljen sin. Eller de nekter å spise, låser seg inne på rommet, smeller med dørene.

Å sende en slik e-post er igrunn ikke annet enn en "voksen" utgave av den samme utagerende umodenheten.

Det du først og fremst oppnår er å svekke din egen troverdighet og andres tro på din evne til å ta veloverveide og gode avgjørelser.

Følg rådet du fikk om å komme med en uforbeholden unnskyldning.

mvh

Gjest Fredsom
Skrevet

Helt urealistisk, men lek litt med tanken:

Saksbehandleren sender deg en e-post tilbake der han forteller hvor utakknemlig han synes du er. Han sover dårlig om natten og mister gleden ved arbeidet sitt. Du får ham til å ønske å ta livet av seg.

Hvordan vil du like at folk brukte selvmordtrussel mot deg for å få viljen sin?

Små barn legger seg på gulvet å hyler, skriker, sparker og slår for å trumfe gjennom viljen sin. Eller de nekter å spise, låser seg inne på rommet, smeller med dørene.

Å sende en slik e-post er igrunn ikke annet enn en "voksen" utgave av den samme utagerende umodenheten.

Det du først og fremst oppnår er å svekke din egen troverdighet og andres tro på din evne til å ta veloverveide og gode avgjørelser.

Følg rådet du fikk om å komme med en uforbeholden unnskyldning.

mvh

Jeg forstår hva du sier, men:

''Saksbehandleren sender deg en e-post tilbake der han forteller hvor utakknemlig han synes du er. Han sover dårlig om natten og mister gleden ved arbeidet sitt. Du får ham til å ønske å ta livet av seg.''

Det er h*ns egen skyld. Jeg hadde ikke følt noe skyldsfølelse pga. det.

tzatziki1365380058
Skrevet

Nei, det er overhodet ikke greit å sende folk sånne mailer.

Men jeg er helt enig i at behandlingen man kan få hos NAV, kan gjøre folk syke, deprimerte, motløse og mer til.

Skrevet

Men han sa at han ikke ville presse meg til å gjøre noe jeg ikke vil, noe han gjør nå.

''Men han sa at han ikke ville presse meg til å gjøre noe jeg ikke vil, noe han gjør nå.''

Hva er det du vil i stedet da?

Din saksbehandler må følge et regelverk. Du kan ikke vilkårsløst få sykepenger, ledighetstrygd eller hvilken stønad du måtte motta.

Om du ikke selv staker ut en kurs og jobber for å nå dine mål, vil andre ta avgjørelsene for deg.

mvh

Skrevet

Jeg forstår hva du sier, men:

''Saksbehandleren sender deg en e-post tilbake der han forteller hvor utakknemlig han synes du er. Han sover dårlig om natten og mister gleden ved arbeidet sitt. Du får ham til å ønske å ta livet av seg.''

Det er h*ns egen skyld. Jeg hadde ikke følt noe skyldsfølelse pga. det.

Med andre ord behøver ikke saksbehandleren bry seg om at du får selvmordstanker heller. For det blir jo da _din_ egen skyld. Ikke noe å bry seg om for andre.

Er det en slik logikk du legger opp til?

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det synes jeg absolutt ikke er ok. Det er en form for utpressing.

Selvmord eller ikke er kun ditt ansvar.

Gjest tidligere sosialkontoransatt
Skrevet

Siden du legger ut en slik tråd her, antar jeg at du enten skjønner at dette ikke er ok, eller at du er ute etter å provosere.

Jeg har tidligere jobbet på sosialkontor, og fått liknende "trusler".

Jeg har blitt ganske forbanna, og sagt at slike problemer må man ta med helsevesenet. Jeg har tilføyd at personer over 18 år er selv ansvarlige for sine handlinger. Jeg har til og med lagt på telefonen i noen tilfeller.

Slik atferd som du her viser bidrar til slitasje på folk som jobber i NAV. Det igjen kan bidra til at det blir stor gjennomtrekk av folk i disse jobbene. For ikke å snakke om sykemeldingene...

Hvilke personer vil vi ha i NAV? De som bukker, nikker og sier "ja" til alt? De som prøver å finne ut hva som er mulig å få til? De som er "harde som stein", og ikke rikker en millimeter når noe er bestemt?

Jeg synes en e-post der du unnskylder den forrige e-posten er på sin plass.

I tillegg synes jeg du skal ta noen runder med deg selv når det gjelder egne ønsker og egen atferd.

Hva man ikke vil kan brukes til et utgangspunkt for å finne ut hva man faktisk vil.

Å oppføre seg som "prinesse-vil-ikke" som voksen oppnår man svært lite med.

Gjest alvende
Skrevet

Det er det verste jeg har hørt på en god stund.

Gjest YotoHama
Skrevet

Veldig umodent og totalt uakseptabelt. H*n gir selvfølgelig f i om du ta livet ditt. De har et regelverk å forholde seg til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...