Sør Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 "i forbindelse med hyponse og bivirkninger kan ingenting bli verre enn det det er nå.." edit: i forbindelse med hyponse og bivirkninger kan ingenting bli verre enn det det er nå FOR MIN DEL. for å få det inn med teskjeer. Vel, jeg tror ikke angst er "verdens verste sykdom" for deg, eller andre, selv om den helt sikkert er jævlig til tider. Og årsaken til at jeg skriver det er selvsagt ikke for å være "slem", men for å påpeke at bivirkninger fra behandling selvsagt kan være enda verre enn det du allerede har, og kan til og med komme i tillegg til det du har nå. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Hypnose *kan* være potensiellt skadelig. Jeg er ingen ekspert på det, men har grunnleggende utdannelse. Hypnose brukes også i skolemedisinen og er sånn sett ikke så veldig alternativt. Regresjon til tidligere live, - tja, det er noe annet. Mange har faktisk blitt hjulpet av det. Om det er tidligere liv eller bilder vår underbevissthet skaper for å gi mening til amgst, depresjon etc - der får enhver finne sin forklaring. Men skal man la seg hypnotisere så er det viktig at man velger en autorisert behandler ( tidligere var det i Norge forbudt for andre enn psykologer, leger og tannleger å bruke hypnose). Hypnose - brukt riktig - er et utmerket verktøy for å behandle visse lidelser. Og riktig utført har det heller ingen bivirkninger. Om jeg led av angst eller depresjon jeg ikke fant ut av, ville hypnose vært mitt førstevalg ( sammen med samtaleterapi) Enig. All behandling kan ha potensielle bivirkninger i tillegg til virkning. Man gjør sine overveininger- og dersom man velger behandling så tar man evt bivirkninger på kjøpet. Når virkningen av medisin på sykdom er god, så bryr mange seg lite om evt bivirkninger. 0 Siter
Gjest skeptisk men hadde prøvd Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Ja, og poenget var at selvsagt finnes det verre ting, selv om det kanskje ikke virker slik, og at man derfor skal være forsiktig med å bagatellisere mulige bivirkninger av behandling. Noe galt med det? Med vennlig hilsen Du har en måte å diskutere på som er veldig merkelig. Når du ikke når igjennom med meninger så begynner du å kverluere og virker "vrien". Istede for å avslutte diskusjonen og si, ok- ja det har jeg ikke tenkt på, så begynner du å terpe på noe annet. Nå ville du ha det til at jeg setter angst øverts på listen over de verste sykdommene på jorden. Noe som er helt feil. Men det du åpenbart ikke klarer å fatte, er at jeg kan kun snakke for meg selv. I den situasjonen jeg lever i, så er angst det aller verste for meg, det ville kostet meg lite/ingenting å forsøke noe annet enn skolemedisin som har forsøkt å kurere meg de siste 25 årene og jeg har aldri blitt bedre. Jeg skjønner ikke hvorfor du MÅ presse deg så frem. Hvorfor kan du ikke bare godta at andre mennesker ser seg om etter andre løsninger og tilbud når skolemedisin ikke lenger virker eller har noe å komme med. Og bivirkninger? Er skolemedisin bivirkningsfri mener du? Er du heldig får du bivirkninger de aldri har hørt om, er du litt heldig får du bivirkninger som kun 1% av de som tar medikamentet har fått. Der er bivirkninger stort sett hele tiden på alt man tar (fortsatt i min situasjon, jeg snakker ikke for andre, jeg har kun min egen erfaring å komme med jeg skjønner du.) 0 Siter
Sør Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Ja, det ble galt i denne settingen. Nei, det er nettopp i slike settinger (hvor folk tror at de kan prøve "hva som helst, siden intet kan være verre enn det de har nå) at det er relevant å påpeke at "jo, det kan det faktisk". Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest skeptisk men hadde prøvd Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Vel, jeg tror ikke angst er "verdens verste sykdom" for deg, eller andre, selv om den helt sikkert er jævlig til tider. Og årsaken til at jeg skriver det er selvsagt ikke for å være "slem", men for å påpeke at bivirkninger fra behandling selvsagt kan være enda verre enn det du allerede har, og kan til og med komme i tillegg til det du har nå. Med vennlig hilsen "for å påpeke at bivirkninger fra behandling selvsagt kan være enda verre enn det du allerede har, og kan til og med komme i tillegg til det du har nå." Du vet veldig lite om min situasjon annet enn det jeg skrev her. Nei det kan ikke bli verre, for femte gang. 0 Siter
Sør Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Du har en måte å diskutere på som er veldig merkelig. Når du ikke når igjennom med meninger så begynner du å kverluere og virker "vrien". Istede for å avslutte diskusjonen og si, ok- ja det har jeg ikke tenkt på, så begynner du å terpe på noe annet. Nå ville du ha det til at jeg setter angst øverts på listen over de verste sykdommene på jorden. Noe som er helt feil. Men det du åpenbart ikke klarer å fatte, er at jeg kan kun snakke for meg selv. I den situasjonen jeg lever i, så er angst det aller verste for meg, det ville kostet meg lite/ingenting å forsøke noe annet enn skolemedisin som har forsøkt å kurere meg de siste 25 årene og jeg har aldri blitt bedre. Jeg skjønner ikke hvorfor du MÅ presse deg så frem. Hvorfor kan du ikke bare godta at andre mennesker ser seg om etter andre løsninger og tilbud når skolemedisin ikke lenger virker eller har noe å komme med. Og bivirkninger? Er skolemedisin bivirkningsfri mener du? Er du heldig får du bivirkninger de aldri har hørt om, er du litt heldig får du bivirkninger som kun 1% av de som tar medikamentet har fått. Der er bivirkninger stort sett hele tiden på alt man tar (fortsatt i min situasjon, jeg snakker ikke for andre, jeg har kun min egen erfaring å komme med jeg skjønner du.) Kan du ikke lese det jeg skriver, i stedet for å argumentere mot noe jeg aldri har sagt? Og nei, jeg har ikke sagt at skolemedisin ikke har bivirkninger. Jeg har sagt at "behandling" KAN muligvis ha bivirkninger som er verre enn angst. Kun det. Det er lite å være uenig i, med mindre man bare må kverulere, og tillegge meg noe jeg ikke har skrevet. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest skeptisk men hadde prøvd Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Forstår du hva "rangere" betyr? Det er når man sier at "Sykdom A" er verre enn "Sykdom B", osv. Enten man snakker om at det er slik for deg, eller slik for alle. Jeg sier ikke at du ikke kan gjøre det, men jeg var uenig i din rangering av at det du har er "verst". Med vennlig hilsen "Forstår du hva "rangere" betyr? Det er når man sier at "Sykdom A" er verre enn "Sykdom B",". Om jeg skjønner hva rangere betyr? Ja. Skjønner du hva nedlatende betyr? Jeg snakker om MIN situasjon. Ikke andres. Jeg har det ikke verst i verden. Jeg snakker om at jeg, min situasjon for meg kan ikke bli verre. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Hypnose *kan* være potensiellt skadelig. Jeg er ingen ekspert på det, men har grunnleggende utdannelse. Hypnose brukes også i skolemedisinen og er sånn sett ikke så veldig alternativt. Regresjon til tidligere live, - tja, det er noe annet. Mange har faktisk blitt hjulpet av det. Om det er tidligere liv eller bilder vår underbevissthet skaper for å gi mening til amgst, depresjon etc - der får enhver finne sin forklaring. Men skal man la seg hypnotisere så er det viktig at man velger en autorisert behandler ( tidligere var det i Norge forbudt for andre enn psykologer, leger og tannleger å bruke hypnose). Hypnose - brukt riktig - er et utmerket verktøy for å behandle visse lidelser. Og riktig utført har det heller ingen bivirkninger. Om jeg led av angst eller depresjon jeg ikke fant ut av, ville hypnose vært mitt førstevalg ( sammen med samtaleterapi) Du har rett, men hvis en ikke tror på positive virkninger henger det ikke på greip å advare mot bivirkninger. 0 Siter
Gjest Liza i London Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Du har rett, men hvis en ikke tror på positive virkninger henger det ikke på greip å advare mot bivirkninger. Helt enig med deg 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Kan du ikke lese det jeg skriver, i stedet for å argumentere mot noe jeg aldri har sagt? Og nei, jeg har ikke sagt at skolemedisin ikke har bivirkninger. Jeg har sagt at "behandling" KAN muligvis ha bivirkninger som er verre enn angst. Kun det. Det er lite å være uenig i, med mindre man bare må kverulere, og tillegge meg noe jeg ikke har skrevet. Med vennlig hilsen Du er på et medisinsk nettsted og det du driver med nå er ikke noe greit. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Hvilket vil si at du bagatelliserer mulige bivirkninger, siden du ikke vet at det er trygt. Med vennlig hilsen Det er greit at du kverulerer med meg, men jeg synes ikke at det er greit at du gjør det overfor en angstrammet person. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Helt enig med deg Fint at du skjønte poenget;-) 0 Siter
Gjest skeptisk men hadde prøvd Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Ja, og poenget var at selvsagt finnes det verre ting, selv om det kanskje ikke virker slik, og at man derfor skal være forsiktig med å bagatellisere mulige bivirkninger av behandling. Noe galt med det? Med vennlig hilsen "Jeg har sagt at "behandling" KAN muligvis ha bivirkninger som er verre enn angst." Nei det kan ikke ha verre bivirkninger enn den angsten jeg har. Og for å være på den sikre siden, så definerer ikke min angst all angst i verden. Jeg har det ikke verst i verden. Jeg snakker kun om meg og min opplevelse. 0 Siter
Gjest skeptisk men hadde prøvd Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Det er greit at du kverulerer med meg, men jeg synes ikke at det er greit at du gjør det overfor en angstrammet person. Fordi jeg må passes på mener du? Jeg er så ømtåelig? Jeg kan gå i stykker tenker du da eller? 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 "Forstår du hva "rangere" betyr? Det er når man sier at "Sykdom A" er verre enn "Sykdom B",". Om jeg skjønner hva rangere betyr? Ja. Skjønner du hva nedlatende betyr? Jeg snakker om MIN situasjon. Ikke andres. Jeg har det ikke verst i verden. Jeg snakker om at jeg, min situasjon for meg kan ikke bli verre. Jeg støtter Liza i London. Du bør prøve hypnotisering. For all del du får aldri Sør til å slutte og vri dette rundt i alle retninger. "Alle andre" forstår poengene dine;-) 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Fordi jeg må passes på mener du? Jeg er så ømtåelig? Jeg kan gå i stykker tenker du da eller? Nei jeg mente ikke noe annet enn at jeg synes Sør går for langt overfor deg. Å kverulere om andres sykdommer er i beste fall dumt, men først og fremst respektløst overfor den syke. 0 Siter
Sør Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Du har rett, men hvis en ikke tror på positive virkninger henger det ikke på greip å advare mot bivirkninger. Selvsagt kan man ha en behandling som ikke har "positive virkninger", men som har "negative virkninger", altså bivirkninger. Det er da ikke noe i veien for det? Om det gjelder for akkurat hypnose er jo en annen diskusjon. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest skeptisk men hadde prøvd Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Nei jeg mente ikke noe annet enn at jeg synes Sør går for langt overfor deg. Å kverulere om andres sykdommer er i beste fall dumt, men først og fremst respektløst overfor den syke. Det gjør ikke noe, la han holde på. Han diskriminerer ihvertfall ingen for han kverulerer med alle uansett sykdom/frisk :-) Jeg blir bare oppgitt over at folk ikke kan fatte jeg selvsagt aldri i verden ville funnet på å si jeg har det verst i verden. Jeg er ikke slik, selvsagt mener jeg ikke det. Jeg har bare min egen erfaring, alle disse årene har det vært meg og skolemedisin som aldri har fungert. Men jeg er ikke dum, jeg betaler jo ikke i dyre dommer for hokus pokus, men jeg er lyttende, skeptisk men åpen til å prøve andre ting, og hvorfor skal jeg ikke få lov til å være det. Alt har bivirkninger, hva så... Nå skal jeg ut på verandaen min så kan dere andre leke med Sør. :-) 0 Siter
Sør Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Det er greit at du kverulerer med meg, men jeg synes ikke at det er greit at du gjør det overfor en angstrammet person. Nuvel, det virker da som om vedkommende kan snakke for seg selv. Jeg har heller ikke "angrepet" vedkommende på noen som helst måte, selv om du forsøker å fremstille det slik. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest skeptisk men hadde prøvd Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Jeg støtter Liza i London. Du bør prøve hypnotisering. For all del du får aldri Sør til å slutte og vri dette rundt i alle retninger. "Alle andre" forstår poengene dine;-) Hehehe har skjønt det. Tviler jeg gjør det men jeg har fått tilbud om å prøve noe annet neste uke som jeg tror kan gjøre godt uansett, rosenmetoden :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.