Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest skeptisk men hadde prøvd

Jeg ler ikke av deg.

Og selv om angst selvsagt kan være veldig ille, så er det like selvsagt sykdommer/prognoser/tilstander som er langt verre, og som det ikke finnes medisiner for.

Med vennlig hilsen

"Og selv om angst selvsagt kan være veldig ille, så er det like selvsagt sykdommer/prognoser/tilstander som er langt verre, og som det ikke finnes medisiner for."

Selvsagt finnes det sykdommer som er ille og enda verre, og konkret hva hjelper det meg? Skulle jeg pådra meg hiv av å la meg hypnotisere mener du?

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• Avarian

5

• ShitDiddelyDo

2

• Holmes

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

"Og selv om angst selvsagt kan være veldig ille, så er det like selvsagt sykdommer/prognoser/tilstander som er langt verre, og som det ikke finnes medisiner for."

Selvsagt finnes det sykdommer som er ille og enda verre, og konkret hva hjelper det meg? Skulle jeg pådra meg hiv av å la meg hypnotisere mener du?

Det var et svar på din påstand: "For det kan aldri bli så ille som det er nå."

Selvsagt er angst jævlig, men poenget var at en mulig ukjent bivirkning KAN (jeg sier ikke at den er det, men at den KAN) være enda verre.

Med vennlig hilsen

Vel, jeg svarer på påstander, som rangerer.

Med vennlig hilsen

Dummeste jeg har lest. Jeg rangerer ikke, jeg sier at det kan ikke bli verre og jeg regnet med du var oppegående nok til å skjønne at jeg snakker om MEG, ikke hele verden. For meg er dette verst. Og det har jeg da for svingende lov å si.

Der er mye som er jævelig og ikke helbredelig og mitt hjerte går ut til dem alle. Men hva hjelper det meg å tenke på at andre har hiv og aids og ligger for døden av kreft, skal jeg føle glede for jeg er så "heldig å være i live" mener du? Medisiner funker ikke, jeg går med dette nær sagt 24 timer i døgnet, så spar meg for "omfavn livet og vær takknemlig du i det mniste lever". Hadde der vært en kur som tok dette, så hadde jeg mest sannsynlig vært villig til å prøve, jeg tror ikke på hokus pokus, jeg vil vite, men dersom noen har noe å komme med, så skal jeg saktens lytte for alternativet er å gå rundt å ha det slik som dette resten av livet.

Annonse

Det var et svar på din påstand: "For det kan aldri bli så ille som det er nå."

Selvsagt er angst jævlig, men poenget var at en mulig ukjent bivirkning KAN (jeg sier ikke at den er det, men at den KAN) være enda verre.

Med vennlig hilsen

"Så nei Sør det kan ikke bli verre. Om jeg så døde av det ville det vært verdt å forsøke " Så jeg regner med jeg svarte deg der.

Selvsagt har du mye å tape, ettersom man ikke vet hva bivirkningene er.

Med vennlig hilsen

Mennesker med angst/depresjon blir stappet full av piller som har all verdens bivirkninger uten at det ser ut til å bekymre de som kun tror på skolemedisinen. Hva med alle de som ikke har virkning av medisinen eller blir sykere av bivirkninger? Er legen som skrev under på resepten en kvakksalver i såfall? Skulle de også takket nei til behandlingen fordi de kunne risikere tilleggssykdom?

Har aldri hørt om noen som har blitt alvorlig syk av hypnose. Virker det ikke så har man forsøkt. Virker det - ja hva er vel bedre enn det?

Mennesker med angst/depresjon blir stappet full av piller som har all verdens bivirkninger uten at det ser ut til å bekymre de som kun tror på skolemedisinen. Hva med alle de som ikke har virkning av medisinen eller blir sykere av bivirkninger? Er legen som skrev under på resepten en kvakksalver i såfall? Skulle de også takket nei til behandlingen fordi de kunne risikere tilleggssykdom?

Har aldri hørt om noen som har blitt alvorlig syk av hypnose. Virker det ikke så har man forsøkt. Virker det - ja hva er vel bedre enn det?

''Hva med alle de som ikke har virkning av medisinen eller blir sykere av bivirkninger? Er legen som skrev under på resepten en kvakksalver i såfall? Skulle de også takket nei til behandlingen fordi de kunne risikere tilleggssykdom?''

Nei, for man har dokumentasjon på at disse medisinene funker for mange, om ikke alle. Og ja, selvsagt står man (normalt) fritt til ikke å ta medisiner.

''

Har aldri hørt om noen som har blitt alvorlig syk av hypnose.''

Nettopp. Fordi det finnes ikke noe system hvor man kan melde fra om bivirkninger for "alternativ behandling", slik som det gjør for skolemedisin. Ikke noe system hvor man "trekker healing fra markedet" fordi det ikke kan dokumenteres virkningsfullt, eller fordi det har bivirkninger.

Med vennlig hilsen

Dummeste jeg har lest. Jeg rangerer ikke, jeg sier at det kan ikke bli verre og jeg regnet med du var oppegående nok til å skjønne at jeg snakker om MEG, ikke hele verden. For meg er dette verst. Og det har jeg da for svingende lov å si.

Der er mye som er jævelig og ikke helbredelig og mitt hjerte går ut til dem alle. Men hva hjelper det meg å tenke på at andre har hiv og aids og ligger for døden av kreft, skal jeg føle glede for jeg er så "heldig å være i live" mener du? Medisiner funker ikke, jeg går med dette nær sagt 24 timer i døgnet, så spar meg for "omfavn livet og vær takknemlig du i det mniste lever". Hadde der vært en kur som tok dette, så hadde jeg mest sannsynlig vært villig til å prøve, jeg tror ikke på hokus pokus, jeg vil vite, men dersom noen har noe å komme med, så skal jeg saktens lytte for alternativet er å gå rundt å ha det slik som dette resten av livet.

''Jeg rangerer ikke, jeg sier at det kan ikke bli verre og jeg regnet med du var oppegående nok til å skjønne at jeg snakker om MEG, ikke hele verden. For meg er dette verst. ''

Da rangerer du jo. Du sier at noe er "verst", og det er nettopp å rangere.

Med vennlig hilsen

Annonse

Du rangerer og det hjelper ikke at andre gjør det også. Du bør la være å sammenligne sykdommer/tilstander. Det har ingen hensikt og i hvert fall ikke i den sammenhengen du gjør det her.

Nuvel, påstanden jeg svarte på er at "intet er verre enn angst" og derfor trengte man ikke bry seg om bivirkningene av behandling. Det er åpenbart et falsuum, og det er åpenbart relevant å få det frem.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

''Hva med alle de som ikke har virkning av medisinen eller blir sykere av bivirkninger? Er legen som skrev under på resepten en kvakksalver i såfall? Skulle de også takket nei til behandlingen fordi de kunne risikere tilleggssykdom?''

Nei, for man har dokumentasjon på at disse medisinene funker for mange, om ikke alle. Og ja, selvsagt står man (normalt) fritt til ikke å ta medisiner.

''

Har aldri hørt om noen som har blitt alvorlig syk av hypnose.''

Nettopp. Fordi det finnes ikke noe system hvor man kan melde fra om bivirkninger for "alternativ behandling", slik som det gjør for skolemedisin. Ikke noe system hvor man "trekker healing fra markedet" fordi det ikke kan dokumenteres virkningsfullt, eller fordi det har bivirkninger.

Med vennlig hilsen

Hvis du påstår at hypnose har bivikrninger så tror du i hvert fall på virkninger. Det er vanvittig å advare mot bivirkninger av noe du ikke tror på i det hele tatt.

Medisiner har bivirkninger alle som en, og så må man vurdere om de positive virkningene oppveier dem. Jeg er helt sikker på at hypnose ikke har bivirkninger og ville ikke nølt et øyeblikk med å prøve av ren og skjær nysgjerrighet.

Hvorpå du skrev dette:

''

Selvsagt finnes det sykdommer som er ille og enda verre, ''

Med vennlig hilsen

Jeg mener at for meg finnes der ikke noe som er verre. Jeg snakker kun om meg, og den situasjonen jeg er i. Jeg kan ikke snakke for resten av verdenen jeg. Jeg vet utmerket godt at kreft, hiv, alzheimers, uhelbredelige viurs må være helt ødeleggende. Men jeg snakker om meg og min situasjon.

Gjest segunda

Nuvel, påstanden jeg svarte på er at "intet er verre enn angst" og derfor trengte man ikke bry seg om bivirkningene av behandling. Det er åpenbart et falsuum, og det er åpenbart relevant å få det frem.

Med vennlig hilsen

Det er ikke åpenbart at det ikke er det for den personen det gjelder. Hun snakket for seg selv, ikke for deg eller noen andre.

''Jeg rangerer ikke, jeg sier at det kan ikke bli verre og jeg regnet med du var oppegående nok til å skjønne at jeg snakker om MEG, ikke hele verden. For meg er dette verst. ''

Med vennlig hilsen

Jeg snakker FOR MEG. I min situasjon. jeg snakker ikke for andre.

FOR meg er denne situasjonen verst. Snakk om å kverluere? Jeg mener jo SÅKLART megselv. IKKE ANDRE.

Gjest segunda

Hvorpå du skrev dette:

''

Selvsagt finnes det sykdommer som er ille og enda verre, ''

Med vennlig hilsen

Trenger du absolutt å bortforklare angstproblemene til denne personen? Har du privat erfaring eller har du lest noe på nettet som gjør deg så standhaftig til denne kommentaren hennes?

Gjest segunda

Med vennlig hilsen

Det var du som begynte å rangere. For noe tull denne diskusjonen er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...