Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest skeptisk men hadde prøvd
Skrevet

Nuvel, det virker da som om vedkommende kan snakke for seg selv.

Jeg har heller ikke "angrepet" vedkommende på noen som helst måte, selv om du forsøker å fremstille det slik.

Med vennlig hilsen

Nei du angriper ikke. Du er bare nedlatende og ytterst kverluerende mot alt du ikke tror på. Det er du i alle diskusjoner Sør.

Men nå forsvinner jeg

:-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• Avarian

5

• ShitDiddelyDo

2

• Holmes

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda
Skrevet

Det gjør ikke noe, la han holde på. Han diskriminerer ihvertfall ingen for han kverulerer med alle uansett sykdom/frisk :-)

Jeg blir bare oppgitt over at folk ikke kan fatte jeg selvsagt aldri i verden ville funnet på å si jeg har det verst i verden. Jeg er ikke slik, selvsagt mener jeg ikke det. Jeg har bare min egen erfaring, alle disse årene har det vært meg og skolemedisin som aldri har fungert. Men jeg er ikke dum, jeg betaler jo ikke i dyre dommer for hokus pokus, men jeg er lyttende, skeptisk men åpen til å prøve andre ting, og hvorfor skal jeg ikke få lov til å være det. Alt har bivirkninger, hva så...

Nå skal jeg ut på verandaen min så kan dere andre leke med Sør.

Jeg tror jeg skal også gå ut på verandaen, og da blir Sør alene i sandkassen;-)

Skrevet

"Jeg har sagt at "behandling" KAN muligvis ha bivirkninger som er verre enn angst."

Nei det kan ikke ha verre bivirkninger enn den angsten jeg har.

Og for å være på den sikre siden, så definerer ikke min angst all angst i verden. Jeg har det ikke verst i verden. Jeg snakker kun om meg og min opplevelse.

''Nei det kan ikke ha verre bivirkninger enn den angsten jeg har. ''

Så du kan ikke ha det verre enn det du har det nå?

Ikke hvis du fikk en meget smertefull kreft? Ikke hvis du ble smittet av rabies? Ikke hvis....

Jeg har stor respekt for at angst er jævlig, men det er helt sikkert verre ting som kan ramme deg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Forstår du hva "rangere" betyr?

Det er når man sier at "Sykdom A" er verre enn "Sykdom B",".

Om jeg skjønner hva rangere betyr? Ja.

Skjønner du hva nedlatende betyr?

Jeg snakker om MIN situasjon. Ikke andres. Jeg har det ikke verst i verden. Jeg snakker om at jeg, min situasjon for meg kan ikke bli verre.

''min situasjon for meg kan ikke bli verre.''

Ja, jeg har forstått at du mener det.

:rister på hodet:

Skrevet

''Nei det kan ikke ha verre bivirkninger enn den angsten jeg har. ''

Så du kan ikke ha det verre enn det du har det nå?

Ikke hvis du fikk en meget smertefull kreft? Ikke hvis du ble smittet av rabies? Ikke hvis....

Jeg har stor respekt for at angst er jævlig, men det er helt sikkert verre ting som kan ramme deg.

Med vennlig hilsen

Nei. Før da jeg var yngre, absolutt. Nå, nei. Du vet lite om min situasjon og jeg ønsker ikke si mer.

Skrevet

Nei du angriper ikke. Du er bare nedlatende og ytterst kverluerende mot alt du ikke tror på. Det er du i alle diskusjoner Sør.

Men nå forsvinner jeg

Jeg har da ikke angrepet noen.

Jeg har påpekt at bivirkninger kan være verre enn angst, selv om angst er jævlig.

Og jeg kan forsikre deg om at det finnes bivirkninger og sykdommer som er vesentlig verre enn angst (også for deg), selv om du tilsynelatende ikke tror det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''min situasjon for meg kan ikke bli verre.''

Ja, jeg har forstått at du mener det.

:rister på hodet:

Jeg fikk sør til å riste på hodet :-)

Vi tar en fredspipe på den eller?

*tusler ut på verandaen*

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nei, det er nettopp i slike settinger (hvor folk tror at de kan prøve "hva som helst, siden intet kan være verre enn det de har nå) at det er relevant å påpeke at "jo, det kan det faktisk".

Med vennlig hilsen

Det er da du plutselig "trør over en grense " hvor hvor andre ville stoppet. Og så blir du deretter oppfattet som kverulerende.

Skrevet

Det er da du plutselig "trør over en grense " hvor hvor andre ville stoppet. Og så blir du deretter oppfattet som kverulerende.

Nuvel, du er da ikke mindre kverulerende selv. Ei heller mindre nedlatende.

Jeg tror ikke "skeptisk man hadde prøvd" er så skjør at vedkommende ikke tåler å høre at det finnes verre ting i verden enn angst. (Hvilket er omtrent det eneste jeg har påpekt i denne tråden, selv om folk kverulerer om alt annet.)

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ingenting som er galskap lenger. Selv de mest forrykte kan nå trygt stå fram med sine meninger uten å bli sett på som forrykte.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Og ryggplager at du ble knivdrept''

Imponerende logikk!

;-)

Med vennlig hilsen

Ryggplager burde jo også kunne skyldes at du var fotballspiller i England og ble fryktelig hardt taklet i en kamp mot ManU på sekstitallet.

Hvorfor har ikke legen tatt høyde for det?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er ingenting som er galskap lenger. Selv de mest forrykte kan nå trygt stå fram med sine meninger uten å bli sett på som forrykte.

Hehehe, så rett så rett.

Skrevet

Da ble jeg knivdrept i middelaldern... Spennende da :):P

Skrevet

Du har rett, men hvis en ikke tror på positive virkninger henger det ikke på greip å advare mot bivirkninger.

''men hvis en ikke tror på positive virkninger henger det ikke på greip å advare mot bivirkninger.''

Dette er vel nærmest en Erasmus Montanus-logikk.

Det finnes utallige eksempler på at noe som ikke gir en ønsket positiv effekt kan ha en uønsket negativ effekt.

Hvorvidt dette også gjelder f eks hypnose kan nok diskuteres, men de er en annen sak enn dette *prinsippet' som du hevder her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...