Gå til innhold

Bekymret for legetime

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymringer
Skrevet

Fastlegen min er bortreist og har en time til vikaren hans snart. Jeg har diagnosen pedofili og fastlegen min vet dette. Det var han som henviste meg til psykolog så jeg går i behandling for bl.a. dette. Men dette er noe som er veldig ubehagelig å fortelle et nytt menneske om, og er så bekymret for at det er en uerfaren vikar som tror han/hun har meldeplikt eller noe.

Har jeg noen grunn til å være bekymret for det? Gråter nesten av tanken på at det blir et vanskelig møte.

Skrevet

Kan du ikke utsette legebesøket til din faste lege er tilbake? Medisiner du har fått før kan du få igjen ved å ta en tlf. samtale, eller som jeg, bestille de på nettsiden til legesenteret.

Gjest Merlen
Skrevet

Enig med JSZ. Ville utsatt dette om mulig.

Gjest Bekymringer
Skrevet

Kan du ikke utsette legebesøket til din faste lege er tilbake? Medisiner du har fått før kan du få igjen ved å ta en tlf. samtale, eller som jeg, bestille de på nettsiden til legesenteret.

Jeg skal vurdere å utsette det. Men synes det er synd hvis jeg må bekymre meg hver gang dette skjer, så hadde vært greit med en slags beroligelse om at det går bra.

Gjest Merlen
Skrevet

Jeg skal vurdere å utsette det. Men synes det er synd hvis jeg må bekymre meg hver gang dette skjer, så hadde vært greit med en slags beroligelse om at det går bra.

Men om ikke legebesøket har med dette å gjøre, så kan du få legen din til å reservere denne informasjonen slik at ikke andre kan lese den.

Gjest Bekymringer
Skrevet

Men om ikke legebesøket har med dette å gjøre, så kan du få legen din til å reservere denne informasjonen slik at ikke andre kan lese den.

Det er for sent, for legen min har allerede dratt. For å være ærlig så vet jeg ikke helt hva timen handler om. Jeg drar regelmessig til fastlegen fordi han skal følge meg og høre hvordan det går i psykologbehandlingen. Så det er en slags "kontroll", eller checkpoint eller hva jeg skal kalle det.

Kanskje dette er meningsløst å gjøre med en vikar. Men likevel føler jeg behov for å få denne regelmessige oppfølgingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...