Gjest Svarttrost Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Så langt har jeg blitt nektet å tegne livsforsikring to steder, fordi jeg ikke har vært frisk så og så lenge (var det 5 år?) Jeg synes dette er hårreisende! Hva synes du? Noen som vet et sted der en kan tegne slik forsikring? 0 Siter
frosken Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Jeg ville sjekket Storebrand. De hadde i allefall tidligere en policy på at de tilbød forsikringer også til mennesker med ulike former for funksjonsnedsettelser - riktignok til en høyere pris enn vanlig. 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Jeg ville sjekket Storebrand. De hadde i allefall tidligere en policy på at de tilbød forsikringer også til mennesker med ulike former for funksjonsnedsettelser - riktignok til en høyere pris enn vanlig. Sjekket på nett, en hel rekke spørsmål om medisiner, sykdommer, innleggelser, sykemeldinger osv osv. Helt korka umulig å svare på, jeg har sikkert 20 innleggelser siste tre år, skal jeg liksom oppgi nøyaktige tider for alle??? For ikke å snakke om at de vil ha detaljer rundt alle sykemeldinger. Hjelp... 0 Siter
Gjest metapersp Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Sjekket på nett, en hel rekke spørsmål om medisiner, sykdommer, innleggelser, sykemeldinger osv osv. Helt korka umulig å svare på, jeg har sikkert 20 innleggelser siste tre år, skal jeg liksom oppgi nøyaktige tider for alle??? For ikke å snakke om at de vil ha detaljer rundt alle sykemeldinger. Hjelp... Hvis du eide forskikringsselskapet, ville du da ha forsikret en med tilsvarende sykehistorie? Det er for sent å forsikre huset når det brenner. 0 Siter
Gjest Nevertheless Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Sjekket på nett, en hel rekke spørsmål om medisiner, sykdommer, innleggelser, sykemeldinger osv osv. Helt korka umulig å svare på, jeg har sikkert 20 innleggelser siste tre år, skal jeg liksom oppgi nøyaktige tider for alle??? For ikke å snakke om at de vil ha detaljer rundt alle sykemeldinger. Hjelp... Må de vite diagnosene også??? *sjokk* 0 Siter
frosken Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Sjekket på nett, en hel rekke spørsmål om medisiner, sykdommer, innleggelser, sykemeldinger osv osv. Helt korka umulig å svare på, jeg har sikkert 20 innleggelser siste tre år, skal jeg liksom oppgi nøyaktige tider for alle??? For ikke å snakke om at de vil ha detaljer rundt alle sykemeldinger. Hjelp... Det er jo nettopp dette som er forskjellen mellom privat forsikring og folketrygden.Du kan ikke forsikre noe du allerede har tapt helt eller delvis. Fordelen med opplegget til Storebrand, er at de i sin tid gikk ordentlig inn i denne materien og regnet på risikoer forbundet med ulike lidelser osv. De forsøker i det minste å tilby et produkt tilpasset den situasjonen du er i. (Det er noen år siden jeg fikk forklart opplegget deres av en som var med å forhandle den frem, så det kan være endringer siden den gang). 0 Siter
frosken Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Sjekket på nett, en hel rekke spørsmål om medisiner, sykdommer, innleggelser, sykemeldinger osv osv. Helt korka umulig å svare på, jeg har sikkert 20 innleggelser siste tre år, skal jeg liksom oppgi nøyaktige tider for alle??? For ikke å snakke om at de vil ha detaljer rundt alle sykemeldinger. Hjelp... Det er jo nettopp dette som er forskjellen mellom privat forsikring og folketrygden.Du kan ikke forsikre noe du allerede har tapt helt eller delvis. Fordelen med opplegget til Storebrand, er at de i sin tid gikk ordentlig inn i denne materien og regnet på risikoer forbundet med ulike lidelser osv. De forsøker i det minste å tilby et produkt tilpasset den situasjonen du er i. (Det er noen år siden jeg fikk forklart opplegget deres av en som var med å forhandle den frem, så det kan være endringer siden den gang). 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Hvis du eide forskikringsselskapet, ville du da ha forsikret en med tilsvarende sykehistorie? Det er for sent å forsikre huset når det brenner. Jeg kan også få en kampestein i hodet, selv om jeg har en alvorlig psykiatrisk lidelse. 0 Siter
frosken Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Jeg kan også få en kampestein i hodet, selv om jeg har en alvorlig psykiatrisk lidelse. Ja, du kan få en kampestein i hodet, og derfor er det _noen_ selvskaper som forsikrer mennesker som har ulike former for funksjonsnedsettelser. Men fordi du allerede har høyere risiko for å komme i en situasjon hvor forsikringsutbetaling blir aktuelt, så må du sannsynligvis betale mer for forsikringen enn en som ikke tidligere har vært syk. 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Ja, du kan få en kampestein i hodet, og derfor er det _noen_ selvskaper som forsikrer mennesker som har ulike former for funksjonsnedsettelser. Men fordi du allerede har høyere risiko for å komme i en situasjon hvor forsikringsutbetaling blir aktuelt, så må du sannsynligvis betale mer for forsikringen enn en som ikke tidligere har vært syk. Det ert bare det at å svare på spørsmålene om detaljer rundt innleggelser og sykemeldinger er nærmest umulig. Så hva gjør jeg da? 0 Siter
frosken Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Det ert bare det at å svare på spørsmålene om detaljer rundt innleggelser og sykemeldinger er nærmest umulig. Så hva gjør jeg da? Ta kontakt med dem pr telefon og forhør deg :-) 0 Siter
Helmi Skrevet 9. juni 2011 Skrevet 9. juni 2011 Jeg fikk for mange år siden en ok avtale via forsikringsselskapet som har avtale med mitt fagforbund. Har du en slik mulighet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.