Gå til innhold

Bulimi? behandling?

Anbefalte innlegg

Gjest B-Mia
Skrevet

Jeg er en ung kvinne som lurer på ting som omhandler bulimi. HVEM kan sette diagnosen? (kan fastlegen gjøre det)? Hvordan settes diagnosen? Hva slags behandling (om man skal se bort i fra samtalebehandling) er mest nyttig? Har gått til samtaler i årevis, til lite nytte (desverre). Har tidvis slitt med bulimi. Sist gang jeg slet så ALVORLIG var i 2003/2004. Da gikk jeg ned og ble faktisk "klassifisert" som UNDERVEKTIG. NÅ derimot er jeg NORMALVEKTIG. Men fra januar til idag har "slankekuren" (som startet på en sunn måte) resultert i 15 kilo NED. Jeg har gått fra å ha en SUNN slankemetode, bestående av regelmessig og sunn mat, samt bevegelse. Etterhvert har det utviklet seg til å bli spising (noen ganger overspising) og spying/trening. Eller at jeg spiser minimalt/ingenting. Og/eller trener en hel del. Med andre ord, det varierer. Det jeg nå har innsett er at JEG TRENGER HJELP. Aner bare ikke hvordan. Er på kanten til å bare ende det hele, da jeg er utslitt på alle slags vis. Og jeg skammer meg. Skammer meg over å eventuelt måtte fortelle dette til noen, i redsel for å ikke bli tatt på alvor. Jeg er/ser jo sunn ut, men er samtidig ikke det. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har noen råd til meg?

Gjest MenMenMen
Skrevet

Gjør et nettsøk på spiseforstyrrelse+landsdel/sted. Vil ellers anbefale iks.no.

Lurer faktisk på det samme selv, ingen hjelp å få hos mine behandlere, ingen kompetanse jo!

Skrevet

Har du vurdert en selvhjelpsgruppe?

Jeg har en venninne som var på Modum Bad og avdelingen for spiseforstyrrelser for et år siden. Hun deltok i gruppe, og jeg tror det varte i 2-3 måneder. Hun fikk ikke sånn kjempebra utbytte men det var mange faktorer som spiller inn for at en skal bli bra på sikt. Men jeg har inntrykk av at det er svært kompetente folk som jobber der, men jobben fortsetter også når en har kommet hjem.

Hun fikk plass veldig fort, er det noe du kunne vurdert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...