Gå til innhold

Skattefri AAP-utbetaling nå over helga?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det må da være flere enn meg som har sendt inn meldekort i dag som venter utbetaling på mandag eller tirsdag? Hva tror dere?

Min erfaring fra i fjor var at den første skattefrie utbetalinga kom etter at jeg hadde hatt to hele uker i juni som jeg sendte meldekort for, altså omtrent midt i juni. Hadde bikka juli før den andre kom i fjor.

Gjest Poppgull

Min erfaring fra i fjor var at den første skattefrie utbetalinga kom etter at jeg hadde hatt to hele uker i juni som jeg sendte meldekort for, altså omtrent midt i juni. Hadde bikka juli før den andre kom i fjor.

Men det sies jo at utbetalingen i juni skal være skattefrie. Vi får se. :)

''Arbeidsavklaringspengene skal utbetales uten skattetrekk for to 14-dagers perioder i juni måned og for første 14-dagers utbetaling i desember måned. ''

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger

Men det sies jo at utbetalingen i juni skal være skattefrie. Vi får se. :)

''Arbeidsavklaringspengene skal utbetales uten skattetrekk for to 14-dagers perioder i juni måned og for første 14-dagers utbetaling i desember måned. ''

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger

Har lest den der både i år og i fjor, men jeg fikk ikke skattefri utbetaling tidlig i juni i fjor uansett hva som står der. Men man kan jo håpe på at den første skattefrie kommer over helga. :)

Annonse

AAP betales forskuddsvis, ikke etterskuddsvis, sender du meldekort i går og lør om 2 uker får du utbetaling 7juni og 21ste juni

Men ikke skattefritt. Håper du bare er tante til noen i NAV og ikke jobber der siden du tydeligvis ikke har peiling på når det er skattefrie utbetalinger. ;)

Annonse

Gjest nå tar du vel feil

AAP betales forskuddsvis, ikke etterskuddsvis, sender du meldekort i går og lør om 2 uker får du utbetaling 7juni og 21ste juni

AAP betales da ikke forskuddvis. Det betales ut på grunnlag av meldekort, altså etterskuddsvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...