Gå til innhold

Oppstart seroquel etter protest

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless
Skrevet

Ingvar Wilhelmsen (google om du ikke vet) underviser mye og har mange gullkorn. Et av de, som han noen ganger må si til pasientene, er "du trenger ikke gå her for min skyld".

Å sabotere behandlingen går kun ut over deg, og det er kun deg selv du narer.

Det er nok sant, skal google han også. Men jeg har vært ganske selvdestruktiv i flere år, og ødelagt samboerforhold pga det også. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forklare det med ord, i stedet for gjennom atferd.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• frosken

3

• lealaus

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nevertheless
Skrevet

Ingvar Wilhelmsen (google om du ikke vet) underviser mye og har mange gullkorn. Et av de, som han noen ganger må si til pasientene, er "du trenger ikke gå her for min skyld".

Å sabotere behandlingen går kun ut over deg, og det er kun deg selv du narer.

Håper ikke jeg fremstår dum her, for det er jeg ikke. Jeg funderer på om man kan være emosjonelt umoden (som et barn), men være kognitivt velutviklet. At det kan være på 2 forskjellige stadier på en måte.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Jeg håper jo at behandlere ikke lar seg provosere egentlig. Eller...jeg var kanskje ute etter litt...."strid" med henne, men den følelsen har roet seg nå. Det kan snu fort mellom å føle meg nær henne, og være ordentlig motstander.

Tror omsorg er stikkordet ja, men også som i mitt forrige forhold, så fremprovoserte jeg sinne og kjeft i stedet. Har ikke helt skjønt det der.

''Jeg håper jo at behandlere ikke lar seg provosere egentlig''

Det er nok helst jeg som ikke hadde egnet meg som psykolog, så hun blir nok ikke sint, men hun vil heller ikke føle skyld.

Så lenge hun har gitt deg resept på de medisinene du trenger, har hun gjort jobben sin. Hun kan ikke være hjemme hos alle pasientene sine for å passe på.

Det er umodent av deg og tro det. Til og med min sønn skjønte fra han var 11 hvor viktige medisinene var for han og han har satt sprøyte på selv i fra denne alederen hver uke. Noen ganger må jeg minne han på det.Jeg liker å ha kontrollen, selv om jeg egentlig vet at han fikser dette selv. Vi vet at legen ikke er ansvarlig. Han har allerede gjort en kjempejobb. Nå er det opp til oss og følge opp.

''Tror omsorg er stikkordet ja, men også som i mitt forrige forhold, så fremprovoserte jeg sinne og kjeft i stedet. Har ikke helt skjønt det der''

Det er forståelig hvis du holdt på på samme måte. Nå kjenner ikke jeg deg, men du må gi omsorg for å få omsorg. Dette gjelder alle som er voksne.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Håper ikke jeg fremstår dum her, for det er jeg ikke. Jeg funderer på om man kan være emosjonelt umoden (som et barn), men være kognitivt velutviklet. At det kan være på 2 forskjellige stadier på en måte.

Ja, det kan man. Det var meget godt beskrevet, og det er nettopp det som er kjernen i personlighetsforstyrrelsen.

En ting, blant flere, en kan prøve å gjøre, er å se varselsignalet og prøve å avstå fra barnslig adferd når de barnslige/umodne emosjonene kommer.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Ja, det kan man. Det var meget godt beskrevet, og det er nettopp det som er kjernen i personlighetsforstyrrelsen.

En ting, blant flere, en kan prøve å gjøre, er å se varselsignalet og prøve å avstå fra barnslig adferd når de barnslige/umodne emosjonene kommer.

Ja, det skal jeg prøve på. Har tenkt på det før også, men oppdaget atferden først når det var for sent. Husker jeg ble litt skuffet over meg selv da jeg truet sjefen med å slutte fordi det var uklart om jeg skulle få fast stilling. Da skjønte jeg med engang at jeg hadde brukt det dårlig utpresning-kortet og angret meg.

Gjest Nevertheless
Skrevet

''Jeg håper jo at behandlere ikke lar seg provosere egentlig''

Det er nok helst jeg som ikke hadde egnet meg som psykolog, så hun blir nok ikke sint, men hun vil heller ikke føle skyld.

Så lenge hun har gitt deg resept på de medisinene du trenger, har hun gjort jobben sin. Hun kan ikke være hjemme hos alle pasientene sine for å passe på.

Det er umodent av deg og tro det. Til og med min sønn skjønte fra han var 11 hvor viktige medisinene var for han og han har satt sprøyte på selv i fra denne alederen hver uke. Noen ganger må jeg minne han på det.Jeg liker å ha kontrollen, selv om jeg egentlig vet at han fikser dette selv. Vi vet at legen ikke er ansvarlig. Han har allerede gjort en kjempejobb. Nå er det opp til oss og følge opp.

''Tror omsorg er stikkordet ja, men også som i mitt forrige forhold, så fremprovoserte jeg sinne og kjeft i stedet. Har ikke helt skjønt det der''

Det er forståelig hvis du holdt på på samme måte. Nå kjenner ikke jeg deg, men du må gi omsorg for å få omsorg. Dette gjelder alle som er voksne.

Hvordan får du til sånn kopiering av svar?

Det kan hende at jeg føler jeg er som en 11 år gammel gutt som hadde trengt den mammaen som passet på. Men jeg håper jeg greier å ta mer ansvar, for sånn er det jo ikke.

Jeg kan å gi omsorg, men i forhold og sånn trenger jeg hele tiden bekreftelse på være likt, og drev kanskje å testet ut hvor sterkt forholdet var, og det raknet det jo av selvsagt. Det ble litt sånn at all oppmerksomhet ble god oppmerksomhet, enten det var omsorg eller kjefting og skriking.

Annonse

Skrevet

Det kan hende at jeg føler jeg er som en 11 år gammel gutt som hadde trengt den mammaen som passet på. Men jeg håper jeg greier å ta mer ansvar, for sånn er det jo ikke.

Jeg kan å gi omsorg, men i forhold og sånn trenger jeg hele tiden bekreftelse på være likt, og drev kanskje å testet ut hvor sterkt forholdet var, og det raknet det jo av selvsagt. Det ble litt sånn at all oppmerksomhet ble god oppmerksomhet, enten det var omsorg eller kjefting og skriking.

''Hvordan får du til sånn kopiering av svar?''

Du kopierer det du vil sitere, klikker på "svar på innlegg" og skriver så to fnutter (på *-tasten ved siden av æ-tasten) og limer inn teksten og så to fnutter til etter teksten. Ikke anførselstegn som på 2-tasten og ikke mellomrom mellom fnuttene. :o)

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Da vet du jo hvor problemet ligger :-)

Jeg holder skifttasten nede, mens jeg dobbelttrykker på tasten til venstre for entertasten.

Skrevet

Da vet du jo hvor problemet ligger :-)

Jeg holder skifttasten nede, mens jeg dobbelttrykker på tasten til venstre for entertasten.

''Jeg holder skifttasten nede, mens jeg dobbelttrykker på tasten til venstre for entertasten.''

Men da får du jo to *? Hos meg er i alle fall fnutten det "vanlige" tegnet på den tasten og * det jeg får om jeg trykker shift i tillegg.

Gjest Nevertheless
Skrevet

''Hvordan får du til sånn kopiering av svar?''

Du kopierer det du vil sitere, klikker på "svar på innlegg" og skriver så to fnutter (på *-tasten ved siden av æ-tasten) og limer inn teksten og så to fnutter til etter teksten. Ikke anførselstegn som på 2-tasten og ikke mellomrom mellom fnuttene. :o)

**Du kopierer det du vil sitere, klikker på "svar på innlegg" og skriver så to fnutter (på *-tasten ved siden av æ-tasten) og limer inn teksten og så to fnutter til etter teksten. Ikke anførselstegn som på 2-tasten og ikke mellomrom mellom fnuttene. :o**

Sånne fnutter? :P

Skrevet

**Du kopierer det du vil sitere, klikker på "svar på innlegg" og skriver så to fnutter (på *-tasten ved siden av æ-tasten) og limer inn teksten og så to fnutter til etter teksten. Ikke anførselstegn som på 2-tasten og ikke mellomrom mellom fnuttene. :o**

Sånne fnutter? :P

Nei, det er stjerner. Fnutter ser sånn ut: ' og to sånne ser sånn ut: ''

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

''Jeg holder skifttasten nede, mens jeg dobbelttrykker på tasten til venstre for entertasten.''

Men da får du jo to *? Hos meg er i alle fall fnutten det "vanlige" tegnet på den tasten og * det jeg får om jeg trykker shift i tillegg.

Du har rett ;o) Jeg holder _ikke_ skifttasten nede:-)

Gjest Nevertheless
Skrevet

Nei, det er stjerner. Fnutter ser sånn ut: ' og to sånne ser sånn ut: ''

''Nei, det er stjerner. Fnutter ser sånn ut: ' og to sånne ser sånn ut: '' ''

Sånn da?

Annonse

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Sånn da?

Sånn ja :-)

Skrevet

Sånn da?

*nikker* Se der, ja! :o)

Skrevet

Sånn da?

Nå har du bestått DOL-eksamen :-)

Den er ikke selvforklarende den siteringsmetoden her.

Gjest emosjoner
Skrevet

''

En ting, blant flere, en kan prøve å gjøre, er å se varselsignalet og prøve å avstå fra barnslig adferd når de barnslige/umodne emosjonene kommer.''

Handler det mest om hvilke konsekvenser emosjonene får for personen eller er emosjonene i seg selv også et tegn på PF?

Jeg har impulskontroll og avstår fra barnslig atferd. Men når jeg først får kraftige følelsesutbrudd så kommer det ofte svært mange destruktive tanker i hodet mitt. Jeg har nesten alltid klart å stå i det uten å bli destruktiv. Kan jeg ha en eupf i hodet men ikke i praksis?

Skrevet

Hun interesser seg for det, det vet jeg. Lurte bare på dosen ettersom jeg har vært uten noen dager.

Psykologen er neppe opptatt av dette på den måten du ønsker. Du rammer henne overhodet ikke ved å la være å ta dine medisiner.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''

En ting, blant flere, en kan prøve å gjøre, er å se varselsignalet og prøve å avstå fra barnslig adferd når de barnslige/umodne emosjonene kommer.''

Handler det mest om hvilke konsekvenser emosjonene får for personen eller er emosjonene i seg selv også et tegn på PF?

Jeg har impulskontroll og avstår fra barnslig atferd. Men når jeg først får kraftige følelsesutbrudd så kommer det ofte svært mange destruktive tanker i hodet mitt. Jeg har nesten alltid klart å stå i det uten å bli destruktiv. Kan jeg ha en eupf i hodet men ikke i praksis?

Nei, du har nok ikke eupf i hodet.

Det er nettopp det som er modenhet at en kan takle sine sterke emosjoner, holde ut dem, holde dem for seg selv uten å agere ut dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...