Gjest Zeiko Skrevet 8. oktober 2001 Del Skrevet 8. oktober 2001 Jeg lurer på om det er en form for spiseforstyrrelse når man spiser en gang om dagen. Jeg spiser somregel middag og ikke noe annet. En annen ting jeg lurer på er hvorfor jeg har lagt på meg to kilo etter att jeg har startet med å gå turer hver dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 Hvis man karakteriserer en spiseforstyrrelse som ethvert forstyrret kosthold, kan man kanskje si at du har det ja. Om enn ikke så alvorlig som mange andre spiseforstyrrelser. Men du skriver ingenting om hvorfor du ikke spiser oftere? Vil du slanke deg? Isåfall er det helt feil måte å gjøre det på, de få måltidene er nok den egentlige årsaken til at du har lagt på deg. Ved å spise bare ett måltid for dagen forstyrrer du blodsukkernivået og forbrenningen går ned på et minimum. Jeg foreslår at du tar dette opp med noen, enten familie eller lege, slik at du kan komme inn i bedre vaner og et sunnere kosthold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeiko Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 Hvis man karakteriserer en spiseforstyrrelse som ethvert forstyrret kosthold, kan man kanskje si at du har det ja. Om enn ikke så alvorlig som mange andre spiseforstyrrelser. Men du skriver ingenting om hvorfor du ikke spiser oftere? Vil du slanke deg? Isåfall er det helt feil måte å gjøre det på, de få måltidene er nok den egentlige årsaken til at du har lagt på deg. Ved å spise bare ett måltid for dagen forstyrrer du blodsukkernivået og forbrenningen går ned på et minimum. Jeg foreslår at du tar dette opp med noen, enten familie eller lege, slik at du kan komme inn i bedre vaner og et sunnere kosthold. Grunnen til at jeg ikke spiser oftere er at jeg orker ikke mat med en gang jeg står opp.Så gjør jeg ting og plutselig er kl så mang at det snart er tid for middag. Jeg driver og slanker meg da jeg skal i gang med prøverør nr2 og legen vil at jeg skal ned 30 kilo 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Grunnen til at jeg ikke spiser oftere er at jeg orker ikke mat med en gang jeg står opp.Så gjør jeg ting og plutselig er kl så mang at det snart er tid for middag. Jeg driver og slanker meg da jeg skal i gang med prøverør nr2 og legen vil at jeg skal ned 30 kilo Hvis du skal slanke deg går du frem på helt feil måte, det kan vel også legen fortelle deg. Dette med å ikke ha spiselyst om morgenen er ikke så uvanlig, men kanskje du har prøvd å spise de feile tingene? Magen orker gjerne ikke så tung mat. Uansett er det en vanesak, hvis du klarer å presse ned mat noen dager blir du til slutt vant til det, om enn så dramatisk det kan høres. Senere på dagen MÅ du sette av tider til mat, lag skjema og vaner ut av det, så kan du ikke lenger "glemme" å spise. Generelt helsemessig er det svært usunt å holde på slik du gjør, men iallefall dersom du vil slanke deg. Det eneste du ender opp med er en forstyrret forbrenning som tilslutt gir deg tilbake evnt. kilo du har mistet - gange to! Skriver dette ikke for å skremme deg, men fordi det er sant. Ta dette opp med legen din. Hvis han/hun har sagt til deg at du må ned 30 kilo må du vel ha fått en form for veiledning? Kostplan? Følg den! Leger vet nok litt mer om kroppen enn vi andre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Hei Zeiko Om du har en spiseforstyrrelse er ikke enkelt å avgjøre ut i fra de opplysningene du har gitt. Du er tydeligvis overvektig siden legen din ønsker at du skal ned 30 kg før prøverørforsøk nr 2. For å bli gravid kan et bedre kosthold og en sunnere kroppsvekt/livsstil være avgjørende. Kanskje du bør søke hjelp hos en ernæringsfysiolog for å forbedre kostvanene dine, samt for å opprettholde motivasjon til å fortsette med endringene dere i samarbeid kommer frem til? Det er fint at du har begynt å gå turer, - fortsett med det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.