Gå til innhold

Par- bruker dere mobilen til partneren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Lillemus

6

• ShitDiddelyDo

4

• jubalong70

3

Gjest prust

Mobilen er privat. Mannen min leser ikke på min, og jeg leser ikke på hans. Det hender han venter på en melding, og så tikker den inn, og da ser jeg hvis han ber meg, eller jeg spør og får lov å se. Hender også jeg bruker hans når han kjører - til å lese meldinger som kommer og til å svare på dem for ham.

For tiden har vi litt trøbbel med å få 10 åringen til å forstå at mobilen min er privat. Hun er stadig borte og kikker og jeg tar henne i å lese meldinger som kommer inn på min.

Gjest min og din eller vår mobil?

''Om det tikker inn meldinger som vi føler det er greit å svare på for den andre, så gjør vi det. ''

Så dere åpner hverandres sms uten å spørre først? Det hadde vært helt utenkelig for meg å gjøre. Selv om vi ikke får hemmelige meldinger føles det som å gå over en grense.

Ja det er det jeg og tenker. Er også begynt å tenke litt nå på det man skriver i meldingene, hvis det faktisk er slik at andre leser det. Når man skriver til en person så tenker man jo ikke automatisk at andre skal lese det, kan jo være ting man ikke vil at andre skal vite.

Gjest luftslott

Vi har en grei balanse på det tror jeg. Ingen av oss leser den andres meldinger om ikke man blir bedt om det, f.eks fordi han kjører eller det er noe som haster. Jeg svarer hans mobil om han ber meg om det når han kjører eller dusjer, men som regel lar jeg det ringe fordi han ringer opp igjen når han kan(han gjør det samme med min). Pc`ene står på hele tiden men ingen av oss går inn på hverandres mail eller hverandres facebook. Vi sitter jo ved siden av hverandre så vi ser jo mye uansett. Vi er veldig åpne om alt egentlig, meldinger, mail, nettbank og sånt. Kan nok være at vi har lite kontrollbehov fordi vi er så åpne. Respekterer ham for mye til å gå inn på hans private ting!

''Om det tikker inn meldinger som vi føler det er greit å svare på for den andre, så gjør vi det. ''

Så dere åpner hverandres sms uten å spørre først? Det hadde vært helt utenkelig for meg å gjøre. Selv om vi ikke får hemmelige meldinger føles det som å gå over en grense.

Det er ikke vanlig at vi gjør det, men det kan skje. Som nylig da jeg fikk en melding fra en nabo som spurte om sønnen var hos oss. Jeg var opptatt, mannen min satt ved siden av telefonen min og så meldingen. Han svarte naboen. Og så fortalte han meg at det hadde kommet melding og at han hadde svart på den.

Kjekt for naboen, og helt i orden for meg.

Det er vel bare i lignende situasjoner at det skjer at vi svarer på hverandres meldinger - med mindre vi blir bedt om å gjøre det.

Annonse

Gjest Hulderen

Hvorfor lurte kona til kompisen din på om det var noe mellom dere? Hadde hun lest SMS-ene på mobilen hans? Var de av flørtende karakter, siden hun begynte å lure?

Hva ville du ha svart henne, om det var noe på gang? Ville du ha tilstått, du som har partner selv? Jeg vil tippe at hun fortsatt er sjalu, og lurer på om du løy eller ikke.

Hvorfor lurte kona til kompisen din på om det var noe mellom dere? Hadde hun lest SMS-ene på mobilen hans? Var de av flørtende karakter, siden hun begynte å lure?

Hva ville du ha svart henne, om det var noe på gang? Ville du ha tilstått, du som har partner selv? Jeg vil tippe at hun fortsatt er sjalu, og lurer på om du løy eller ikke.

''Hvorfor lurte kona til kompisen din på om det var noe mellom dere? Hadde hun lest SMS-ene på mobilen hans? Var de av flørtende karakter, siden hun begynte å lure?''

Kanskje hun rett og slett ringte alle kvinner på adresselista hans? Mange har jo på lista si kontakter de ikke har hatt noen kontakt med på årevis.

Gjest Elextra

''Jeg får jo aldri snakket med svigers eller venner som er "mest" hans, lenger, etter at vi kvittet oss med felles fasttelefon.''

Min kjære har gjerne mobilen på høyttaler om han snakker med sine slik at jeg også kan være med i samtalen. :o) Selv liker jeg ikke at den i andre enden har på høyttaler, men det er nå så.

''Min kjære har gjerne mobilen på høyttaler om han snakker med sine slik at jeg også kan være med i samtalen. :o) ''

Oi, det var pussig! Håper han informerer den i andre enden om at samtalen er åpen, da. Noen ganger kan det jo være greit å snakke med to på den måten, men sjelden om ene parten bare er lytter, synes jeg.

''Selv liker jeg ikke at den i andre enden har på høyttaler, men det er nå så.''

Samme her, med mindre det er i full åpenhet, f.eks. når jeg snakker med mindre barn, enkelte ganger med begge mine foreldre etc.

''Min kjære har gjerne mobilen på høyttaler om han snakker med sine slik at jeg også kan være med i samtalen. :o) ''

Oi, det var pussig! Håper han informerer den i andre enden om at samtalen er åpen, da. Noen ganger kan det jo være greit å snakke med to på den måten, men sjelden om ene parten bare er lytter, synes jeg.

''Selv liker jeg ikke at den i andre enden har på høyttaler, men det er nå så.''

Samme her, med mindre det er i full åpenhet, f.eks. når jeg snakker med mindre barn, enkelte ganger med begge mine foreldre etc.

''Oi, det var pussig! Håper han informerer den i andre enden om at samtalen er åpen, da. Noen ganger kan det jo være greit å snakke med to på den måten, men sjelden om ene parten bare er lytter, synes jeg.''

På hytta er dekningen så dårlig at vi er nødt til å bruke høyttaler om vi skal ringe noen for tlf må ligge helt i ro. Og den i den andre enden hører veldig godt om tlf er på høyttaler eller ikke. I vårt tilfelle er han så mye uten meg at om noen vil snakke uforstyrret med ham så har de alle muligheter til det. :o)

Annonse

''Hvorfor lurte kona til kompisen din på om det var noe mellom dere? Hadde hun lest SMS-ene på mobilen hans? Var de av flørtende karakter, siden hun begynte å lure?''

Kanskje hun rett og slett ringte alle kvinner på adresselista hans? Mange har jo på lista si kontakter de ikke har hatt noen kontakt med på årevis.

''Kanskje hun rett og slett ringte alle kvinner på adresselista hans?''

Faren til en venn av junior sa at han ikke våget å legge til meg som en kontakt på sin mobiltelefon, pga meget sjalu kone, så han la inn mannen min i stedet...

Gjest Høstløv

Ja, jeg har full tilgang til mobilen til mannen. Det hender jeg svarer når den ringer og han ikke er tilstede, det kommer an på hvem som ringer. Vi har fri familie med datter og sønn på hans mobil, det kan også hende at jeg bruker den til å ringe med i andre sammenheng.

Han bruker aldri min mobil, men hvis jeg sover kan han sjekke oppringning eller melding, i tilfelle det er noe viktig.

Jeg har min mobil og mann har sin,men ærlig talt synes jeg det er litt trist.Jeg får jo aldri snakket med svigers eller venner som er "mest" hans, lenger, etter at vi kvittet oss med felles fasttelefon.

Jeg går også glipp av å kunne slå av en prat med mine barns venner, slik mine foreldre gjorde da jeg vokste opp, siden de også har egne telefoner.

Synd, synes jeg. Vurderer å innføre fasttelefon igjen, men antagelig vil ingen benytte nummeret likevel, men fortsette å ringe rett til den de skal ha tak i.Og å kvitte seg med mobiler,er ikke noe alternativ.

Jeg leser ikke min manns meldinger hvis det ikke er en spesiell (og avtalt) grunn til det, men det er fritt fram å ringe med den mobilen som er tilgjengelig.I praksis benytter vi likevle stort sett alltid våre egne.

''Jeg går også glipp av å kunne slå av en prat med mine barns venner, slik mine foreldre gjorde da jeg vokste opp, siden de også har egne telefoner.

Synd, synes jeg. Vurderer å innføre fasttelefon igjen, men antagelig vil ingen benytte nummeret likevel, men fortsette å ringe rett til den de skal ha tak i.Og å kvitte seg med mobiler,er ikke noe alternativ.''

Vi har fortsatt fasttelefon, men få av barnets venner ringer oss på den - de ringer junior direkte på hans mobil. Det dumme med det er at man mister oversikten over hvem som ringer (når man er hjemme).

Dersom jeg hadde hatt mistanke hadde jeg glatt undersøkt det jeg kunne undersøke. Dessverre er det mange som er utro, med alt det kan medføre. Ikke vil jeg leve på en løgn, og ikke vil jeg bli smittet av noen sykdommer heller.

Jeg er ikke spesielt sjalu lengre. Men det er dessverre fakta, at mange er utro. Så mange at i noen av disse tilfellene må det gå en godtroende ektefelle hjemme og tror at alt er såre vel.

Min mann var utro, noe jeg aldri hadde trodd at han skulle kunne være. Han tilsto selv. Det kan skje den beste dessverre.

Veldig mange blir også avslørt av mobilen, data eller oppførsel som å bære mobilen med seg uansett hvor de er.

''Dersom jeg hadde hatt mistanke hadde jeg glatt undersøkt det jeg kunne undersøke.''

Ja, jeg ser ikke bort fra at brorparten av dem som har snoket i partnerens mobil eller pc eller annet har hatt svært gode grunner for å mistenke at det er ugler i mosen.

Ja, jeg har full tilgang til mobilen til mannen. Det hender jeg svarer når den ringer og han ikke er tilstede, det kommer an på hvem som ringer. Vi har fri familie med datter og sønn på hans mobil, det kan også hende at jeg bruker den til å ringe med i andre sammenheng.

Han bruker aldri min mobil, men hvis jeg sover kan han sjekke oppringning eller melding, i tilfelle det er noe viktig.

''Vi har fri familie med datter og sønn på hans mobil''

Men kan du ikke koble deg på fri familie også?

Gjest Hulderen

''Kanskje hun rett og slett ringte alle kvinner på adresselista hans?''

Faren til en venn av junior sa at han ikke våget å legge til meg som en kontakt på sin mobiltelefon, pga meget sjalu kone, så han la inn mannen min i stedet...

Da er hun hardt rammet! Hvis man ikke en gang tåler at parteneren har personer av motsatt kjønn på kontaktlisten!

Gjest Høstløv

''Vi har fri familie med datter og sønn på hans mobil''

Men kan du ikke koble deg på fri familie også?

''Men kan du ikke koble deg på fri familie også?''

Jo, egentlig kan jeg det men det er ikke nødvendig fordi vi har det på hans mobil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...