Gå til innhold

grillfest - og ingen vil komme?

Gjest Passer dessverre ikke denne gangen

Anbefalte innlegg

Gjest Passer dessverre ikke denne gangen

Vi pleier å ha en grillfest/sommeravslutningsfest for en gruppe vi er medlemmer i. Dette har vi gjort i mange år, og har hatt det inntrykk at folk har syns det har vært koselig. Vi har vært samlet fra mellom 15 - 25 stk. Nå har vi invitert igjen, og absolutt alle har "andre planer". Dette er en helt vanlig onsdagskveld, som vi har pleid å ha spleiselag. Vi holder brus, salat og gratinerte poteter og folk har med eget kjøtt. Men nå passer det altså ikke for noen. Syns det er rart, og blir litt skuffet. Mannen mener at det er en tilfeldighet og at det ikke er noe å henge seg opp i, men jeg reagerer likevel. Vet ikke om at vi har såret noen, eller vært uenige med noen heller. Syns dere det er helt tilfeldig at det av 25 inviterte ikke passer for noen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365391-grillfest-og-ingen-vil-komme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Null av 25 var jo i meste laget. Men husk på at i år er juni "belemret" med både Kr.Himmelfart- og pinsehelg, så det er mange dager som ikke kan "brukes" verken til skoleavslutninger eller andre faste ting som skal skje før ferietiden setter inn. Så dette er ingen normal juni.

F.eks. er kommende onsdag ingen helt vanlig onsdag, kommende fredag er inneklemt og "ubrukelig". Om halvannen uke er fredag dagen før langhelg, mandagen er fridag - og det er to uker igjen av skoleåret. Da blir de øvrige dagene mer utsatt for kollisjoner.

Om det kan ligge andre ting bak, er det jo umulig for utenforstående å svare på.

Annonse

Gjest prust

Når vi har arrangert fest for venner, har vi hørt med noen av de vi helst vil skal komme først, litt sånn uformelt, slik at vi vet at noen av "de viktigste" i alle fall kommer.

Som andre her sier, så er det vanvittig travelt nå før ferien, og det skjer noe nesten hver eneste ukedag, av avslutninger og arrangementer.

Tror nok dere har vært uheldige. Prat med noen av vennene deres, og prøv å finne en annen dag i sommer der dere kan samles :-)

Gjest Shira :o)

Jeg tenker som de andre her at dere kan ha vært uheldige med juni i år. Jeg har vanligvis relativt god tid, men nå er jeg så oppbooka fremover.

Jeg og en venninne prøver å finne en vanlig ettermiddag hvor vi kan finne på noe sammen, men det er nesten umulig jo. Det er avslutninger, det er langhelger som raskt bookes opp, det er ditt og det er datt.

Har du loddet stemningen for å ha det senere?

Det er leit da, når en kjekk happening ikke blir noe av.

Syns det er litt rart at dere inviterer til en onsdag istedenfor en helg. Selv liker jeg ikke å dra på slike ting midt i uka ihvertfall. Men i juni er det to helger som også "faller bort" for mange, det ene er Kristi Himmelfartshelgen (denne uken) fordi det er fri torsdag og mange tar fri fredag. Det andre er pinsehelgen som er uken etter.

Så jeg syns ikke det er rart, nei.

I år er det ekstra travelt med alle fridagene i juni. Vi har i år også tre barn i skolealder- dvs. 3 skoleavslutninger, tre turn/ idrettsgruppeavslutninger, en treningshelg. Til sammen i juni er 9 kvelder booket. I tillegg generalforsamling i et sameie, generalforsamling i et firma vi er medeier i, blåtur med jobben.

= 13 kvelder. I tillegg kommer vanlige ting som barnas trening osv. Skoleslutt er 22.juni. Det er rett og slett ikke nok dager. Noen kvelder bare må jeg puste ut litt på sofaen.

Syns det er litt rart at dere inviterer til en onsdag istedenfor en helg. Selv liker jeg ikke å dra på slike ting midt i uka ihvertfall. Men i juni er det to helger som også "faller bort" for mange, det ene er Kristi Himmelfartshelgen (denne uken) fordi det er fri torsdag og mange tar fri fredag. Det andre er pinsehelgen som er uken etter.

Så jeg syns ikke det er rart, nei.

''Syns det er litt rart at dere inviterer til en onsdag istedenfor en helg. Selv liker jeg ikke å dra på slike ting midt i uka ihvertfall.''

Mange hytteeiere ville nok klart foretrekke å bli invitert i grillselskap der man bor midt i uka fremfor i helgene i juni :-)

Annonse

Det synes jeg var mistenkelig mange. Hm. Jeg tror jeg hadde blitt smått paranoid hvis det skjedde meg.

Jeg tror jeg ville tatt en prat med de av gjestene jeg kjente aller best, og spurt rett ut om det var noe galt. Kanskje mannnen min hadde befølt halvparten av de kvinnelige gjestene i grisefylla på festen i fjor...;)

Det kommer vel an på hvilken onsdag vil jeg tro?

I dag er åpenbart en dum onsdag. Onsdag før st.hansaften likeså. Det er bare to onsdager til i juni, og begge er typiske skoleavslutningsdager.

''Det er bare to onsdager til i juni, og begge er typiske skoleavslutningsdager.''

Strengt tatt er det tre til i tillegg til dagen i dag og 22. juni :-)

Men da er vi jo langt inne i skoleferien, og med tilhørende fare for at folk er på ferie.

Gjest Passer desverre ikke denne gangen

''Syns det er litt rart at dere inviterer til en onsdag istedenfor en helg. Selv liker jeg ikke å dra på slike ting midt i uka ihvertfall.''

Mange hytteeiere ville nok klart foretrekke å bli invitert i grillselskap der man bor midt i uka fremfor i helgene i juni :-)

Vi har valgt onsdag fordi det er den dagen vi vanligvis hat "møte" i gruppen vår. Tidligere har vi også hatt på onsdager. Er ikke snakk om alkohol, bare en hyggelig avslutning på året. Men mannen mener vi skal glemme hele greia, og invitere en oppstart-grillkveld i august i stedet. Så vi har bestemt oss for det. Og så er det jo som mange påpeker mange spesielle dager i juni dette året.

Gjest prust

Vi har valgt onsdag fordi det er den dagen vi vanligvis hat "møte" i gruppen vår. Tidligere har vi også hatt på onsdager. Er ikke snakk om alkohol, bare en hyggelig avslutning på året. Men mannen mener vi skal glemme hele greia, og invitere en oppstart-grillkveld i august i stedet. Så vi har bestemt oss for det. Og så er det jo som mange påpeker mange spesielle dager i juni dette året.

Vi er også med i en gruppe der vi samles jevnlig, og vi skal ha grillfest neste torsdag. Det passer dårlig, fordi jeg skal være bortreist fra tirsdag morgen til torsdag ettermiddag - går direkte i avslutning for førsteklassingen, og så skal vi på grillfest.

Vi får det altså til, men jeg vet at ungene vil synes det er kjipt at jeg skal ut den kvelden når jeg har vært borte 3 dager....

Skulle vel ønske at vi heller også tok grillfesten i august/september i stedet for juni....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...