Gå til innhold

NHD og andre,; trenger en kommentar:o(

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er så knekt
Skrevet

Etter å ha slitt med depresjoner i over ett år, og tidligere ha prøvd ut en seks-sju antidepressiva uten noe virkning, så ble jeg innlagt og fikk 15 ect-behandlinger. Jeg følte at det virket, og hadde for første gang på lenge over tre uker hvor jeg følte meg normal. Det var helt fantastisk, men så kom depresjonen tilbake, og siden dette har det gått veldig mye opp og ned. Jeg er nå blitt temmelig desillusjonert, ser ikke for meg en fremtid lenger eller at jeg kan bli frisk. Jeg spurte psykiateren om jeg ikke kunne få mer ect-behandling, siden jeg egentlig er sikker på at det virket, bare at jeg fikk tilbakefall så raskt. Men han ville ikke det.

Nå er vel lamictal det eneste å kanskje prøve. Jeg har tidligere prøvd cipralex, cipramil, efexor, cymbalta, wellbutrin, tolvon, og går nå på zoloft. Jeg klarer ikke komme meg veldig høyt opp på disse pga sterke bivirkninger, så jeg er på 150 mg på zoloft nå. Den hjelper mot pms, men ikke annet enn det tror jeg. Jeg er nok ikke bipolar, og fikk denne alvorlige depresjonen for snart 15 måneder siden, i kjølvannet av en veldig kraftig avhengighet av sobril, med nedtrapping, abstinenser og alvorlig, dyp depresjon som utløstes. Nå er jeg veldig labil, som er uvant for meg, og veksler mellom normaltilstand og dyp depresjon.

Dette har knekt meg slik. Finnes det noe håp for meg? Eller er noe i hjernen min blitt ødelagt for alltid, siden jeg har hatt depresjonsproblemer i så lang tid nå. Depresjon i 15 måneder!!, da er vel alt håp ute:o( Kan jeg bli bra igjen, eller er livet mitt virkelig slutt?

For å vrenge hjertet mitt så vil jeg egentlig så gjerne leve.

Fortsetter under...

Skrevet

.

Hvor lenge har du gått på zoloft?

Jeg har selv tatt dette 14 dager...og merker allerede positive virkninger...

Gjest Jenta I Ilden
Skrevet

Hei

Det er nok håp for deg og, selv om det kanskje virker håpløst.0

15mnd er lenge, men likevel ikke så lenge - du sier du har svingt siden normal til dypt nede; da ser du jo på en måte at det er et håp og en mulighet til bedring :o)

Uansett hvor håpløst du føler det er, så håper jeg håpet og ønsket om bedring ligger der.

Kanskje Lamictal, ja. Jeg fikk det da jeg hadde prøvd ut en del medisiner først.(jeg var innlagt pga depresjonen-fikk også 15 ect-behandlinger, men jeg følte ikke de funka da).

(det viste seg ett par år etter depresjonen endelig ga slipp at jeg hadde bipolar lidelse)

Det var ikke meninga at innlegget skulle være om meg..

HÅPER virkelig du får hjelp til å få tatt knekken på depresjonen :o)

Gjest surikatt
Skrevet

Har du prøvd Cymbalta? I de dypeste depresjonene har jeg i tillegg fått en lav dose Trillafon

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...