Gå til innhold

Jeg samler

Anbefalte innlegg

Gjest hemmeligheten
Skrevet

...på tabletter.. Bommer sterke smertestillende av familimedlemmer (med påskudd av at jeg har hodepine el.l.) Jeg har ikke særlig mye selvmordstanker nå, men fortsetter å samle likevel, av gammel vane kanskje. Begynner å få ganske mange, det er litt skummelt på en måte.. Samtidig fryder jeg meg over denne hemmeligheten min, det gir meg en herlig følelse av kontroll; jeg kan dra fra denne jord når jeg vil. Jeg burde sikkert kaste de, men klarer det ikke... Huff, er så ambivalent.

Så er det at terapeuten min tar ferie nå i to måneder. Det er jo ikke så lenge, men det gir meg likevel en forferdelig angstfølelse. Er det vanlig? Det popper stadig opp varsler i hodet mitt om at noe forferdelig vil skje i løpet av sommeren. Jeg prøver å roe ned meg selv med at det er lite sannsynlig, men går med konstant vondt i magen pga. dette. Men her hjelper det faktisk å tenke på at jeg har jo de tablettene...

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hei!

Man trenger vel ikke tabletter for å ta sitt liv, man kan jo bare ta toget til Stavanger, gå til prekestolen og hoppe ut, det er en mye tryggere måte å dø på hvis man først har bestemt seg. Feks.

Da slipper man også å lure på hvor lang tid det tar å dø for ja man vil dø ganske momentant.

Hva er det for noe fryktelig som kan komme til å skje denne sommeren da? Er det at det er lenge mellom behandlingene?

Det kan jeg skjønne, men sommeren går jo så fort for meg at jeg rekker ikke alltid grue meg før den er over.

Samle tabletter er jo dumt hvis tanken er å ta sitt liv.

Tror jeg ville formidlet hva som er vanskelig istedet.

Det er mange snille mennesker som kan hjelpe en hvis man bare sier hva som er vanskelig, så slipper man å tenke tullete tanker om selvmord. Jeg har tenkt sånne tanker selv, før jeg fikk hjelp på Ullevål Universitetssykehus, hjelpen jeg fikk var diagnosen asperger syndrom. Men jeg tenkte ikke på metoder for å ta mitt liv som ville mislykkes, jeg tenkte på mer sikre metoder, men jeg er glad jeg fikk hjelp istedet, men man må si i fra at man ikke orker mer, for ellers kan ikke andre vite at man har det vondt.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

Hei!

Man trenger vel ikke tabletter for å ta sitt liv, man kan jo bare ta toget til Stavanger, gå til prekestolen og hoppe ut, det er en mye tryggere måte å dø på hvis man først har bestemt seg. Feks.

Da slipper man også å lure på hvor lang tid det tar å dø for ja man vil dø ganske momentant.

Hva er det for noe fryktelig som kan komme til å skje denne sommeren da? Er det at det er lenge mellom behandlingene?

Det kan jeg skjønne, men sommeren går jo så fort for meg at jeg rekker ikke alltid grue meg før den er over.

Det er mange snille mennesker som kan hjelpe en hvis man bare sier hva som er vanskelig, så slipper man å tenke tullete tanker om selvmord. Jeg har tenkt sånne tanker selv, før jeg fikk hjelp på Ullevål Universitetssykehus, hjelpen jeg fikk var diagnosen asperger syndrom. Men jeg tenkte ikke på metoder for å ta mitt liv som ville mislykkes, jeg tenkte på mer sikre metoder, men jeg er glad jeg fikk hjelp istedet, men man må si i fra at man ikke orker mer, for ellers kan ikke andre vite at man har det vondt.

Hvis man ikke har god greie på hva man driver med ender man vel som regel opp med megasmerter, og skadet kropp.

Gjest hemmeligheten
Skrevet

Takk for informasjonen.

Huff, var det feil av meg å skrive dette..ja, var vel det :´(

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Huff, var det feil av meg å skrive dette..ja, var vel det :´(

Nei. Ikke tolk det sånn, da. Jeg var bare litt lei av meg selv. Mine problemer var årsaken.

Gjest hemmeligheten
Skrevet

Hei!

Hei!

Hei, ja du har rett i det. Jeg har vært inne på mange måter å dø før, men å svelge piller er liksom mye enklere enn å hoppe fra et fjell el.l. I alle fall for meg er det det. Men de skal få ligge i fred i skapet. De gjør jo ingen skade når de ligger der.

Nei, det kommer sannsynligvis ikke til å skje noe som helst i løpet av sommeren, det er jo det jeg prøver å si til meg selv også. Men angsten vil ikke gå bort :-(

Gjest hemmeligheten
Skrevet

Nei. Ikke tolk det sånn, da. Jeg var bare litt lei av meg selv. Mine problemer var årsaken.

Ok. Er lei meg selv jeg også.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ok. Er lei meg selv jeg også.

Jeg er lei av å være alene hele tiden, jeg, samtidig som det er problematisk å være med andre og...

Gjest eks_pillesamler
Skrevet

Vil du satse på et bedre liv synes jeg punkt 1 bør være å levere inn tablettene til apoteket.

En må VELGE å satse framover, slik jeg leser dette gjør du det motsatte, som jeg også gjorde tidligere.

Lykke til.

Gjest hemmeligheten
Skrevet

Vil du satse på et bedre liv synes jeg punkt 1 bør være å levere inn tablettene til apoteket.

En må VELGE å satse framover, slik jeg leser dette gjør du det motsatte, som jeg også gjorde tidligere.

Lykke til.

Sant det du skriver...egentlig forstår jeg ikke hvorfor jeg fortsetter å utvide "lageret" nå som jeg ikke går med planer om å ta livet mitt.

Jeg tør ikke levere de til apoteket, må kaste de i do hvis jeg skal kvitte meg med dem.( Noe som vel ikke er lurt mtp. forurensning...finnes det andre måter?) Men det er et stort skritt, og jeg er nok ikke der ennå. Får heller legge de vekk innerst i skapet og slutte å sanke flere.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Sant det du skriver...egentlig forstår jeg ikke hvorfor jeg fortsetter å utvide "lageret" nå som jeg ikke går med planer om å ta livet mitt.

Jeg tør ikke levere de til apoteket, må kaste de i do hvis jeg skal kvitte meg med dem.( Noe som vel ikke er lurt mtp. forurensning...finnes det andre måter?) Men det er et stort skritt, og jeg er nok ikke der ennå. Får heller legge de vekk innerst i skapet og slutte å sanke flere.

Foruresning skal du ikke bry deg om, da piller som folk spiser kommer ut igjen de og. ;-)

Gjest hemmeligheten
Skrevet

Foruresning skal du ikke bry deg om, da piller som folk spiser kommer ut igjen de og. ;-)

Hehe, det tenkte jeg ikke på:-)

Gjest eks_pillesamler
Skrevet

Få tak i noen papirposer, putt pillene i en og flere utpå. Gi hele greia til noen på apoteket og si "her, jeg har noe returmedisin til dere".

Så snur du deg bare og går :)

Bella Dotte
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig at terapeuter tar to måneders ferie. Noen grunn til det?

Skrevet

Legg dem i en pose, og lever dem på apoteket. Bare si at "disse gikk ut på dato", og så ferdig med det. Ingen vil spørre deg om noe, og ingen gidder å kikke i posen din.

Gjør det i morgen, så har du løst problemet, og det blir en god følelse.

Med vennlig hilsen

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hehe, det tenkte jeg ikke på:-)

Dump de i dass først som sist, ikke noe å gruble over.

Gjest hemmeligheten
Skrevet

Få tak i noen papirposer, putt pillene i en og flere utpå. Gi hele greia til noen på apoteket og si "her, jeg har noe returmedisin til dere".

Så snur du deg bare og går :)

Du får det til å høres så enkelt ut :-)

Gjest hemmeligheten
Skrevet

Legg dem i en pose, og lever dem på apoteket. Bare si at "disse gikk ut på dato", og så ferdig med det. Ingen vil spørre deg om noe, og ingen gidder å kikke i posen din.

Gjør det i morgen, så har du løst problemet, og det blir en god følelse.

Med vennlig hilsen

Ja, hadde det vært så enkelt..:-)

Gjest eks_pillesamler
Skrevet

Du får det til å høres så enkelt ut :-)

Jeg vet det er vanskelig, for meg var det som å gi slipp på en redningsplanke, noe jeg syntes var dritskummelt!

Men det ER jo ikke det, det er helt motsatt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...