Gå til innhold

Hatt du tatt ut penger i dag?

Anbefalte innlegg

Transportstreik er litt morsomt, fordi ingen egentlig vet hva det blir mangel på. Dermed er det mange som går amok i butikkene - som i hvert fall ryddet hyllene.

Det var (fare for?) transportstreik mens junior var liten, det må ha vært ca. 2001. Da kjøpte jeg to pakker bleier i stedet for bare en. Akkurat det ville jeg helst ikke gå tom for. Men jeg tror ikke det ble noen streik.

Ellers er langvarig polstreik litt underholdende, fordi det illegale distribusjonsapparatet plutselig blir synlig. Husker det kom en varebil hver fredag til en parkeringsplass ved noen store bedrifter like ved der jeg jobbet før (utenfor sentrum). Fiskebilen og spritbilen, liksom...

*S*

Hørte en historie fra under den store polstreiken: På et serveringssted i Oslo (kanskje Engebret?) rasjonerte de på alkoholen, og lot førjulsgjestene få max én akevitt hver, og kun til dem som spiste lutefisk.

Det var en fast herregjeng som gikk ut og spiste julemat hvert år. En av dem kjøpte aldri lutefisk, men dette året bet han i det sure eplet og bestilte mat han egentlig ikke var så veldig begesitret for - rett og slett for å få akevitten :-)

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

10

• morsan

7

• tzatziki1365380058

5

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

tzatziki1365380058

Nei, jeg hadde penger etter at ungene har solgt lodd. Dessuten har jeg en gnien 11-åring i huset, så jeg kan sikkert låne kontanter av ham hvis det kniper. -er litt redd han tar skyhøy rente bare...

''Nei, jeg hadde penger etter at ungene har solgt lodd''

????

Solgte de lodd til inntekt for deg?

Gjest Elextra

????

''Solgte de lodd til inntekt for deg?

''

Når korpset eller idrettslaget her selger lodd, leveres loddbøkene inn etterpå og salgssummen overføres til korpsets/idrettslagets konto, mens foreldrene beholder kontantene. Tipper det samme var tilfellet her, ikke at inntektene gikk til foreldrene :-).

????

Mulig du tuller, men uansett: Det er ikke vanlig at man leverer mynthaugen etter loddsalget til kassereren i korpset, idrettslaget eller hva det nå er. Man får en giro, og så beholder man inntektene / kontantene selv.

På den måten kan man også enkelt velge om man faktisk vil selge loddene eller bare beholde dem selv og betale regningen.

Annonse

????

nei, det foregår slik:

ungene får en loddbok pluss et ark der det står et kontonummer. Så setter vi penger inn på den kontoen, ungene selger alle loddene og vi får pengene tilbake. vips så har vi 1.000,- cash.

Gjest Tatjana

Transportstreik er litt morsomt, fordi ingen egentlig vet hva det blir mangel på. Dermed er det mange som går amok i butikkene - som i hvert fall ryddet hyllene.

Det var (fare for?) transportstreik mens junior var liten, det må ha vært ca. 2001. Da kjøpte jeg to pakker bleier i stedet for bare en. Akkurat det ville jeg helst ikke gå tom for. Men jeg tror ikke det ble noen streik.

Ellers er langvarig polstreik litt underholdende, fordi det illegale distribusjonsapparatet plutselig blir synlig. Husker det kom en varebil hver fredag til en parkeringsplass ved noen store bedrifter like ved der jeg jobbet før (utenfor sentrum). Fiskebilen og spritbilen, liksom...

Det var fare for transportstreik da en av mine eldste var små også, jeg husker ikke når. Barnet mitt var så lite at jeg fortsatt fullammet, men min bestemor var fullstendig hysterisk og ringte meg flere ganger om dagen. Hun ville få meg til å gå i butikken og hamstre melk! av alle ting. For det gikk jo ikke an å være uten melk i huset når man har baby... Hadde hun bodd litt nærmere hadde hun sikkert kjøpt inn melk og kommet med til meg.

Det hører med til historien at hverken mannen eller jeg er noen store melkedrikkere, og jeg spurte henne hva vi skulle gjøre med all melka. Babyen fikk jo ikke butikkmelk. Hun foreslo å fryse den ned...

Mulig du tuller, men uansett: Det er ikke vanlig at man leverer mynthaugen etter loddsalget til kassereren i korpset, idrettslaget eller hva det nå er. Man får en giro, og så beholder man inntektene / kontantene selv.

På den måten kan man også enkelt velge om man faktisk vil selge loddene eller bare beholde dem selv og betale regningen.

''Mulig du tuller, men uansett: Det er ikke vanlig at man leverer mynthaugen etter loddsalget til kassereren i korpset, idrettslaget eller hva det nå er. ''

Nei, her har det definitivt skjedd ting siden jeg gikk rundt og solgte lodd for 35 år siden :-) Da ble myntene levert tilbake i en plastpose!

Det var fare for transportstreik da en av mine eldste var små også, jeg husker ikke når. Barnet mitt var så lite at jeg fortsatt fullammet, men min bestemor var fullstendig hysterisk og ringte meg flere ganger om dagen. Hun ville få meg til å gå i butikken og hamstre melk! av alle ting. For det gikk jo ikke an å være uten melk i huset når man har baby... Hadde hun bodd litt nærmere hadde hun sikkert kjøpt inn melk og kommet med til meg.

Det hører med til historien at hverken mannen eller jeg er noen store melkedrikkere, og jeg spurte henne hva vi skulle gjøre med all melka. Babyen fikk jo ikke butikkmelk. Hun foreslo å fryse den ned...

''men min bestemor var fullstendig hysterisk ''

Apropos hysteriske folk under streik:

''Småbarnsmor frastjålet dopapir av eldre par

Da pakken med 96 ruller dopapir datt av handlevognen, dukket et eldre par opp.''

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article791951.ece

Gjest Tatjana

''men min bestemor var fullstendig hysterisk ''

Apropos hysteriske folk under streik:

''Småbarnsmor frastjålet dopapir av eldre par

Da pakken med 96 ruller dopapir datt av handlevognen, dukket et eldre par opp.''

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article791951.ece

*måper*

Jeg kommer ikke over at folk kan finne på å gjøre seg til kjeltring for slikt...

tzatziki1365380058

nei, det foregår slik:

ungene får en loddbok pluss et ark der det står et kontonummer. Så setter vi penger inn på den kontoen, ungene selger alle loddene og vi får pengene tilbake. vips så har vi 1.000,- cash.

Å sånn nå :) Her leveres pengene.Begynte å lure på om det var noe vi ikke hadde fått med oss,men var visst ikke det. De andre leverer også penger.

Unntaket var forresten noe julepapir-pakker vi måtte selge før jul i fjor. Da betalte vi bare inn på konto.

tzatziki1365380058

Hehe, jeg tulla ikke. Skjønte ingenting, siden det ikke er sånn her vi bor - her leveres pengene.

Annonse

tzatziki1365380058

''Solgte de lodd til inntekt for deg?

''

Når korpset eller idrettslaget her selger lodd, leveres loddbøkene inn etterpå og salgssummen overføres til korpsets/idrettslagets konto, mens foreldrene beholder kontantene. Tipper det samme var tilfellet her, ikke at inntektene gikk til foreldrene :-).

Hehe, ja jeg skjønte det etter GAs oppklaring. Det er (vanligvis) ikke sånn her, så dette var nytt for meg.

Nordmenn har et hysterisk forhold til melk. Sier man "mulig melkestreik" i radioen midt på formiddagen, løper alle pensjonistene til butikken og kjøper 4 liter hver, slik at det er tomt når barnefamiliene er på vei hjem noen timer senere.

Moren min kjørte beinhard melketvang da jeg vokste opp. Det var ikke fri når vi var på ferie, heller. Jeg har drukket mye vond melk, f.eks. i utlandet der de ikke skjønner at den skal være kald...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...