Gjest Vet lite om Vival Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Har et par vival liggende ,etter det legene mente var et angstanfall for noen måneder siden. Føler meg helt fin og trenger dem ikke. Men nå ska jeg for første gang ut å fly alene. Litt flyredd. Tenker og bruke Vivalen på flyturen. Men så lurer jeg...blir jeg helt neddopa/sløv? Fare for et jeg ikke greier å gjøre rede for meg selv å finne frem til hotellet når vi lander? Det ønsker jeg heller ikke:-) 0 Siter
Tristana Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Du blir nok ikke så nedopet. Vival er ikke SÅ sterkt. Tar du en før du går ombord på flyet vil du roe deg ned, sånn at angsten ikke er så plagsom når flyet letter. 0 Siter
Sør Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Heng et skilt rundt nakken, med navn, telefonnummer og adressen til hotellet du skal til! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Kalevaala Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Jeg har tatt vival mot flyskrekk og følte meg ikke dopet. Den tok bare toppen av skrekken og sørget for en mer behagelig tur. Jeg bruker aldri andre beroligende medisiner. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Vi reagerer ulikt. Har du tatt Vival før så du vet hvordan du reagerer? Første gang jeg fikk noe mot flyskrekk som tenåring, rådet legen meg til å ta en tablett en ettermiddag for å se hvordan det påvirket meg. Slik ville det bli letter å forholde seg til å ta det mot flyskrekken. Å teste slik er ikke farlig, så lenge det er ei pille. Du risikerer å bli litt susete, så det er lurt å gjøre det år du ikke skal noe av viktighet. MANGE tar Vival eller Sobril mot flyskrekk. Sannsynligvis blir du ikke så bortreist at du går på galt fly ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Skjønner ikke hvordan medisiner skal hjelpe deg mot flyskrekk. Du sitter i en blikkboks tusenvis av meter over havet, og går det galt vil ikke Vival hjelpe deg en tuddel. Jeg vil heller anbefale en pute av den typen du kjøper på flyplassen og som gjør at hodet er i en behagelig stilling hele turen. Koster i underkant av hundrelappen på Gardermoen. Jeg har ikke lest bruksanvisningen, men jeg tror den skal ta imot for eventuelle støt hvis det går skikkelig galt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Skjønner ikke hvordan medisiner skal hjelpe deg mot flyskrekk. Du sitter i en blikkboks tusenvis av meter over havet, og går det galt vil ikke Vival hjelpe deg en tuddel. Jeg vil heller anbefale en pute av den typen du kjøper på flyplassen og som gjør at hodet er i en behagelig stilling hele turen. Koster i underkant av hundrelappen på Gardermoen. Jeg har ikke lest bruksanvisningen, men jeg tror den skal ta imot for eventuelle støt hvis det går skikkelig galt. ''Skjønner ikke hvordan medisiner skal hjelpe deg mot flyskrekk. Du sitter i en blikkboks tusenvis av meter over havet, og går det galt vil ikke Vival hjelpe deg en tuddel'' Nei, det er ganske tydelig at du overhodet ikke skjønner hva flyskrekk eller angst er :-). 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Det er ekstremt sjelden at voksne blir "neddopa" av 5-10 mg Vival. 0 Siter
Gjest Vet lite om Vival Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Skjønner ikke hvordan medisiner skal hjelpe deg mot flyskrekk. Du sitter i en blikkboks tusenvis av meter over havet, og går det galt vil ikke Vival hjelpe deg en tuddel. Jeg vil heller anbefale en pute av den typen du kjøper på flyplassen og som gjør at hodet er i en behagelig stilling hele turen. Koster i underkant av hundrelappen på Gardermoen. Jeg har ikke lest bruksanvisningen, men jeg tror den skal ta imot for eventuelle støt hvis det går skikkelig galt. Takk for oppmuntrende ord:-) Ikke akkurat sittestillingen som plager meg på en tur over til Dublin. 0 Siter
Gjest Vet lite om Vival Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Det er ekstremt sjelden at voksne blir "neddopa" av 5-10 mg Vival. Takk. Da tar jeg sjansen og håper på en fin tur. 0 Siter
Gjest Vet lite om Vival Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Vi reagerer ulikt. Har du tatt Vival før så du vet hvordan du reagerer? Første gang jeg fikk noe mot flyskrekk som tenåring, rådet legen meg til å ta en tablett en ettermiddag for å se hvordan det påvirket meg. Slik ville det bli letter å forholde seg til å ta det mot flyskrekken. Å teste slik er ikke farlig, så lenge det er ei pille. Du risikerer å bli litt susete, så det er lurt å gjøre det år du ikke skal noe av viktighet. MANGE tar Vival eller Sobril mot flyskrekk. Sannsynligvis blir du ikke så bortreist at du går på galt fly ;-) Satser på å finne flyet og hotellet:-) Har kun tatt en Vival i hele mitt liv. Da lå jeg i senga og merka lite. 0 Siter
Gjest Vet lite om Vival Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Jeg har tatt vival mot flyskrekk og følte meg ikke dopet. Den tok bare toppen av skrekken og sørget for en mer behagelig tur. Jeg bruker aldri andre beroligende medisiner. Høres fint ut. Bruker ikke andre medisiner jeg heller, derfor skeptisk. 0 Siter
Gjest Vet lite om Vival Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Du blir nok ikke så nedopet. Vival er ikke SÅ sterkt. Tar du en før du går ombord på flyet vil du roe deg ned, sånn at angsten ikke er så plagsom når flyet letter. Godt å høre det. 0 Siter
Gjest Vet lite om Vival Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Heng et skilt rundt nakken, med navn, telefonnummer og adressen til hotellet du skal til! ;-) Med vennlig hilsen God ide;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 ''Skjønner ikke hvordan medisiner skal hjelpe deg mot flyskrekk. Du sitter i en blikkboks tusenvis av meter over havet, og går det galt vil ikke Vival hjelpe deg en tuddel'' Nei, det er ganske tydelig at du overhodet ikke skjønner hva flyskrekk eller angst er :-). Åhjoda, det gjør jeg. Jeg har hatt flyskrekk selv. Jeg tok ikke sjansen på å fly før i 2003 eller noe sånt, og sneik meg unna Syden-turer flere ganger med syltynne unnskyldninger fordi jeg ikke ville fly. Og jeg vet også hva angst er. Det som reddet meg i starten var Cognac før turen. Etter hvert gikk det seg til, og nå kan jeg fly helt uten alkohol. Nå som jeg har letta en del dusin ganger uten at det har gått galt, går det greit. Jeg vil altså anbefale alkohol (med mindre man er av typen som rabler helt av alkohol - da er det kanskje ikke så lurt). Jeg vet bare ikke hvor lurt det er å anbefale alkohol på psykiatriforumet, så jeg holdt kjeft og spøkte litt i stedet, men for meg var det tingen. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Takk for oppmuntrende ord:-) Ikke akkurat sittestillingen som plager meg på en tur over til Dublin. God tur! 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Jeg bruker Vival når jeg skal fly, og jeg tar 2 av mine 2 mg's tabletter 30 minutter før flyet skal lette. Det gjør at jeg ikke har den sykt harde knuten i magen, jeg sitter ikke og holder meg knallhardt fast i armlenet - jeg er roligere. Jeg er definitivt ikke sløvet eller dopet, men jeg er nøye på å ikke innta alkohol før det har gått minst 6 timer fra jeg tok tablettene. Vival gjør meg roligere, altså, ikke noe annet. 0 Siter
Gjest Vet lite om Vival Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Jeg bruker Vival når jeg skal fly, og jeg tar 2 av mine 2 mg's tabletter 30 minutter før flyet skal lette. Det gjør at jeg ikke har den sykt harde knuten i magen, jeg sitter ikke og holder meg knallhardt fast i armlenet - jeg er roligere. Jeg er definitivt ikke sløvet eller dopet, men jeg er nøye på å ikke innta alkohol før det har gått minst 6 timer fra jeg tok tablettene. Vival gjør meg roligere, altså, ikke noe annet. Høres flott ut. Gleder meg litt til Dublin turen nå:-) 0 Siter
Gjest ffaktisk Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 ''Skjønner ikke hvordan medisiner skal hjelpe deg mot flyskrekk. Du sitter i en blikkboks tusenvis av meter over havet, og går det galt vil ikke Vival hjelpe deg en tuddel'' Nei, det er ganske tydelig at du overhodet ikke skjønner hva flyskrekk eller angst er :-). Jo, det tror jeg han gjør i den grad en som ikke har flyskrekk kan forstå.. Men dette var en typisk kognitiv eller metakognitiv tilnærming til flyskrekkproblemproblematikken. Og han har jo rett. Jeg synes det var et særdeles fornuftig svar til en med flyskrekk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.