Gjest jeg er så knekt Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Du har uttalt at du mener paralgin forte er en drittmedisin, eller noe slikt, ved en tidligere anledning. Kan du utdype litt hva du mener med det? Jeg er den som har skrevet innlegget hvor jeg søker etter en kommentar lenger her nede. Jeg har sluttet med alt av benzo og liknende stoffer, men bruker en del paralgin forte. Litt sånn av og på, i snitt en til to pr.dag, i perioder mer, andre mindre. Er det mulig at dette på noen måte kan føre til økt angst og uro, eller sågar tristhet? Jeg tar det for smerter, men må nok innrømme at jeg innimellom også bruker det for å dempe angst og uro, men det er kanskje ikke så lurt. Jeg er ikke redd for levra, da mengden av paracetamol ikke bruker å være for høy. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 Hvis du er vant til PF, vil du føle ubehag om du ikke får det. Det trenger ikke være heavy abstinenser, men ubehag som tristhet og vanskelige følelser, uro, rastløshet, angst. Å bruke det for å dempe angst er ingen god strategi i alle fall. Da er det veldig mye lettere å få et avhengighetsforhold i større eller mindre grad. Den som kan hjelpe deg ut her er nok fastlegen din. Få en nedtrappingsplan, diskuter strategier for å takle denne. Hva kan du gjøre for å få mindre sug etter effekten av PF? Hvordan kan du takle suget? For mye paracetamol er ikke sunt, som du selv sier. Det sliter på levra, men er man uheldig kan man og utvikle medikamentrelatert hodepine av det. Siden jeg tross alt ikke er lege, så gir jeg deg en sterk oppfordring om å kontakte en. Enten fastlege eller ev. psykiater. 0 Siter
Gjest jeg er så knekt Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Hvis du er vant til PF, vil du føle ubehag om du ikke får det. Det trenger ikke være heavy abstinenser, men ubehag som tristhet og vanskelige følelser, uro, rastløshet, angst. Å bruke det for å dempe angst er ingen god strategi i alle fall. Da er det veldig mye lettere å få et avhengighetsforhold i større eller mindre grad. Den som kan hjelpe deg ut her er nok fastlegen din. Få en nedtrappingsplan, diskuter strategier for å takle denne. Hva kan du gjøre for å få mindre sug etter effekten av PF? Hvordan kan du takle suget? For mye paracetamol er ikke sunt, som du selv sier. Det sliter på levra, men er man uheldig kan man og utvikle medikamentrelatert hodepine av det. Siden jeg tross alt ikke er lege, så gir jeg deg en sterk oppfordring om å kontakte en. Enten fastlege eller ev. psykiater. Hei Nerda. Tusen takk for at du gadd svare meg. Ja, jeg har nok litt abstinenser, skyhøy angst, deprimert, nattesvette og diare, og i dag har jeg drukket litt for første gang for å døyve angst. Bare et par cidere altså, og det gjør jo folk i sommersola. Jeg er ikke glad i alkoholrusen, liker slitt ikke virkningen, så det er en midlertidig måte å døyve den verste angsten på. Jeg våknet opp og holdt på å klikke av angst:o(. Men vil kutte ned på p. forten. Jeg tror jeg har lurt meg selv. Jeg har hoppet over enkeltdager uten abstinenser og tenkt at det betydde at jeg ikke var avhengig, men kanskje jeg har hatt en uheldig toleranseabstinens hele veien. Jeg sklal bli helt fri for den typen stoffer, jeg trenger det egentlig ikke for smertene. Jeg kan finne noe annet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Hvis du er vant til PF, vil du føle ubehag om du ikke får det. Det trenger ikke være heavy abstinenser, men ubehag som tristhet og vanskelige følelser, uro, rastløshet, angst. Å bruke det for å dempe angst er ingen god strategi i alle fall. Da er det veldig mye lettere å få et avhengighetsforhold i større eller mindre grad. Den som kan hjelpe deg ut her er nok fastlegen din. Få en nedtrappingsplan, diskuter strategier for å takle denne. Hva kan du gjøre for å få mindre sug etter effekten av PF? Hvordan kan du takle suget? For mye paracetamol er ikke sunt, som du selv sier. Det sliter på levra, men er man uheldig kan man og utvikle medikamentrelatert hodepine av det. Siden jeg tross alt ikke er lege, så gir jeg deg en sterk oppfordring om å kontakte en. Enten fastlege eller ev. psykiater. Støtter ditt innlegg. Helt i tråd med hvordan jeg tenker. 0 Siter
Gjest jeg er så knekt Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Støtter ditt innlegg. Helt i tråd med hvordan jeg tenker. Takk for svar. Jeg har tenkt mye de siste dagene. Jeg tar et kraftig oppgjør med meg selv med denne bruken min av paralgin forte. Jeg har bare lurt meg selv, og det er grense for hvor lenge en kan gjøre det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.