Gå til innhold

Operasjonen hjalp ikke.


Gjest Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Litt spesiell samtale mellom mor og sønn i kveld, men den var nødvendig.

I høst ble sønnen min operert for trang forhud. Det ble foretatt den enkleste formen for operasjon ble jeg fortalt. Et lite snitt i strengen.

I kveld spør jeg sønnen om hvordan det går og det har visst ikke hjulpet. Han kan dra ned forhuden på ene siden, men det er strengen som er stram og forhuden henger fast der.Penisen krommer seg. Han beskriver den som en fiskestang med fisk på kroken når han onarerer (ja jeg spurte rett ut).

Nå vil ha ikke ta ny operasjon, men han er også bekymret for at strengen skal ryke under samleie når den tid kommer.

Skal jeg dra han med til sykehus igjen eller la han bare være i fred med dette nå og ordne opp selv når han er klar for det. Han er 17 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    9

  • morsan

    5

  • laban

    4

  • ShitDiddelyDo

    4

Mest aktive i denne tråden

Han er fortsatt under 18, er han ikke? I såfall kan du kanskje ringe den legen som opererte ham og be om råd. Siden det har vært mislykket, så synes jeg han i det minste burde fått god informasjon av legen om hvilke alternativer som nå finnes, og fordeler og ulemper ved å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Han er fortsatt under 18, er han ikke? I såfall kan du kanskje ringe den legen som opererte ham og be om råd. Siden det har vært mislykket, så synes jeg han i det minste burde fått god informasjon av legen om hvilke alternativer som nå finnes, og fordeler og ulemper ved å vente.

Jeg prøver å si det, men han mener at legen ikke vil se problemet når penisen er slapp. Utrolig hvor han har åpnet seg i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Vil bare si at det er flott at dere har så åpent forhold at han kan si til deg at han onarerer.

Han er egentlig veldig beskjeden av seg, men jeg spør veldig direkte og vi har vært alene i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Vil bare si at det er flott at dere har så åpent forhold at han kan si til deg at han onarerer.

Men det er klart at jeg ikke hadde spurt slik og at vi ikke hadde hatt slike samtaler om det ikke var for at jeg husket disse problemene fra han var baby.

Jeg mener at dette er noe som hører privatlivet til, men føler det er nødvendig å ordne opp for han, siden jeg er redd han er alt for beskjeden til å gjøre noe med problemet før han fyller 30 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å si det, men han mener at legen ikke vil se problemet når penisen er slapp. Utrolig hvor han har åpnet seg i kveld.

Jeg tror at legen vil høre på hans egen beskrivelse, og komme med råd ut i fra det. Skjønner at dette ikke er den kuleste problemstillingen å gå til lege med for en ung gutt, men dersom han selv har bekymringer knyttet til det oppnådde resultat, så burde han i det minste få informasjon om alternativene som finnes. Har han noe i mot at du evt. ringer og forhører deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg tror at legen vil høre på hans egen beskrivelse, og komme med råd ut i fra det. Skjønner at dette ikke er den kuleste problemstillingen å gå til lege med for en ung gutt, men dersom han selv har bekymringer knyttet til det oppnådde resultat, så burde han i det minste få informasjon om alternativene som finnes. Har han noe i mot at du evt. ringer og forhører deg?

Spurte han nå. (han sitter oppe og leser til geografieksamen) Okey, svarte han og trakk på skulderen:-) Da gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanskje en ide?

Spurte han nå. (han sitter oppe og leser til geografieksamen) Okey, svarte han og trakk på skulderen:-) Da gjør jeg det.

Hvis legen mener det er behov for å kikke på penis i erigert tilstand, så kan kanskje sønnen din ta et bilde. (hehe, høres litt suspekt ut), men kan være en ok løsning dersom han ikke kommer til å få reisning i samme rom som legen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exen min opplevde det. Han hadde for trang forhud og strengen sprakk første gangen han hadde sex og han påstod at det var skikkelig vondt.

Eldstemann arvet det tydeligvis, men da fikk jeg beskjed om at han skulle dra forhuden forsiktig tilbake når han sto i dusjen, han var ca 4 år tror jeg. Siden har jeg ikke hørt noe mer om det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Exen min opplevde det. Han hadde for trang forhud og strengen sprakk første gangen han hadde sex og han påstod at det var skikkelig vondt.

Eldstemann arvet det tydeligvis, men da fikk jeg beskjed om at han skulle dra forhuden forsiktig tilbake når han sto i dusjen, han var ca 4 år tror jeg. Siden har jeg ikke hørt noe mer om det ;o)

Det har ikke hjulpet hos han. Jeg hadde ikke hørt om det jeg heller, hvis jeg ikke hadde spurt. Lurer på om jeg har litt for stort kontrollbehov når det gjelder han og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke hjulpet hos han. Jeg hadde ikke hørt om det jeg heller, hvis jeg ikke hadde spurt. Lurer på om jeg har litt for stort kontrollbehov når det gjelder han og helse.

Neida, det synes ikke jeg. Jeg hadde nok spurt jeg også, men jeg glemte det, plutselig hadde han dame og da følte jeg det var for seint å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Neida, det synes ikke jeg. Jeg hadde nok spurt jeg også, men jeg glemte det, plutselig hadde han dame og da følte jeg det var for seint å spørre.

''Jeg hadde nok spurt jeg også, men jeg glemte det, plutselig hadde han dame og da følte jeg det var for seint å spørre''

Det kan jeg godt forstå ;-)

Til tross for mitt kontrollbehov, skal jeg love at jeg aldri skal spørre en fremtidig kjæreste om hvordan det gikk altså ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hvis legen mener det er behov for å kikke på penis i erigert tilstand, så kan kanskje sønnen din ta et bilde. (hehe, høres litt suspekt ut), men kan være en ok løsning dersom han ikke kommer til å få reisning i samme rom som legen. ;)

Det var jo ingen dum ide det nei, men jeg er litt i tvil om jeg kan spørre han om det også. Føler at jeg invaderer privarlivet hans litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn tok samme operasjon som 4-åring. -jeg har passet på å minne ham om hvorfor vi gjorde inngrepet og spørre ham jevnlig om det fungerer greit. Min gutt påstår at alt er i orden, men han ser jo litt annerledes ut enn de andre gutta i garderoben. Har heldigvis ikke vært noe tema der såvidt jeg vet. Han er 12 nå.

Hadde det vært min sønn hadde jeg nok tatt ham med tilbake til legen så han slipper å bekymre seg, det kan være skummelt nok å debutere seksuelt om han ikke skal ha sånne problemer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bestilt en time så han kunne fått tatt en prat med legen selv, og hvis jeg ikke hørte noe mer etter det ville jeg latt ham få være i fred og gått utfra at ting var ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i grunnen glemt dette, men kom på at jeg en gang hadde en kjæreste med slike problemer. Det var ikke noe gøy, for sexlivet ble det aldri noe schwong over. Han hadde vondt, og om han ikke hadde vondt så var han redd for å få vondt.

Jeg hadde ringt til legen og spurt. Dette har de garantert vært borti, og jeg tviler på at de trenger å se penis i erigrert tilstand for å forstå.

Kjempebra at du og han kan snakke om slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at operasjonen ikke hjalp, men det kommer desverre ikke som noen overraskelse. Veldig mange av disse halvveisoperasjonene må gjøre om igjen, for problemet blir sjeldent løst ved å snitte litt i forhuden.

Mannen min hadde det samme problemet som din sønn. Hos ham var det også strengen som var for kort, og han hadde i tillegg for stram forhud. Det klarte vi i fellesskap å gjøre noe med, men å tøye på strengen nyttet ikke. Mannen min var ikke klar for å opereres før han var 40, og da ble det foretatt en full omskjæring. Han angrer seg nå bitterlig for at han ikke fikk foretatt inngrepet mens han var ung, for det har skapt en del problemer for sexlivet vårt i alle disse årene. Måtte alltid gå flere dager mellom hvert samleie, slik at sårene i strengen kunne få grodd sammen.

Det var en forholdsvis enkel operasjon å fjerne hele forhuden, og det var ikke veldig mye smerter etter inngrepet.

Jeg vil anbefale deg sterkt å presse sønnen din litt slik at han kan få gjort dette skikkelig. Da får han muligheten til å få et normalt og velfungerende sexliv fra dag en.

Legger ved en link til en diskusjon om dette emnet på diskusjon.no

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=756497&st=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...