Gå til innhold

Nutrilettebars og amming

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ned i vekt snart!

Står på nutrilettbarene at man ikke skal bruke de når man ammer, men er det pga stoffer i sjokoladen eller er det pga det er så lite kalorier? Har hørt man ikke bør gå for kjapt ned i vekt når man ammer pga d kan komme giftstoffer eller hva det nå var over i melka...

Ungen er snart 8 mnd nå og jeg er dritlei av å være feit!

Snart sommer, så hadde vært digg å fått vekk litt av magen, er lei av bestemødre som spør om jeg er gravid igjen!

De sier man skal gå langsomt ned, jaja, jeg har prøvd å gå langsomt ned jeg nå disse mnd, men holder meg liksom på 73 kg +/-!

Og jeg vil jo helst fortsatt amme til ungen blir 1 år...

Ammer mindre nå da, babyen spiser godt av all mulig mat....

men pupp om morgen og kveld må hun ha fortsatt, det forlanger hun ;-)

PS, hvis jeg slutter å amme før anbefalte 1 år, må jeg gi morsmelktillegg i tillegg til den vanlige maten? Ang væske er hun flink å drikke vann...

Problemet er at hun ikke liker morsmelkerstatning, spytter det bare ut igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365507-nutrilettebars-og-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Du ammer bare to ganger i døgnet, og barnet spiser mye annen mat.

Om du da velger erstatte et av dine måltider med slike bars, er det neppe skadelig.

Planlagt "normal slanking" med vektreduksjon på 0.5 kg uka er neppe skadelig heller. Det var det jeg automatisk gikk ned når jeg ammet (de første mnd)- uten slanking.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...