Gå til innhold

Hvem fanger opp disse menneskene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der jeg bor så ser jeg mye rart. Det er en dame som går rundt med en barnevogn, hvor barnet er en dukke. Hun kjøper bleier og tåteflasker til den. Hun har holdt på en stund med det. Jeg får veldig vondt av henne. Jeg lurer på om hun kan ha opplevd en sorg som har gitt henne vrangforestillinger. Foruten dette med dukken så virker hun for tilfeldige folk helt normal og oppegående.

Så er det en dame som virrer rundt i sentrum og tilbyr folk brød. Hun kan ikke ha noe annet å gjøre da hun ofte oppholder seg på samme sted flere timer i strekk.

Er det noe system som fanger opp disse menneskene ? Kan en person med lite nettverk leve med disse problemene i åresvis uten at de får noen hjelp fordi de ikke er alvorlig psykotiske?

Er det snakk om psykose eller bare vrangforestillinger ?

Fortsetter under...

serenity777
Skrevet

Folk kan gå lenge i sin egen verden uten att noen fanger de opp ja. Feks har jeg gjort det selv. Begge gangene jeg har vært psykotisk gikk jeg lenge, før jeg ble fanget opp. Førstegang pga eneboertilværelse, den andre på tross av samboer og alikevel, tok tid gitt.

Skrevet

Folk kan gå lenge i sin egen verden uten att noen fanger de opp ja. Feks har jeg gjort det selv. Begge gangene jeg har vært psykotisk gikk jeg lenge, før jeg ble fanget opp. Førstegang pga eneboertilværelse, den andre på tross av samboer og alikevel, tok tid gitt.

Er damen med dukken psykotisk eller "bare" vrangforestillinger.

Hva kunne jeg ha funnet på om jeg ble sprø og fikk frie tøyler? Det er en skremmende tanke. Jeg tror det verste ville være å komme til seg selv igjen og forstå hva jeg hadde holdt på med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...