Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest skeptisk men hadde prøvd

Nuvel, påstanden jeg svarte på er at "intet er verre enn angst" og derfor trengte man ikke bry seg om bivirkningene av behandling. Det er åpenbart et falsuum, og det er åpenbart relevant å få det frem.

Med vennlig hilsen

Jeg snakker for meg selv. Jeg kan ikke uttale meg om det å ha kreft, jeg har ikek kreft, hva gir det med rett til å si noe slikt da? Hvorfor henger du deg opp i hva som er verst, sykdommer kan aldri rangeres opp mot hveradre. Det jeg snakker om er:

i forbindelse med hyponse og bivirkninger kan ingenting bli verre enn det det er nå..

Men så begynner du å kverlurere deg vekk til hva sykdom som er verst!

At det går ann!

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• Avarian

5

• ShitDiddelyDo

2

• Holmes

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Jeg snakker FOR MEG. I min situasjon. jeg snakker ikke for andre.

FOR meg er denne situasjonen verst. Snakk om å kverluere? Jeg mener jo SÅKLART megselv. IKKE ANDRE.

Alle forstår det, og angst er et helvete uansett hvor mange andre i verden måtte ha det vondt av andre årsaker. Det har ingen hensikt å diskutere om dritt er bedre enn møkk.

Jeg snakker for meg selv. Jeg kan ikke uttale meg om det å ha kreft, jeg har ikek kreft, hva gir det med rett til å si noe slikt da? Hvorfor henger du deg opp i hva som er verst, sykdommer kan aldri rangeres opp mot hveradre. Det jeg snakker om er:

i forbindelse med hyponse og bivirkninger kan ingenting bli verre enn det det er nå..

At det går ann!

"i forbindelse med hyponse og bivirkninger kan ingenting bli verre enn det det er nå.."

edit:

i forbindelse med hyponse og bivirkninger kan ingenting bli verre enn det det er nå FOR MIN DEL.

for å få det inn med teskjeer.

Gjest segunda

At det går ann!

De som tror på bivirkninger av hypnose kan ikke påstå at de tror hypnose er bedrageri. Det er ingen bivirkninger av å synge salmer eller be bønner, men for noen så virker det positivt på sinnet.

Alle forstår det, og angst er et helvete uansett hvor mange andre i verden måtte ha det vondt av andre årsaker. Det har ingen hensikt å diskutere om dritt er bedre enn møkk.

"i forbindelse med hyponse og bivirkninger kan ingenting bli verre enn det det er nå.." Det er akkurat hva jeg mener.

Jeg snakker ikke om hva sykdom som er jævligst, er da ikke dum. Jeg snakker om at i forhold til hypnose, for meg ville det vært liten risiko å prøve, fordi bivirkningene aldri kunne blitt verre enn slik jeg har det.

Takk du skjønte.

Gjest sjøstjerna

Hvorpå du skrev dette:

''

Selvsagt finnes det sykdommer som er ille og enda verre, ''

Med vennlig hilsen

Opplever de her kommentarene som terging av "skeptisk men hadde prøvd".

Forstår ikke poenget med dette.

Mennesket forteller at h*n plages voldsomt av angst, og mener ingenting kunne blitt verre for h*n ved å prøve andre ting. Dette synes jeg vi skal respektere.

Annonse

De som tror på bivirkninger av hypnose kan ikke påstå at de tror hypnose er bedrageri. Det er ingen bivirkninger av å synge salmer eller be bønner, men for noen så virker det positivt på sinnet.

Ja, det er helt sant. Jeg er skeptisk til alt man ikke kan påvise. Men hadde noen fortalt meg at jeg kunne bli frisk, og om ikke frisk, så 5 prosent bedre av dette, kan tro jeg hadde førsøkt.

Hvis du påstår at hypnose har bivikrninger så tror du i hvert fall på virkninger. Det er vanvittig å advare mot bivirkninger av noe du ikke tror på i det hele tatt.

Medisiner har bivirkninger alle som en, og så må man vurdere om de positive virkningene oppveier dem. Jeg er helt sikker på at hypnose ikke har bivirkninger og ville ikke nølt et øyeblikk med å prøve av ren og skjær nysgjerrighet.

''Hvis du påstår at hypnose har bivikrninger så tror du i hvert fall på virkninger. ''

Neida, intet tilsier at en bestemt "behandling" har noen som helst positive virkninger; det er helt mulig at den KUN har negative virkninger. Å drikke klorin, for eksempel, har neppe mange positive virkninger.

Med vennlig hilsen

Gjest sjøstjerna

"i forbindelse med hyponse og bivirkninger kan ingenting bli verre enn det det er nå.." Det er akkurat hva jeg mener.

Jeg snakker ikke om hva sykdom som er jævligst, er da ikke dum. Jeg snakker om at i forhold til hypnose, for meg ville det vært liten risiko å prøve, fordi bivirkningene aldri kunne blitt verre enn slik jeg har det.

Takk du skjønte.

Tror de aller fleste skjønte hva du mente.

Mennesket forteller at h*n plages voldsomt av angst, og mener ingenting kunne blitt verre for h*n ved å prøve andre ting. Dette synes jeg vi skal respektere.

Åh herregud er jo folk her som skjønner jo :)

Trenger du absolutt å bortforklare angstproblemene til denne personen? Har du privat erfaring eller har du lest noe på nettet som gjør deg så standhaftig til denne kommentaren hennes?

Ingen bortforklarer angstproblemer. Tvert i mot.

Trenger du bagatellisere mulige bivirkninger fra hypnose?

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

''Hvis du påstår at hypnose har bivikrninger så tror du i hvert fall på virkninger. ''

Neida, intet tilsier at en bestemt "behandling" har noen som helst positive virkninger; det er helt mulig at den KUN har negative virkninger. Å drikke klorin, for eksempel, har neppe mange positive virkninger.

Med vennlig hilsen

Hehe ...virkning er ikke nødvendigvis positiv virkning;-)

Ja, og poenget var at selvsagt finnes det verre ting, selv om det kanskje ikke virker slik, og at man derfor skal være forsiktig med å bagatellisere mulige bivirkninger av behandling.

Noe galt med det?

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest segunda

Ja, det er helt sant. Jeg er skeptisk til alt man ikke kan påvise. Men hadde noen fortalt meg at jeg kunne bli frisk, og om ikke frisk, så 5 prosent bedre av dette, kan tro jeg hadde førsøkt.

Akkurat fordi jeg er så skeptisk er jeg sikker på at det ikke er noen alvorlige bivirkninger. Jeg kunne godt tenke meg å prøve hypnose av ren og skjær nysgjerrighet.

Jeg snakker FOR MEG. I min situasjon. jeg snakker ikke for andre.

FOR meg er denne situasjonen verst. Snakk om å kverluere? Jeg mener jo SÅKLART megselv. IKKE ANDRE.

Forstår du hva "rangere" betyr?

Det er når man sier at "Sykdom A" er verre enn "Sykdom B", osv. Enten man snakker om at det er slik for deg, eller slik for alle.

Jeg sier ikke at du ikke kan gjøre det, men jeg var uenig i din rangering av at det du har er "verst".

Med vennlig hilsen

Gjest sjøstjerna

Ja, og poenget var at selvsagt finnes det verre ting, selv om det kanskje ikke virker slik, og at man derfor skal være forsiktig med å bagatellisere mulige bivirkninger av behandling.

Noe galt med det?

Med vennlig hilsen

Ja, det ble galt i denne settingen.

Gjest Liza i London

Nå er jeg ikke så sikker på signifikant effekt og derfor er jeg helt sikker på at dette ikke kan være farlig. Jeg ville prøvd dette av ren nysgjerrighet og er sikker på at dette ikke ville skade meg. Om det viste seg å ha effekt (den trenger ikke være statistisk signifikant) så hadde det vært fint.

Hypnose *kan* være potensiellt skadelig.

Jeg er ingen ekspert på det, men har grunnleggende utdannelse.

Hypnose brukes også i skolemedisinen og er sånn sett ikke så veldig alternativt.

Regresjon til tidligere live, - tja, det er noe annet. Mange har faktisk blitt hjulpet av det.

Om det er tidligere liv eller bilder vår underbevissthet skaper for å gi mening til amgst, depresjon etc - der får enhver finne sin forklaring.

Men skal man la seg hypnotisere så er det viktig at man velger en autorisert behandler ( tidligere var det i Norge forbudt for andre enn psykologer, leger og tannleger å bruke hypnose).

Hypnose - brukt riktig - er et utmerket verktøy for å behandle visse lidelser. Og riktig utført har det heller ingen bivirkninger.

Om jeg led av angst eller depresjon jeg ikke fant ut av, ville hypnose vært mitt førstevalg ( sammen med samtaleterapi)

Gjest Liza i London

Nei, det kan ikke det. Så slutt med de smilefjesene dine og ikke le av meg. Jeg har hatt kronisk angst i 25 år, det har ødelagt hele livet for meg. Så nei Sør det kan ikke bli verre. Om jeg så døde av det ville det vært verdt å forsøke. Men kommer jeg til å gjøre det? Nei, fordi jeg ikke tror på det. Men hadde jeg hatt muligheten her hvor jeg bor, så hadde jeg nok undersøkt mer og muligens prøvd.

Se mitt innlegg lengre oppe.

Go for it!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...